Nowy filtr DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP

Wymiana filtra DPF


   Ciężko powiedzieć, żebyśmy wszyscy, kierowcy samochodów wyposażonych w silnik wysokoprężny, byli zadowoleni z wprowadzenia normy EURO IV a wraz z nią właściwie obowiązkowego filtra cząstek stałych DPF. Jednak na pewno wszyscy jesteśmy zdrowsi. Zarówno kierowcy, jak i mieszkańcy każdego większego miasta zmagającego się z problemem smogu. To diesle, między innymi, są odpowiedzialne za ciemny tuman zanieczyszczeń unoszący się nad miastami, szczególnie zauważalny w zimie. W jaki sposób przyczynił się do tego DPF/FAP oraz jakie znaczenie ma to dla kierowców pojazdów w taki właśnie filtr? Regeneracja filtra cząstek stałych, czy nowy filtr DPF? Jakie są koszty eksploatacji takiego filtra i czy jest on jednorazowy? Odpowiedzi na te i inne pytania znają Państwo w artykule poniżej, do którego lektury mam przyjemność zaprosić.

Dobrze, że jest DPF.

 Nikt, kto nie zna roli ani zaawansowanej technologicznie budowy filtra cząstek stałych nie potrafi docenić jego bezcennej pracy na rzecz zdrowia naszego i sąsiadów. Zadaniem filtra DPF jest zatrzymywanie wewnątrz swojej budowy cząstek stałych, czyli nieprzereagowanych w procesie spalania procesu napędowego molekuł sadzy (czystego węgla) obudowanych standardowymi zanieczyszczeniami powstającymi podczas pracy silnika. W skład tych zanieczyszczeń wchodzą węglowodory, tlenki metali, siarki i azotu. Filtr DPF nie pozwala im opuścić swojej konstrukcji, poprzez akumulowanie ich w kanalikach swojego ceramicznego wkładu. Ceramika filtra cząstek stałych przyjmuje kształt kanalików, zbudowanych z węglika krzemu, zebranych w kształt plastra miodu. Kanaliki wlotowe i wylotowe poukładane są naprzemiennie, w taki sposób, by wylot kanalików wlotowych był zaślepiony i analogicznie, wlot wylotowych również nie posiadał światła. Dzięki temu jedyną drogą, jakie tłoczone gazy mogą wydostać się z filtra, są porowate ścianki kanalików, dzięki czemu wszystkie właściwie zanieczyszczenia większe średnicą niż 0,09 mikrometra, zatrzymywane są w porach ścianek kanalików filtra. Dodatkowo należy wspomnieć o cząsteczkach ceryny i platyny wbudowanych w węglik krzemu. Jest to główny powód, dla którego filtr DPF jest tak drogi. Katalityczne właściwości cząsteczek tlenku ceru i platyny (lub złota) mają za zadanie wspomagać filtrowanie spalin, poprzez wiązanie wspomnianych trujących tlenków.

Wymiana czy regeneracja?

 Jak łatwo się domyślić po ilości produkowanych spalin i zanieczyszczeń wewnątrz nich, filtr DPF ma prawo się zapchać. Najczęściej jest to właśnie zakumulowana sadza. O ile problem zawiera się właśnie w zbyt dużej ilości sadzy wewnątrz filtra, to rozwiązaniem nie jest bynajmniej jego wymiana. Sadzę można z DPF wypalić. Z pomocą sterownika silnika kierowca inicjuje procedurę czyszczenia aktywnego lub pasywnego (na postoju lub w czasie jazdy), co pozwala na podniesienie temperatury wewnątrz filtra do punktu, w którym dochodzi do zapłonu zgromadzonej sadzy. Przy odpowiedniej ilości tlenu z cząsteczek węgla zostanie tylko dwutlenek węgla i woda. Jeśli z jakiegoś powodu procedura nie może zostać zainicjowana automatycznie, istnieje możliwość wymuszenia takiego procesu za pomocą komputera diagnostycznego. Zazwyczaj gwarantuje to odzyskanie to większości skuteczności w pracy filtra. Wymianę filtra trzeba traktować jako ostateczność. Cena wymiany filtra DPF, nawet po oddaniu w rozliczeniu starego DPF-a, potrafi zaskoczyć, większości nie da się stosować zamiennie, a zróżnicowanie budowy podwozi samochodów sprawia, że duża część z nich jest dedykowana do jednego konkretnego modelu, a w przypadku aut japońskich, jest to wręcz charakterystyczne. Stąd również ceny, które potrafią przekroczyć nawet 4 cyfrową kwotę.

Czyli regeneracja czy wymiana?

Zdecydowanie regeneracja. Prócz bardzo niskich kosztów czyszczenia we własnym zakresie, przynosi to naprawdę zadowalające efekty. Niestety, z powodu obecności tlenku ceru, czyli ceryny oraz innych wspomnianych tlenków powstaje rodzaj osadu, popiołu, którego nie da się wypalić, a który powstaje w procesie wypalania. Nawet wtedy jednak można filtr zregenerować, przy użyciu specjalistycznego sprzętu dedykowanego do regeneracja filtra DPF. Cena wymiana filtra, głównie z racji ceny, powinno się brać pod uwagę, dopiero kiedy w ferworze lub przez nieuwagę oddamy filtr do regeneracji do firmy, która przeprowadzi tę regenerację w sposób nieprofesjonalny na przykład poprzez wyżarzanie. Wtedy to może dojść do uszkodzenia struktury filtra, katalityczne tlenki roztopią się i zatkają pory filtra, jednocześnie tracąc swoje właściwości. Dodatkowo do przeprowadzenia podobnie karygodnej procedury konieczne jest dostanie się do wnętrza filtra, a więc zniszczenie korpusu filtra poprzez jego rozcięcie. Późniejsze spawanie powinno zdać egzamin, ale tylko w teorii, w praktyce często dochodzi do uszkodzenia termicznej odporności materiału i powstawania nieszczelności. Podsumowując, regeneracja, a nie wymiana, ale tylko w profesjonalnych pracowniach, które znają się na rzeczy i posiadają odpowiedni atestowany sprzęt.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Igor
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nowy filtr DPF jest elementem, który skutecznie usuwa cząstki stałe z wydechu samochodów z silnikami diesla. Nowy filtr DPF jest montowany fabrycznie w nowych samochodach z silnikami diesla i jest ważnym elementem w utrzymaniu czystej emisji spalin. Jeżeli ten podzespół się zapcha, to straci swoje właściwości i parametry. Niezwłocznie należy je przywrócić skuteczną metodą regeneracji w serwisie. Koszt nowego DPF może wynieść 2, a nawet 10 tysięcy złotych (wszystko zależy od modelu samochodu).
Arek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem wymieniać filtr na nowy, ale na szczęście okazało się, że czyszczenie przyniosło dobre efekty i samochód jeździ jak dawniej. Pozdrawiam
Igor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na nowy raczej szkoda byłoby mi pieniędzy, lepiej zainwestować w regenerację, bo dużo niższy koszt :)
Paweł
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zastanawiałem się jakiś czas temu nad zakupem nowego filtra DPF, ale ze względu na koszty wybrałem regenerację. Polecam jest skuteczna.
Aleksander
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po co inwestować w nowy DPF, jeśli mogę go zregenerować za bardzo dobre pieniądze. Przydatny artykuł!

Popularne wpisy

6 kwietnia 2021

Filtr DPF 93197382

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania. ...