Jak wypalić DPF, czyli regeneracja filtra cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów
Niewiele osób wie, że w każdym niemal dieslu, w każdym samochodzie wyposażonym w silnik wysokoprężny ukryta jest całkiem spora ilość metali szlachetnych i bynajmniej nie mamy na myśli srebrzonych styków wtyków elektroniki. Wewnątrz każdego nowoczesnego diesla, kierowca staje się dumnym właścicielem sporej ilości platyny, choć należy nadmienić, że w dość rozproszonej formie. Gdzie w samochodzie można znaleźć platynę i metale ziem rzadkich? Oczywiście w DPF-ie.


Funkcje DPF i FAP

Głównym i najważniejszym celem istnienia filtra cząstek stałych jest usuwanie ze spalin cząstek sadzy "oblepionych" innymi zanieczyszczeniami. Ponieważ średnica cząsteczek tych zanieczyszczeń jest zazwyczaj większa niż 0,09 mikrometra, porowata struktura węglika krzemu, z którego zbudowane są ściany ceramicznego wkładu filtra, wyłapuje je niemal w 100%. Dodatkowo ściany kanalików filtra, ich struktura uzupełniona jest o cząsteczki o katalitycznych właściwościach – tlenku glinu, tlenku ceru i wspomnianej drogocennej platyny. Mają one za zadanie związać i przereagować jak najwięcej związków tlenku azotu, węglowodorów oraz metali. Stopień konwersji jest niewielki, jednak należy nadmienić, że nie jest to główne zadanie filtrów. Najważniejsze jest akumulowanie i dopalanie sadzy pochodzącej ze spalin.
  

Wypalanie DPF i FAP - cena ekologii

W filtrach cząstek stałych nie ma nieograniczonej przestrzeni, więc dochodzi do sytuacji, w których filtr najzwyczajniej się zapełnia. Wtedy konieczne jest przepalenie DPF i zgromadzonej w filtrze FAP sadzy. Może odbywać się to na 3 różne sposoby. Pierwszym sposobem jest wymuszone przepalanie. Odbywa się ono w warunkach serwisowych. Poprzez komputer diagnostyczny zadawana jest sterownikowi procedura czyszczenia filtra, a komputer inicjuje proces. Odbywa się on w 3 etapach, a mianowicie rozgrzewania, dotrysku wypalającego i wygaszania. Właściwy przebieg procesu umożliwiony jest przez specyficzną pracę układu zasilania silnika, a mianowicie poprzez dodanie do cyklu pracy silnika dodatkowego wtrysku paliwa, a konkretnie w suwie wydechu. Wtedy to olej napędowy nie ma możliwości spłonąć w komorze spalania z racji zbyt niskiego ciśnienia kompresji i zostaje wyrzucony przez zawór na zewnątrz i przez kolektor trafia do filtra DPF. Dzięki temu temperatura wewnątrz filtra rośnie i dochodzi do zapłonu sadzy. Proces taki trwa kilkanaście minut i musi być ściśle kontrolowany, zwłaszcza w przypadku kiedy samochód jest intensywnie eksploatowany.

Wypalanie DPF na postoju

Wypalanie DPF na postoju poprzez czyszczenie aktywne. Odbywa się to na postoju, bez konieczności korzystania z serwisu. Zasada jest identyczna, jak w przypadku wymuszonego czyszczenia. Jedyną różnicą jest fakt, że to sam samochód informuje nas o konieczności przeprowadzenia takiego działania, na podstawie odczytów z sond i czujników. Dotrysk oleju napędowego w fazie wydechu ma jednak swoje znaczące minusy, o których należy pamiętać. Niezbyt rzetelne podejście do tak ważnej kwestii może skończyć się poważnym uszkodzeniem samochodu. Nieszczelności i rozrzedzony olej silnikowy to dwa główne czynniki, które mają wpływ na skuteczność i zagrożenia procesu. A mianowicie olej napędowy, mimo że posiada pewne funkcje smarne, nie spełnia ich w stopniu takim jak olej silnikowy, a to prowadzi do powstawania tarcia i może uszkodzić turbinę. A od uszkodzonej turbiny, do tłoczenia tego rozrzedzonego oleju silnikowego do komory spalania i rozbiegania się silnika jest naprawdę bardzo blisko.

Wypalanie pasywne

Wypalanie pasywne to ostatnia forma czyszczenia filtra. Odbywa się ona podczas jazdy, na rozgrzanym i gotowym do jazdy pojeździe. Najbardziej charakterystyczna dla filtrów mokrych z powodu znacznie niższej temperatury inicjacji procesu wypalania. Dodatek ceryny do zbiornika paliwa sprawia, że temperatura, w jakiej wypalają się spaliny, jest znacznie niższa, niż w przypadku filtra suchego. Dlatego też możliwe jest wypalanie sadzy w czasie jazdy. Zalecane jest, aby po inicjacji procesu nie zmniejszać prędkości obrotowej silnika poniżej 3000-3500 obrotów, a prędkości samochodu poniżej 50 km/h. Warto tu dodać, że procesu wypalania nie można przeprowadzać w nieskończoność, a szczególnie w mokrych filtrach będzie zbierać się popiół pozostały po wypaleniu zanieczyszczeń. Tego popiołu nie można pozbyć się bez demontażu filtra, a pochodzi on głównie ze wspomnianego tlenku ceru, dostrzykiwanego do oleju napędowego. Wtedy niestety nie pozostaje nam nic innego jak demontaż filtra i zwrócenie się o pomoc do firmy zajmującej się regeneracją DPF.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby wypalić filtr cząstek stałych (DPF), należy przestrzegać następujących kroków: Uruchom silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach przez kilka minut, aby osiągnąć odpowiednią temperaturę. Przejedź przez kilka kilometrów z prędkością powyżej 80 km/h, aby rozgrzać filtr do odpowiedniej temperatury. Jest to kluczowe, ponieważ proces spalania zanieczyszczeń wymaga wysokiej temperatury. Uruchom tryb regeneracji DPF, który jest dostępny w oprogramowaniu komputera silnika. Proces wypalania trwa zazwyczaj maksymalnie do 30 minut.
Lech
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zazwyczaj wykonuje procedure wypalania dpf w moim AUDI naturalnie, czyli podczas jazdy... Poswiecam na to wiecej czasu, ale przynajmniej jestem pewny, ze sadza calkowicie sie wypalila.
Jakub
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Wykręcam czujnik i w jego miejsce wtryskuje Boll do czyszczenia DPF potem przykręcam czujnik spowrotem i odpalam silnik na 15 min - tak mi radził kolega, ale ja oddałem do was na czyszczenie i zrobiliście to tak jak należy i jestem bardzo zadowolony z usługi.&nbsp;</p>
Marek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Spróbuję, czy uda mi się dokonać wypalania dpf na postoju w moim oplu:)
mhm
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A czy wypalanie podlega procesowi regeneracji?
LU 23567
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli jednak nie trzeba poddawać filtra regeneracji, gdy sam się wypala?
Ryszard Skorek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>&nbsp;Filtr DPF/FAP wypala się SAM !! Filtr bez dodatku Eloys wypala się sterowanym czasem przez sterownik 1.Wącza się na krótko proces wypalania (kilka sekund) 2.Po małej przerwie,włącza się właściwe wypalanie filtra 3.Przy wypalaniu włącza się : ogrzewanie lusterek zewnętrznych,ogrzewanie tylnej i przedniej szyby, zamyka się przepływ powietrza przez interkooler i zawór otwiera by-pass,następuje dodatkowy wtrysk paliwa przy otwartych zaworach wydechowych. 4.DPF/FAP wypalanie włącza po przebiegu co około 250 - 300 km i trwa kilkanaście minut jazdy 5.Wypala się nawet przy 2.000/min lecz dłużej to trwa (bez przerw jazdy) widać po zwiększonej temperaturze silnika.Przy obr.2.500 - 4.000 / obr/min wypali się prędzej,gdyż prędzej się nagrzewa filtr. Proponuję zamontować przy lewym lusterku maleńką diodę na 12 V i podłączyć w lusterku do przewodów od płytki grzania lusterka - pozwoli to kontrolować wypalanie.&nbsp;</p>
Janek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja też polecam ze swojej strony regenerację, efekty super, filtr jak nowy.
Ewlina
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super artykuł o filtrach. Polecam.
RadekH
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@miko no tak, ale Pan jest mechanikiem, a my zwykli ludzie to nie wiemy co i jak, na pewno nie ma żadnego ryzyka podczas wypalania dpf?
JKamil
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@purpurowa Wypalanie i regeneracja to dwie różne usługi. Wypalasz sadzę, a podczas regeneracji/czyszczenia usuwasz popioły.
tadzio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy oprócz określonych obrotów trzeba jeszcze o czymś pamiętać, aby proces wypalanie dpf przeszedł prawidłowo?
Arturo123
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No jak są popioły w filtrze, to wypalanie nic już nie da, trzeba od razu jechać na regenerację.
doradca jasio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Randomowy Typ nie masz się co bać kolego wypalania dpf, przede wszystkim nic Cię to nie kosztuje, a za regenerację musisz sporo zapłacić.
Ziburek214
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Takie wypalanie pasywne, to można samemu zrobić prawda?
macho2
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie moi drodzy regeneracja a wypalanie to dwie inne sprawy.
Grzesiek78
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Danielek a co Ty to mówisz?!! Ja ostatnio wypalałem mojego dpfa i problem z głowy.
magik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zamiast bawić się tym wypalaniem, które na bardzo krótko pomaga, to lepiej oddajcie swój filtr dpf do regeneracji - dobrze Wam radze :)
karolll
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@kosterski u mnie pierwszy raz po 700 km, a tym razem już po 400 km dpf zaczął się wypalać.
dad56
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Alku nie zgadzam, ponieważ wypalanie dpf też dużo daje...no i niestety nie każdego stać od razu na regenerację
miko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie trzeba się bać wypalania, nie ma żadnych złych konsekwencji, jetsem mechanikiem i wypalam wielokrotnie dpfy, nigdy nic się nie stało na źle.
Takku
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Irekmirek a powiedz kolego co się dokładnie dzieje z Twoim filtrem dpf. Wtedy pomożemy czy za darmo sobie wypalisz, czy jednak do regeneracji bd musiał oddać :)
Helu
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@syndykat o jeju! A co się stało podczas wypalania dpf??
GRUBY
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF się wypala ale FAP nie można wypalać. Tak czytałem
kic567
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam! A to prawda, że odwlekanie z regeneracją filtra dpf może doprowadzić nawet do zatarcia silnika? :O
web27
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A podczas wypalania filtra fap w Peugeocie 807 2.2 HDI jakie trzymać obroty najlepiej? Bo ja się boje, żeby bardzo nie skatować silnika ;)
Alan
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Eniu o też jestem ciekaw czy gpfy się wypala?
kosterski
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Romek u mnie tak samo - dpf się tak średnio co 500/600 km się wypala :)
purpurowa
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To wypalanie to także regeneracja?
Eniu
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A w autach na benzynę też można filtr wypalać???
majamila
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że konstruktorzy pomyśleli o takim rozwiązaniu :)
adrian
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Takich porządnych maszyn do dpf to chyba w Polsce nie kupicie.
syndykat
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
ja to tylko regeneracja, już raz sobie wypaliłem dpf i nigdy więcej tego nie zrobię
imie
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
środa minie tydzień zginie i w sobotę wypalimy dpfka :D
racjonalny
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Alku w stu procentach będziesz miał jak se kupisz nowy dpf :)
ukulele
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Alku nie przywraca w stu procentach, zejdź na ziemię :D
krzysiaczek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To ja sobie w takim razie sam wypale mojego dpfa :D A już zacząłem kasę odkładać na mechanika, ale super, że można samemu sobie to zrobić :)
@JAAA
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No dokładnie, samochody teraz są tak konstruowane żeby same się pozbywały tego brudu ze środka.
Smycek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Słuchajcie, mój brat jest mechanikiem, gadałem z nim o tym, co lepsze, czy wypalanie czy regeneracja i mówi, że sto razy lepiej jest regenerować. Regeneracja pożegna nasz problem z dpf na długie lata.
Damianek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Dominik i jak dowiedziałeś się, gdzie można takie maszyny kupić? Bo też jestem zainteresowany tym tematem.
Alku
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja w stu procentach przywraca sprawność dpfa, nie ma co się w wypalanie bawić, dobrze radze...pozdrawiam
Danielek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli myślicie, że wypalanie pożegna Wasz problem to jesteście w błędzie, najlepszą opcją jest regeneracja w serwisie.
Sewcio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja jednak ze swojej strony to polecam opcję regeneracji, cena tu u was bardzo dobra, a efekty najlepsze, w porówaniu do wypalania.
bombelek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szkoda, że nie daliście dla porównania zdjęć z wyczyszczonym i całkowicie zapchanym dpfem. By klient miał fajne porównanie wtedy....
Marian
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No nestety, jak już się popiły w filtrze zrobią, to wypalanie nie da rady i trzeba regenerować.
Kostek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Zenek M Najepiej to jednak oddać go w ręce fachoców, i po problemie. Pozdro.
Jaaa
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Romek U mnie też wypalanie dpf tak średnio co 500/600 km następuje i to jest normalne, nie ma co się bać.
Stefan
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie to nie jest regeneracja, wypalanie tylko w samochodzie i to się nazywa dopalania, regeneracja tylko wodna.
Dezyderiusz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Kaźmirz no to raczej, tylko regeneracja, żadne wypalanie. Pozdro!
jaś fasola
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Dominik też bym własnie chciał wiedzieć gdzie takie maszyny do dpf się kupuję, mam swój zakład i myślę go rozwinąć o usługę regeneracji dpf.
Magda
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Yyy... a to się nie wypala jak się zapcha? Wypalanie DPF zresztą jest już chyba nielegalne... czy coś źle zrozumiałam?
kierowca-bombowca
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Adćko dokładnie, taka jazda na krótkie dystanse to zabójstwo dla DPF-a. Dlatego wypad za miasto, też się przyda od czasu do czasu.
Doraźny
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@magda ohhh jeeejku no i co? Wypalisz sobie teraz dpfa ?
Zenek M
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Polecam takie wypalanie filtra cząstek stałych przeprowadzać z daleka od domu
Kaźmirz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Irekmirek pewnie, że regeneracja lepsza!
henryko21
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To wypalanie pasywne chyba najskuteczniejsze co? :)
Cośtam wiem
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@DENZO Zależy od auta, trzymaj tak, jakbyś miał zmienić bieg na wyższy już.
Darek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najlepiej w trasie przepalić, skuteczniejsze to!
gruszkapietruszka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
O proszę, dobrze wiedzieć co i jak :D Dzięki !
Głowaczów Rządzi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Denzo152 trochę zależy od auta, powyżej 3 tysięcy najlepiej. w momencie jakbyś miał już zmieniać bieg na wyższy, to nie zmieniaj i daj mu jeszcze 5 km na godzinę więcej i trzymaj go tak z 15 minut
Andrzejek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalać najlepiej wtedy jak się kontrolka dpf zapali no nie?
iluzjonek14
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regenerację u was będę polecać każdemu. Nie dość, że cena super, to jeszcze jaki efekt! :)
Rezolutny Ziom
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Oczywiście że regeneracja jest lepsza bo pozwala usunąć 99,9% zanieczyszczeń więc w zasadzie dostajesz nowy filtr, ale za to musisz zapłacić a wypalanie możesz sobie zrobić sam, na autostradzie lub na postoju, ale odradzam pod domem, bo ślady zostają.
Romek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie tak mniej więcej co 500 km trzeba wypalać? Jak sądzicie, tak powinno być?
Adćko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeździć autem z dpfem tylko po mieście to faktyczne nieciekawa sytuacja, trzeba raz na jakiś czas przegonić autko w dłuższą trasę, żeby się tak często nie zapychały te filtry.
Randomowy Typ
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja się boje wypalania dlatego wysyłam do pracowni która robi profesjonalne czyszczenie w setkach urządzeń i nie martwie się niczym, zwłaszcza, że już 30k kilometrów od czyszczenia i nawet sadzy nie komunikowało
Irekmirek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To w końcu wypalanie czy regeneracja? Co lepsze?
Dominik
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ale fajna maszyna do czyszczenia DPF, gdzie można sobie taką kupić?
maniak
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Co jaki czas najlepiej wypalać swojego dpf? Podpowie ktoś.
justysia22
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tylko regeneracja, najlepsze efekty i dobra cena! Sama swój filtr regenerowałałam i jestem bardzo zadowolona!
Denzo152
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Git artykuł! Może ktoś zarzuci jeszcze troszkę info na temat ile obrotów ma mieć auto na postoju podczas wypalania?
Asiula
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No tak niestety jest Mariuszku, zwłaszcza jak większość czasu jeździsz po mieście to wtedy zapychają się niesamowicie, z wyjątkiem FAP - czyli filtrow z citroenów - miałam taki to wiem.
magda
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.
monikczka
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Słyszałam cos kiedyś o wypalaniu DPF-a, ale po przeczytaniu tego artykułu już wiem wszystko!
Misha
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cudownie! Mogę w końcu zrobić to sama! :D
Lansia
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze się dowiedzieć o takich metodach. Swój filtr właśnie wysyłam do regeneracji i dzięki temu artykułowi wiem co i jak. :)
Mariusz
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
O czymś takimi jak filtr DPF dowiedizałem się dopiero gdy kupiłem diesla. Aktualnie oddałem do regeneracji, bo przejechane kilometry zrobiły swoje z filtrem.

Popularne wpisy

11 Grudzień 2020

Auto bez DPF-a przegląd

Brak DPF a przegląd techniczny 2020 Zastanawiając się nad tym, czy brak DPF spowoduje, że okresowy przegląd techniczny pojazdu nie przebiegnie pomyślnie, ...