Filtr FAP - mokra odmiana DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Najważniejszym współcześnie filtrem w samochodzie zasilanym silnikiem wysokoprężnym jest filtr cząstek stałych, którego zadaniem jest zatrzymywanie sadzy wewnątrz swojej konstrukcji. Jest to również najdroższy filtr, jaki znajdziemy w samochodzie. A biorąc pod uwagę zmiany w prawie drogowym w Polsce, które, uszczelnione, uniemożliwia ingerencję w fabryczny skład wyposażenia samochodu, również najmniej lubiany. Jaki jest cel stosowania filtra cząstek stałych i jakie jego odmiany możemy znaleźć w samochodach jeżdżących po naszych drogach? Czym różni się DPF od FAP? I jaki jest powód, dla którego znaleźć można wewnątrz filtra metale szlachetne? Zapraszam do lektury artykułu na temat rodzajów filtrów cząstek stałych.

 
Filtr FAP z samochodu C5 marki Citroen w maszynie przed regeneracją

Filtr cząstek stałych

Sam filtr cząstek stałych, znany jest od 1980 jednak ze względu na fakt, że był (i jest) bardzo drogi, niestosowany był w samochodach. Jednak wraz z wprowadzeniem normy emisji spalin EURO IV, konieczne stało się korzystanie z podobnego rozwiązania, ponieważ emitowane przez silniki diesla spaliny są bardzo trujące i generują smog. Aby uzyskać poziom wymagany przez ekologiczne normy, konieczne było sprzęgnięcie wielu współpracujących ze sobą elementów. Stąd też w okolicy silnika znajdziemy na przykład zawór recyrkulacji spalin, który tłoczy zanieczyszczone spalinami powietrze do komory spalania. Powoduje to zmniejszenie emisji tlenków azotu, jednak znacznie zwiększa produkcję sadzy. A wychwytywanie sadzy to właśnie główne zadanie DPF-a. Zadaniem dodatkowym jest akumulowanie jej wewnątrz konstrukcji. Jednak z racji tego, że ograniczona jest pojemność filtra, niekiedy dochodzi do jego zapchania. Wtedy to konieczne jest przeprowadzenie dopalenia sadzy.

Filtr mokry FAP DPF w maszynie do regeneracji

FAP a DPF - różnica

Filtr cząstek stałych zapchany sadzą, należy rozgrzać do odpowiedniej temperatury, tak by doszło do zapłonu sadzy wewnątrz filtra. Odbywa się to w sytuacji, gdy czujniki różnicowe ciśnienia zarejestrują zbyt dużą różnicę ciśnienia pomiędzy środowiskiem sprzed i zza filtra. Jest to jasny sygnał dla sterownika, że filtr jest zapchany. Rozpoczyna się wtedy proces dopalania sadzy – i tutaj dochodzimy do bardzo ważnego aspektu, jakim jest różnica pomiędzy DPF-em a FAP-em. Otóż filtr suchy, czyli DPF potrzebuje znacznie wyższej temperatury niż mokry filtr cząstek stałych FAP. Jest to spowodowane tym, że wynalazek francuskich inżynierów, rodem z koncernu PSA (Peugeot, Citroen), czyli filtre a particule, wykorzystuje specjalny dodatek do paliwa zwany Eolyss. Dodatkowy układ opierający się na pracy sterownika silnika dawkuje dodatek zawierający tlenek ceru (cerynę) bezpośrednio do zbiornika z paliwem. Sprawia on, że temperatura potrzebna do zainicjowania wypalania sadzy z filtra odbywa się w znacznie obniżonej temperaturze. Jakie ma to przełożenie na praktyczne zastosowanie na trasie? Otóż informację o konieczności wypalenia zbędnych złogów sadzy możemy otrzymać w zasadzie w każdym momencie, również w czasie jazdy. I tutaj trzeba wspomnieć o trybach wypalania filtra cząstek stałych, których są trzy: pasywny, aktywny i wymuszony. Pierwszy z wymienionych jest typowy dla filtrów mokrych. Z racji fakty, że temperatura potrzebna do wypalenia FAP-a to około 400 stopni, przy odpowiedniej współpracy kierowcy z samochodem, nie ma większego problemu, aby uzyskać taki pułap w czasie jazdy. Po zaświeceniu się kontrolki filtra cząstek stałych powinniśmy utrzymać prędkość nie mniejszą niż 50 km/h oraz obroty silnika w zakresie od 3 do 4 tysięcy obrotów. Pozwala to na przejście z trybu rozgrzewania do trybu wypalania sadzy. Dzięki dotryskowi paliwa, czyli dodatkowej dawce oleju napędowego podawanej do silnika przez Common Rail w suwie wydechu, kiedy nie ma szans, by doszło do jej spalenia wewnątrz silnika. Sytuacja taka nazywana jest spalaniem pozakomorowym i w każdym innym wypadku poza dopalaniem sadzy w filtrze DPF, jest niepożądana. Powoduje ona gwałtowny wzrost temperatury w niechłodzonym układzie wydechowym. Dzięki temu dochodzi do wypalania nadmiaru sadzy zgromadzonego w kanalikach filtra. Różnica między FAP a DPF jest taka, że typowym dla DPF-a jest dopalanie w trybie aktywnym, na postoju, ponieważ uzyskanie wymaganej temperatury jest trudniejsze i zajmuje więcej czasu. Dodatkowo warto wspomnieć o różnicach w czyszczeniu DPF-a, którego nie da się przepalić.

Regeneracja DPF/FAP

Wypalanie sadzy z filtra sprawdza się do pewnego momentu jedynie ze względu na fakt, że prócz czystego węgla trafiają do DPF-a również inne zanieczyszczenia a do FAP także obniżająca temperaturę spalania ceryna. To między innymi ona odpowiedzialna jest za tworzenie się popiołów wewnątrz filtra, co sprawia, że niewielkie pory ceramicznych kanalików zapychają się i zamykają prześwit i przepływ powietrza. Wtedy to niestety nie ma innej możliwości jak wymontować filtr DPF i oddać do regeneracji. Dobrze przeprowadzona regeneracja przywraca niemal 100% sprawności filtra i jest zupełnie nieinwazyjna.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>DPF i FAP to jest to samo. Jedyną różnica pomiędzy tymi dwoma skrótami jest taka że DPF to skrót angielski jeżyku a FAP to skrót we francuskim języku tej samej części nic więcej. Natomiast tzw. mokry układ redukcji spalin to kombinacja filtra cząsteczek stałych (z ang. DPF z fr. FAP i SCR to układ selektywnej redukcji katalitycznej)</p>
Iwan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) i filtr cząstek stałych z redukcją katalityczną (FAP) są podobnymi urządzeniami, które mają na celu usunięcie cząstek stałych z wydechu. FAP (Filtr cząstek stałych z redukcją katalityczną) jest mokrą odmianą filtra DPF, który składa się z warstwy katalizatora i filtra cząstek stałych. W odróżnieniu od DPF FAP wykorzystuje płyn jako środek redukujący, który jest rozpylany na filtr przed spalaniem cząstek stałych. FAP jest skuteczniejszy w usuwaniu trudnych do spalenia związków, takich jak siarka, co pozwala na zwiększenie skuteczności oczyszczania spalin. Jednak, ze względu na dodatkową warstwę katalizatora oraz systemu rozpylania wody jest on bardziej skomplikowany w konstrukcji i konserwacji niż DPF. Podobnie jak w przypadku DPF, regeneracja FAP odbywa się poprzez spalanie zanieczyszczeń i może być kontrolowana przez komputer silnika lub wymagać manualnego czyszczenia.
Robert
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mialem kiedys Peugeota i mial on filtr FAP. Nie zauwazylem jakiejs wielkiej roznicy pomiedzy nim a DPF, ale na pewno musialem pamietac o dolewaniu plynu fap... Regeneracja tez byla wykonywana i nie bylo z nia zadnych problemow.
Andrzej
star star star star star_outline
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Autor wbrew tytułowi nie wyjaśnił różnicy między FAP i DPF bo skróty odnoszą się do nazw tego samego elementu. W języku francuskim FAP - filtre à particules a w angielskim DPF - diesel particulate filter. Natomiast opisał różnice między filtrem "mokrym" i suchym.
Krzysztof
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Beatko, nieważne który, ważne aby dać możliwość jemu wypalenia się podczas jego eksploatacji.
Beata
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam pytanie do kolegów z dziedziny moto, fap czy dpf, który z nich okaże się lepszy ?
yellowicz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>DPF i FAP to jest dokładnie to samo. Oba skróty oznaczają filtr cząstek stałych. DPF - to jest skrót angielskiej nazwy Diesel Particulate Filter. Po polsku - filtr cząstek stałych do silników diesla. FAP - skrót francuskiej nazwy tego samego urządzenia. Oznacza filtr cząstek stałych. Różnica jest taka, że francuzi ładują do swoich samochodów mokry DPF lub FAP jak kto woli.</p>
Rafi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najważniejsze jest to, aby ropniak nie był eksploatowany tylko w mieście, bo wówczas pewne jest, że się filtr szybko zapcha. Diesle potrzebują trasy. Wówczas jadą i jadą.
Marek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A jak wygląda sytuacja z filtrami cząstek stałych w benzyniakach? Tez trzeba je wypalać a potem w końcu regenerować? A może ich tam nie ma, choć ktoś pisał o gpf. pozdrawiam.
lucjak
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajne są te fapy, mam takiego w swoim Berlingo nie psuje się, nie zapycha, auto jeździ bardzo dobrze :)
KiciuchPeugeot
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim kocie mam mokry filtr i nie narzekam, auto sprawuje się bez zarzutów ;D
Mądrala
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Ignacy oczywiście że wszystkie rodzaje filtrów nadają się do regeneracji.
Ignacy
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli regenerować można wszystkie rodzaje fitrów, dobrze rozumiem?
Olek4
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Damian no ja w swoim mam filtr DPF.
szczery
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nieważne czy fap czy dpf, ważne, że dzięki nim mamy czystsze powietrze :)
Edek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@adaćko No zapychają się, jakby któryś się nie zapychał to by wszyscy tylko takie auta kupowali. Taki urok diesli.
grzesio23
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
ojj te dpfy, bez nich takie zanieczyszczone powietrze by było...
Adi214
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@adaćko Jak się nie dba, to sie i wszystko psuje, taka prawda.
gagatek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy filtr fap i filtr dpf różnią tylko tym, ze stosowane są w innych autem czy czymś jeszcze?
wiciek32
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A które są lepsze filtry? Mokre czy suche?
opel
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Popiołek W Oplach są fapy? A ja mam dpfa.
piki
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie ma co narzekać na filtry dpf, bo bez nich byśmy się truli nieczyszczonym powietrzem.
Franek88
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@adaćko dokładnie nie ma różnicy między dpfem a fapem, jedne i drugie się zapychają po pewnym czasie :D
doradzam
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Kinia 22 Filtr fap jest na pewno droższy w eksploatacji, bo trzeba regularnie dodatek do niego dolewać, a dpf nie wymaga żadnych dodatków ;)
Romannek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@krzycher O jejku, ten płyn do fapów taki drogi jest i jeszcze na dodatek wystarcza tylko 30 tys. km? To ja sprzedaję mojego citroena.
znawca samochodów
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Hej Szypki! W Hyundaiu na sto procent będzie filtr dpf.
hyundai
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Szypki wydaje mi się,że w każdym hyundaiu jest filtr dpf, no chyba, ze benzynka to gpf
Igor z Radymna
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Damian w Chevrolecie to na pewno będzie filtr dpf:) nmzc pozdro
Nie wiem
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Bandzior nie wymądrzaj się...Akurat wiem czym jest filtr dpf, zapewne bardziej niż Ty się na tym znam.
Szypki
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A w hyundaiach jakie będą filtry? Dpf czy fap?
o. Pio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nawet cuda nie pomagają - jak masz filtr to musisz go regenerować bo się zniszczy i autko przestanie się przemieszczać. Znany problem
Bartłomiej
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Radek99 Owszem masz rację, ale eksploatacja fitra fap jest droższa niestety, nie polecam
Migut
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@adaćko dokładnie nie ma żadnej różnicy czy fap czy dpf
arbuz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Janusz nie wiesz co piszesz...co to znaczy, że fapa się łatwo myje? A, że dpfa niby trudno?
filtr fap
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@pafpaf oczywiście fapy też się wypala oraz regeneruje :)
lyroi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
fajnie, że ktoś cały czas pracuje nad tym aby samochody były przyjazne dla natury :D
Arkadiusz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli chodzi o fapy i dpfy, to fap jest na pewno mniej awaryjny, ale niestety droższy w eksploatacji.
do adacko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wszystko kiedyś kończy swoją żywotność niestety człowiek jeszcze nie odkrył perpetuum mobile ;c
krzycher
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli mogę wtrącić uwagę.Mokry FAP posiada dodatkowy zbiorniczek pod spodem auta.Ja mam go akurat w VW Sharan który też został wyposażony w ten rodzaj filtra.Koszty tego płynu sa mega duże.Buteleczka litrowa to koszt ok 280-300 zł i ma wystarczyć na ok 30-40 tys km.Niestety u mnie było inaczej.Zalałem ok rok temu i właśnie wyswietlił sie komunikat o braku płynu.Troche dziwne bo zrobiłem ok 10 tys km.Zacząłem drążyć temat i doszedłem do takich wniosków.Pierwszym błędem był sposób tankowania auta bo raz lałem 10 l a raz 60 l tyle że dla komputera to jest to samo i dodawał do paliwa ta samą dawkę a więc maxa.Stąd też płyn sie dość szybko skończył.Właśnie znalazłem zamiennik płynu za 150 zł i sprawdzę co to jest.
Yrmien
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A czy suchy czy mokry, to bez różnicy, to filtr i to filr przecież
haftowana
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A ten fap to większy od dpf jest, czy tylko mi się wydaje?
pafpaf
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fapa też można wypalać?
Radek99
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@GiguśMiguś kolega ma fapa i wszystko ok, a mój dpf ciągle zapchany, kilka razy już wypalałem, no ale ileż można, muszę teraz do regeneracji oddać.
Janusz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fap drogi w obsłudze...Ale łatwo się to myje
amstafh
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
ehhh, niech w końcu ktoś się przyłoży i wymyśli do samochodu choć jedną rzecz która się nie psuje.
JacekKosiak
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@kostuś a czy ja wiem, czy fapy się lepiej wypala, podobno nie ma żądnej różnicy...
TILL I COLLAPSE
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A ja będę jeździł swoim "till collpase" czyli jak to się mówi u nas na Wyspach, póki się nie rozsypie dziad jeden...
Uśmieszek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A czego jeden się nazywa suchy a drugi mokry? O co w tych chodzi? :D
wiem-to-sie-udziele
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To się mokry filtr nazywa, bo nie wymaga on podczas regeneracji tak wysokiej temperatury jak w przypadku suchych filtrów
adaćko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A to bez różnicy, czy dpf czy fap, te i te się zapychają moim zdaniem
fapik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fap faktycznie słyszałam, że lepszy, bo nie dość, że można go łatwiej wypalić to ogólnie podobno mniej awaryjny jest;)
Waka554
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak już coś robić z fitlrem, to tylko regenerować. Nie opłaca się kupować nowego DPF-a.
mechanik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy mokra odmiana czy sucha filtra to bez różnicy, obydwa się zapychają i co jakiś czas wymagają czyszczenie, różnią się tylko tym, że są stosowane w określonych markach aut, tak jak fap jest tylko w PSA montowany.
kostuś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fap lepszy, bo łatwiej go wypalić, z filtrem DPF już tak kolorowo nie jest.
leo34
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No ja miałem popioły w filtrze i niestety musiałem go oddać do regeneracji.
GiguśMiguś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Radek99 Serio tak jest? Ja słyszałem na odwrót, że to niby fapy się częściej zapychają.
Qmpel
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
FAP jest mokry a DPF jest suchy, ale to w zasadzie to samo jest jedno i drugie.
Denis32
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dobry artykuł, ja myślałem, że filtr to jest tylko jedne, a tu proszę :D
Grzechu
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Nie wiem przecież pisze jak byk w teksie, że MOKRY TO FAP!!!
Bandzior
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W tytule masz napisane Panie "Nie wiem". Nic już nie wiedzą, wszystko trzeba wyjaśniać. Po co jest filtr cząstek stałych też pewnie nie wiesz, co?
Mickiewicz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Nie wiem Mokry to FAP. Nie ma za co :)
GRIZLI
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Łooo matko to jakieś odmiany tych filtrów są, dla mnie dpf to dpf nie ma różnicy haha
Radek99
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kinia22 podobno fapy są mniej awaryjne od dpfów, w sensie, że się rzadziej zapychają.
domcia12
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
O proszę, to jest jakaś różnica? Dobrze wiedzieć :D
Kolega kolegi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mokry to FAP, bo to od PSA, wszystkie inne to "normalne" suche filtry
Popiołek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak PSA, to tylko w Citroenach i Peugeotach, i chyba w niektórych Oplach też są.
karlos1
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo fajnie napisane, ja u siebie mam chyba Fap, ale fajnie poczytać i dowiedzieć się , że są jakieś różnice :D
Sędziwój
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@MAgda tak tylko w citroenach i peugeotach, wątpię żeby ktokolwiek chciał sam z siebie skazywać się na ten nowatorski wynalazek haha
Nie wiem
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mokry filtr to dpf czy fap??
fifek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super artykuł. Polecam poczytać zainteresowanym :)
To ja jestem
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli tam mokrego nic nie ma tylko jest dodatek? To gdzie go podają do filtra bezpośrednio, czy do baku? Ile się tego leje? To się na szklanki kupuje czy co? Można więcej informacji?
Radekk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajny artykuł do poczytania!!
Kinia 22
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Powiedzcie mi czy fap jest jakiś gorszy od dpf, bo planuje kupić cytrynkę z fapem i nie chcę żeby mi szwankowała.
MokreFapy
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak mokry filtr cząstek stałych czyli FAP jest tylko w autach od PSA
jurek45
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Gdzieś coś więcej o suchym DPF? Chętnie poczytam :)
Ten
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ten mokry to się zapycha szybciej od tego suchego, a niby taki wynalazek...
sylwia
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawie opisane, jestem zachwycona Waszą wiedzą.
alojzy
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zawsze się głowiłem, czym się różni dpf od fapa, teraz już wszystko jasne. Super artykuł.
karolcia22
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja u siebie mam morego DPF-a. Artykuł bardzo fajny, dobrze się go czyta.
xbialax
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie się dowiedzieć w końcu co to jest ten FAP
Fabian
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Damian, będzie to filtr cząstek stałych. Nie ma za co Panie kolego. B-)
magda
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Te mokre to tylko w PSA są?
tosz3232
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie prosto wytłumaczona różnica między DPD, a FAP, polecam przeczytać :)
magda
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mokra odmiana? nie słyszałam o czymś takim, dobrze wiedzieć, że coś takiego jest. Super artykuł!
Elemelek
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie powiem, ciekawe ciekawe, już teraz wiem jak wytłumaczyć różnice między FAP a DPF :)
Damian
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>No i w końcu ktoś jasno wytłumaczył różnicę pomiędzy FAP, a DPF. Dodatkowo mam pytanko, jaki będzie filtr w Chevrolecie Cruzie 2.0 VDCi ?</p>

Popularne wpisy