Subpage photo

5 najczęstszych błędów podczas eksploatacji DPF – Co trzeba robić, by uniknąć awarii?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50

Do najczęstszych błędów podczas eksploatacji pojazdu z filtrem DPF zaliczamy:

1. Krótka jazda miejska – Długotrwałe pokonywanie jedynie krótkich odcinków, w warunkach miejskich, może być szkodliwa dla DPF. Filtr potrzebuje odpowiedniej temperatury, aby regenerować się poprzez spalanie nagromadzonych cząstek stałych. Krótka jazda nie zapewnia wystarczająco wysokiej temperatury, co prowadzi do zapychania się filtra.
2. Paliwo niskiej jakości – Olej napędowy niskiej jakości, który zawiera dużo zanieczyszczeń, może przyczynić się do szybszego zapychania się filtra DPF. Dlatego ważne jest korzystanie z odpowiedniego paliwa.
3. Niskiej jakości oleje silnikowe - Używanie niskiej jakości oleju silnikowego lub nieprawidłowa wymiana oleju może spowodować, że DPF szybciej się zapcha. Popiół i pozostałości oleju mogą osadzać się w filtrze, co ogranicza jego zdolność do regeneracji.
4. Brak regularnej regeneracji - DPF musi regularnie się oczyszczać, aby pozbyć się zgromadzonych zanieczyszczeń. Jeśli pojazd jest używany głównie w trybie krótkiej jazdy lub w niskich obrotach silnika, może być konieczne ręczne uruchomienie procesu regeneracji.
5. Brak konserwacji - DPF wymaga okresowej kontroli, sprawdzenia stanu, obecność uszkodzeń, czyszczenia lub wymiany, w zależności od potrzeb.

Aby zapobiegać awarii filtra DPF, najważniejsza jest właściwa eksploatacja pojazdu, unikanie wspomnianych wyżej błędów i przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących konserwacji pojazdu. Regularna jazda na otwartym terenie, korzystanie z dobrej jakości paliwa, dbanie o regularną regenerację i utrzymanie układu wydechowego w dobrej kondycji to kluczowe kroki w zapobieganiu problemom z DPF.

Zapalona kontrolka na desce rozdzielczej
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji filtrów DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Problem z filtrem DPF – pierwsze objawy

Problemy z filtrem cząstek stałych można zidentyfikować na podstawie wystąpienia kilku objawów, a głównym z nich jest zazwyczaj zapalona lampka kontrolna DPF lub silnika na desce rozdzielczej. Gdy któraś z lampek się zaświeci, jest to sygnał, że występują problemy z DPF lub z układem wydechowym. Zauważymy też problem związany z pracą silnika. Zapchany czy uszkodzony DPF może ograniczyć przepływ spalin i prowadzić do utraty mocy silnika. Jeśli pojazd nagle traci moc lub jest trudniejszy do przyspieszenia, DPF może być jedną z przyczyn. Kolejną oznaką usterki DPF może być zwiększone zużycie paliwa. Problemy z DPF mogą prowadzić do nieefektywnego spalania paliwa, co z kolei może skutkować wyższym zużyciem paliwa.
Jeśli zauważymy któryś z tych objawów, może to sugerować problemy z filtrem DPF. Warto niezwłocznie skonsultować się z mechanikiem, aby zdiagnozować problem i podjąć odpowiednie kroki naprawcze. Ignorowanie problemów z DPF może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń silnika, jak i kosztownych napraw lub wymiany podzespołu.

Czym grozi jazda z niesprawnym filtrem DPF?

Zanieczyszczona rura wydechowa

Jazda z niesprawnym filtrem DPF może spowodować poważne problemy z autem, doprowadzić może do awarii silnika, a nawet unieruchomienie pojazdu, co spowoduje zagrożenie także dla innych członków ruchu drogowego. Poruszanie się samochodem z niesprawnym filtrem DPF wiąże się z konsekwencjami, zarówno dla kierowcy, jak i dla środowiska. Niesprawny filtr może narazić kierowcę na kary finansowe w postaci mandatu lub nawet zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu, ponieważ nie spełnia obowiązujących norm emisji spalin, przez co także znacząco zanieczyszcza środowisko.
Ważne jest, aby jak najszybciej naprawić lub wymienić uszkodzony DPF i uniknąć nieprzyjemnych oraz kosztownych konsekwencji. Regularna kontrola oraz regeneracja filtra cząstek stałych pomaga unikać awarii oraz wydłuża okres jego funkcjonalności.

Jak zregenerować filtr DPF?

Najlepszym, jak również najszybszym sposobem regeneracji filtra DPF jest regularne wypalanie gromadzącej się w nim sadzy. Jeżeli jeździsz swoim autem głównie po mieście, raz na jakiś czas warto wyjechać na nieco dłuższą przejażdżkę, by filtr osiągnął wymaganą temperaturę i spalił osadzone w nim cząstki. Jeżeli chodzi o samooczyszczanie, czyli tak zwaną regenerację aktywną i pasywną, to wykonuje się ją najczęściej, kiedy zasygnalizuje o tym nasz pojazd. Ważne jest, aby nie ukończyć tego procesu przedwcześnie, ponieważ może to doprowadzić do uszkodzenia silnika i samego DPF. Filtr cząstek stałych możemy zregenerować również za pomocą specjalnie przeznaczonych do tego celu środków oraz różnymi metodami dostępnymi w serwisach samochodowych. Odkąd filtr cząstek stałych jest obowiązkowym wyposażeniem w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, obowiązkiem kierowcy jest dbanie o to, by właściwie spełniał swoją funkcję, którą jest oczyszczanie spalin emitowanych do środowiska.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej

Objawy zatkanego DPF, czyli jak rozpoznać problemy i skutecznie działać?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. ...

Czytaj więcej

Jakie czynniki wpływają na skuteczność działania filtrów cząstek stałych? 7 rzeczy, których nie wiesz!

Efektywność działania filtrów cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników. Sprawdź razem z nami, jakie to czynniki!...

Czytaj więcej

Specjaliści od DPF - Klucz do zdrowego układu wydechowego

Systemy filtracji cząstek stałych DPF są kluczowym elementem układu wydechowego we współczesnych pojazdach...

Czytaj więcej

W jakich samochodach jest DPF? Istota filtra cząstek stałych

Współczesne samochody, dążąc do spełnienia surowych norm emisji spalin, korzystają z zaawansowanych technologii, a jednym z kluczowych elementów w tym kontekście jest filtr cząstek stałych...

Czytaj więcej

Jak działa AdBlue w pojazdach? Tego nie powie Ci żaden mechanik!

AdBlue to handlowa nazwa zarejestrowana dla roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla....

Czytaj więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtry cząstek stałych w samochodzie? 5000 zł mandatu!

Głównym zadaniem filtrów cząstek stałych jest redukcja cząstek stałych/pyłów generowanych podczas spalania oleju napędowego...

Czytaj więcej

Jak działa katalizator w samochodzie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Katalizator w samochodzie to urządzenie, które służy do oczyszczania spalin ze szkodliwych substancji. Katalizator działa na zasadzie katalizy, czyli procesu, w którym substancja chemiczna (katalizator) zmienia szybkość reakcji chemicznej, nie uczestnicząc w niej bezpośrednio....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.