Regeneracja filtra cząstek stałych DPF/FAP i katalizatorów w specjalistycznej, najnowocześniejszej pracowni w kraju

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT


- Zapchany filtr DPF/FAP należy najpierw zdemontować z układu wydechowego w samochodzie. Można zdemontować go w naszym warsztacie, lub wysłać do nas kurierem. Oczywiście możemy umówić naszego kuriera po odbiór.

- Filtr do regeneracji poddawany jest oględzinom w naszej pracowni. Konieczne jest:
- sprawdzenie przyczyn problemu
- ocena fizycznej sprawności filtra (pęknięcia ceramiki, stopione kanaliki filtracyjne, pęknięta obudowa)
- ocena stopnia niedrożności filtra.


Jeśli filtr nadaje się do regeneracji, trafia do dedykowanej do tego procesu szwajcarskiej maszyny FH2 Solution.

 

Najczęstsze uszkodzenia
filtra cząstek stałych DPF
Zdolność  
regeneracji na maszynie
FH2 FFSOLUTION
Dodatkowe uwagi
Nagromadzony nagar
z oleju silnikowego
Możliwa Dzięki najnowocześniejszej technologii odtwórczej, nawet zbierający
się nagar z oleju silnikowego zbierający się z powodu niesprawności
innych układów w silniku, dziś z filtra MOŻNA usunąć. Pozbycie się
tych zanieczyszczeń jest niemożliwe w przypadku innych metod
regeneracji
Nagromadzone niepalne
popioły
Możliwa

Najczęstsza przyczyna utraty właściwości przez filtry DPF.
Przyczyną występowania tego problemu jest dopalanie
sadzy gromadzącej się w filtrze. Nawet całkowicie zapchany
popiołami filtr, dzięki wykorzystywanej przez nas technologii
można wyczyścić do pełnej sprawności.

Pęknięcia, cięcia,
uszkodzenia
korpusu filtra
Niemożliwa

Naruszenia struktury zewnętrznej filtra uniemożliwiają jego
skuteczną regenerację, ponieważ nie gwarantują szczelności
układu, świadczą o możliwości uszkodzenia ceramiki wewnątrz
obudowy, utratę właściwości żaroodpornych zwłaszcza
w wypadku ponownego spawania korpusu.

Stopiony wkład
ceramiczny
Niemożliwa Najczęściej jest to efekt nieudanych prób regeneracji filtra poprzez
wypalania go w piecu indukcyjnym. Jest to metoda niebezpieczna,
inwazyjna i w bardzo niewielkim stopniu skuteczna. Najczęściej łączy
się z rozcinaniem korpusu i utratą właściwości katalitycznych przez
stopioną platynę i cer.
Pęknięcia ceramiki Niemożliwa Ponieważ najistotniejszą cechą filtra DPF jest integralność jego
struktury ceramicznej, która uniemożliwia swobodny przepływ
spalin, uszkodzenia mechaniczne kanałów filtrujących trwale
dyskwalifikują DPF do regeneracji

 

Wydruk uzyskanych parametrów po regeneracji DPF FAP i katalizatorów
Wydruk parametrów regeneracji DPF FAP i katalizatorów

 


FH2 FFSolution - proces regeneracji filtra DPF FAP oraz katalizatorów

Jeśli filtr został zakwalifikowany jako nadający się do regeneracji trafia on do maszyny FH2, dedykowanej, nadzorowanej elektronicznie maszyny, służącej do regeneracji filtrów DPF, FAP i katalizatorów. Cały proces przebiega następująco:
- nasz serwisant montuje filtr wewnątrz urządzenia. Polega to na wpięciu do zamkniętego obiegu układu urządzenia Państwa filtra i zamontowanie wszystkich czujników. Nadzór oraz kontrola procesu odbywa się w sposób elektroniczny co zapewnia największe bezpieczeństwo i jakość świadczonych przez nas usług;
- po dobraniu wszystkich elementów montażowych (każdy filtr DPF jest inny, zależnie od modelu samochodu, a nawet rocznika produkcji), do filtra podawany jest specjalny detergent mający na celu rozbicie struktur nagaru olejowego, zmniejszenie napięcia powierzchniowego wody, co pozwala na skuteczniejsze pozbywanie się złogów nagaru.
- filtr poddawany jest pierwszemu etapowi czyszczenia - pod bardzo dużym ciśnieniem tłoczona jest przez filtr woda z detergentami. Ponieważ jest to pierwszy etap, nagromadzenie zanieczyszczeń największe, ciśnienie w stosunku do możliwości urządzenia jest najmniejsze, a przepływ płynu czyszczącego jest odwrotny do kierunku przepływu spalin.
- drugi etap polega na odwróceniu kierunku przepływu wody i kontynuowaniu elektronicznego nadzoru procesu. Na podstawie odczytów z czujników w maszynie serwisant jest w stanie ocenić jak skuteczny jest proces czyszczenia.
- trzeci etap cyklu jest to ponowne czyszczenie w kierunku przeciwnym do przepływu spalin. Standardowo na tym etapie regeneracja jest zakańczana, jeśli jednak wydruki z sond i czujników nie są porównywalne lub identyczne z odczytami z nowego filtra, cały proces jest powtarzany.
- przygotowanie filtra przed wysyłką zwrotną zamyka się w jego suszeniu i przygotowywaniu dokumentacji dla naszego Klienta. Suszenie odbywa się za pomocą sprężonego powietrza o stosunkowo niskiej temperaturze (w celu ochrony przed uszkodzeniem termicznym wkładu), a dokumentacja zawiera wydruki sprzed i po regeneracji.

 Filtr cząstek stałych jest to ceramiczny filtr, którego zadaniem jest wyławianie ze spalin cząstek sadzy, czyli produktu niepełnego spalenia oleju napędowego. Prócz sadzy w DPF-ie znajdziemy również inne zanieczyszczenia na przykład tlenki siarki czy azotu. Akumulowanie się zanieczyszczeń sprawia, że filtr ten można zapchać i dochodzi do tego, średnio najdalej co 1000 kilometrów. Poinformuje nas o tym specyficzna kontrolka, symbolizująca filtr DPF zapełniony drobinami wychwyconych zanieczyszczeń, czasem również ukazująca przepływ spalin. Zapalenie się lampki nie oznacza bynajmniej konieczności przerwania jazdy, jednak daje jasny sygnał, że należy zatroszczyć się o filtr i jego zawartość. Nie jest to również informacja o konieczności wymiany filtra. Zapalenie się kontrolki filtra DPF informuje o konieczności dopalenia zakumulowanej wewnątrz sadzy. Można przeprowadzić to na kilka sposobów. Przykładowe objawy zapchanego filtra cząstek stałych jest to spadek osiągów lub duże problemy z uruchomieniem samochodu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Feliks
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtrów DPF/FAP i katalizatorów w specjalistycznej, najnowocześniej wyposażonej pracowni to proces, który polega na odzyskaniu sprawności tych elementów poprzez usunięcie zanieczyszczeń, które zatkały ich wkład filtracyjny. Najnowocześniejsze pracownie oferują szereg różnych metod regeneracji, w zależności od stopnia zanieczyszczenia filtra. Metoda mechaniczna polega na usunięciu zanieczyszczeń np. w pralce DPF, w której zachodzi proces mycia pod ciśnieniem. Metoda chemiczna polega na rozpuszczeniu zanieczyszczeń poprzez zastosowanie odpowiednich preparatów. Metoda termiczna polega na oczyszczeniu filtra poprzez jego podgrzanie do wysokiej temperatury, co pozwala na rozpuszczenie zanieczyszczeń i ich usunięcie (tylko sadzy). Nowoczesne pracownie oferują również regenerację z wykorzystaniem specjalnych urządzeń ultradźwiękowych, które pozwalają na oczyszczenie filtrów DPF/FAP i katalizatorów bez konieczności ich demontażu z pojazdu. Po regeneracji filtry i katalizatory powinny pracować tak jak nowe, a emisja szkodliwych substancji zostanie znacznie zredukowana.
Pablo
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie opisany proces regeneracji DPF krok po kroku. Myślałem, że będę musiał wydać znacznie większą sumkę na nowy filtr.
Herman
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dobrze, że trafiłem na tą stronę, bo teraz wiem co zrobić z moim DPFem;)
Mirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że natrafiłem na ten artykuł, udało mi się szybciej podjąć decyzję co do regeneracji filtra dpf.
Arek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto skorzystać z profesjonalnej regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie, sam muszę się nawet umówić na czyszczenie hydrodynamiczne
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Posiadam volvo v50 2.0d 2006 czy jest jakiś płyn do filtra dpf
Kamil
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak regenerować dpf, to tylko w Boschu:) pełen profesjonalizm.
Ułan Batory
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tylko podkarpacie jak chodzi o filtry DPF albo filtr cząstek stałych. Objawy są takie same
Zenek42
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super artykuł o dpf i wszystko przejrzyście opisane w tabelach.
lerek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aż ciężko uwierzyć że nowoczesna regeneracja dpfa kosztuje tak mało:)
teodozja
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
świetny artykuł można się dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy ;d
Admin
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Admin test

Popularne wpisy

27 stycznia 2021

Jak dbać o katalizator?

Bardzo często po przeprowadzonej regeneracji spotykamy się z pytaniami naszych Klientów o to, jak dbać o katalizator, aby jak najdłużej cieszyć się jego niezawodną pracą ...