Subpage photo

Regeneracja filtra cząstek stałych

Elżbieta Łoin
Czas przeczytania tekstu: 5 minut
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.79

   Dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych udało się spełnić rygorystyczne ograniczenia, jakie wprowadzone zostały wraz z normą EURO IV i wyżej, odnośnie do emisji spalin. Obecność filtra DPF potrafi zmniejszyć emisję sadzy (oblepionej również innymi zanieczyszczeniami) niemal do zera. Jednak ceną takiej czystości i bezpieczeństwa jest utrzymanie DPF-a we względnej czystości a zaniedbanie tego filtra może doprowadzić do bardzo wysokich nieoczekiwanych kosztów.


Usuwanie DPF

   Bardzo popularną praktyką jeszcze do niedawna było usuwanie filtra cząstek stałych z układu wydechowego. Oczywiście samo usunięcie najbardziej zaawansowanego technologicznie filtra w samochodzie mogło doprowadzić do niewłaściwej pracy czy nawet unieruchomienia samochodu, jednak dzięki przeprogramowaniu sterownika silnika, można było doprowadzić do tego, by samochód "zapomniał" że kiedykolwiek miał filtr cząstek stałych. Tego typu działania sprawiają, że emisja szkodliwych i trujących substancji z dieslowskiego układu wydechowego przekracza wszystkie dopuszczalne limity i normy. Na nasze szczęście i wszystkich ludzi mieszkających w dużych miastach, ta praktyka jest już prawnie zakazana.

  
Filtr cząstek stałych zamontowany w samochodzie (widok podwozia)
Regeneracja filtra cząstek stałych DPF
 
 

Katalizator a DPF


   Filtr cząstek stałych znajduje się pomiędzy kolektorem wydechowym a tłumikiem, to jasne, warto jednak dodać, że znajduje się między dwoma katalizatorami, samemu również mając właściwości katalityczne. To istotna informacja, ponieważ, pomimo niskiego stopnia konwersji, właściwości katalityczne są bardzo ważne w pracy DPF, pozwala mu na skuteczniejsze wychwytywanie cząstek stałych. Usuwanie sadzy ze spalin to podstawowe zadanie DPF-a ale również ich akumulowanie i dopalanie. Odbywa się to kiedy zaczyna brakować miejsca wewnątrz filtra (określa to sterownik silnika na podstawie odczytów z różnicowego czujnika ciśnienia). Jest to tak zwane wypalanie DPF i może odbywać się w kilku trybach, a mianowicie pasywnie, aktywnie i wymuszenie. Dopalanie sadzy pasywne odbywa się w czasie jazdy i najczęściej w mokrych filtrach cząstek stałych zwanych FAP, ponieważ z racji dodatku do paliwa zwanego Eolys i zawartego w nim tlenku ceru, temperatura wypalania sadzy w DPF zmniejszono o ponad 200 stopni. Proces przebiega w czasie jazdy i dla nas, kierowców, oznacza jedynie tyle, by utrzymać 3-4 tysiące obrotów i nie zmniejszać prędkości poniżej 50 km/h. Dzięki temu realizowany dotrysk będzie dopalać się wraz z sadzą w DPF-ie (FAP-ie). Aktywne wypalanie sadzy jest charakterystyczne dla suchych filtrów – DPF-ów. Odbywa się w czasie postoju, mimo że sama procedura pozostaje bez zmian. Za zadanie mamy utrzymanie wysokiej temperatury w filtrze za sprawą dodatkowego wtrysku paliwa podawanego w suwie wydechu. Nie spala się on w komorze w silniku, tylko już w wydechu bardzo podnosząc temperaturę tam panującą i wypalając odfiltrowaną sadzę. Ostatnim trybem wypalania DPF jest tryb wymuszony. Charakterystyczny dla serwisów, ponieważ wymaga połączenia sterownika z komputerem diagnostycznym i tam zadeklarowania wypalania DPF.

 
 
Filtr cząstek stałych FAP Citroen Jumpy na stole przed regeneracją
Regeneracja filtra cząstek stałych DPF Citroen Jumpy
 
 

Regeneracja filtra.


   Jak być może część osób pamięta ze szkoły średniej, przy odpowiednio dużej ilości tlenu w procesie utleniania węgla, uzyskamy dwutlenek węgla i wodę. Teoretycznie w filtrze DPF nie powinno więc zostać nic, czego nie da się usunąć poprzez potraktowanie wysoką temperaturą. A jednak, z powodu obecności wspomnianego ceru, a w zasadzie ceryny, powstaje niepoddający się dopalaniu brązowy popiół i to właśnie on jest odpowiedzialny za zapychanie się filtra z brakiem możliwości odzyskania sprawności poprzez pasywne, aktywne czy nawet wymuszone czyszczenie. Konieczne wtedy jest zdemontowanie DPF-a i poddanie regeneracji. Warto tu zwrócić uwagę na sposób, jaki będzie wykorzystywany do regeneracji naszego DPF-a. Jest ich kilka i większość równie... nieskuteczne.

Wypalanie DPF w piecu


   Jedne z najgorszych możliwych sposobów na "przywrócenie sprawności" filtra. Polega na rozcięciu korpusu, wyżarzeniu, przedmuchaniu i ponownym zespawaniu obudowy. Pomijając już kwestię naruszenia konstrukcji, co grozi utratą właściwości materiału i jego osłabieniem lub powstaniem nieszczelności, to znacznie istotniejszym jest fakt, że wspomniane właściwości katalityczne filtra, posiada on za sprawą cząsteczek platyny, tlenku ceru i glinu wbudowanych w ściany kanalików filtra. Poddanie ich tak wysokiej temperaturze sprawi, że nie tylko utracą właściwości, ale również roztopią się i zapchają pory węglika krzemu, a co za tym idzie zniszczą filtr. Poza tym, jak już wspomniano, popiołów tlenku ceru niestety nie wypalimy. Odradzamy.

 
 
Filtr cząstek stałych przed regeneracją VW Caddy
Regeneracja filtra cząstek stałych DPF VW Caddy
 
 

Ultradźwiękowe czyszczenie DPF


   Znacznie mniej inwazyjnym i niemniej nieskutecznym sposobem jest wykorzystanie myjek ultradźwiękowych. Co prawda implodujące pęcherzyki powietrza wewnątrz filtra mogą rozbić zbryloną sadzę, jednak nie mają najmniejszego na olejowe nagary, które zwłaszcza w lekko niesprawnych silnikach są dość częstą sytuacją. Czyszczenie ultradźwiękowe jest o tyle sensownym rozwiązaniem, jeśli mamy naprawdę bardzo mały filtr i prywatną myjkę ultradźwiękową. Doraźne i jedynie do niezbyt zużytych filtrów – polecane do okresowej konserwacji, bezpieczne dla filtra i jego właściwości.

Czyszczenie na dedykowanych do DPF-ów maszynach


   Ostatnią i w zasadzie jedyną skuteczną metodą jest wykorzystanie maszyn zaprojektowanych do czyszczenia DPF. Pod wpływem ogromnego ciśnienia woda, często ze środkami wspomagającymi pracę ciśnienia, wypłukuje nawet najmniejsze zanieczyszczenia i najbardziej zapieczone nagary. Jednak to rozwiązanie, pomimo że najlepsze, jest najtrudniejsze w realizacji. Niestety, ale w Polsce jest jedynie kilka firm, które posiadają odpowiedni sprzęt, maszyny są drogie i chronione prawem patentowym, więc na zakup podobnych urządzeń, wielu zakładów w kraju po prostu nie stać. Warto jednak poświęcić chwilę, by odpowiednio dobrać zakład, który zajmie się regeneracją naszego DPF-a. Zapewni nam to niemal 100% skuteczności realizowanej usługi i świadomość, że nasz DPF nie wróci do nas pozbawiony swoich właściwości. Najlepsza jest hydrochemiczna regeneracja filtrów cząstek stałych - opinie to potwierdzają.
 
 
Znalazłeś nasz artykuł, nie szukałeś również:
- regeneracja DPF łódź
- regeneracja filtra cząstek stałych Warszawa

Komentarze

Natalia 2019-01-16 15:25:11

Po przeczytaniu artykułu nadal nie bardzo wiem, na czym polega wypalanie filtra DPF. Czy mogę prości o dodatkowe informacje?

6
Jan 2019-01-17 15:24:21

Co do czyszczenia DPF-a wodą, to moim zdaniem jest to najskuteczniejsza metoda, sam tak czyściłem swój DPF i autko teraz jeździ wzorowo. Jeśli ma ktoś możliwsć wybrać właśnie tę opcję, to polecam.

-2
Merida 2019-01-18 15:28:23

Po przeczytaniu artykułu dopiero zrozumiałam różnicę między katalizatorem a dpf, dzięki wielkie! :)

-1
magda 2019-01-21 15:36:49

Jaka jest najlepsza opcja regeneracji?

0
jurekturek 2019-01-21 15:53:29

Artykuł bardzo ciekawy, sam ostatnio regenerowałem u was swój filtr i jestem bardzo zadowolony!

-3
karolrok 2019-01-22 09:14:54

Ja na szczęście swojego filtra jeszcze nie regenerowałem, ale dobrze wiedzieć na czym to polega i tak dalej!

2
asda 2019-01-22 11:07:36

Droga ta regeneracja jest?

4
ewka 2019-01-22 11:08:35

Doskonale napisany artykuł.

-1
b1ackj4ck 2019-01-22 15:14:32

Nic dodać nic ująć! :) A myślałam, że DPF i filtr cząstek stałych to dwie różne sprawy.

1
mirekklos 2019-01-23 09:34:03

Kto by pomyślał, że można tak ciekawie pisać o regeneracji fitra! Wielki plus dla autora.

1
Gosiai79857u 2019-01-23 11:16:36

Skąd mam wiedzieć kiedy powinnam oddać do regeneracji turbo?

-1
Nati 2019-01-23 13:56:26

A da się zregenerować filtr który jest zapchany nie sadzą a popiołem?

-1
mirek4343 2019-01-24 12:34:31

Czyszczenie DPF-a dobra rzecz, dobrze, że któś wymyślił taką opcję, Artykuł bardzo ciekawy :)

1
Natalka2P 2019-01-24 13:58:57

ASDA masz na górze cennik w rogu strony. Zależy do jakiego auta, przeczytaj dokładnie

1
Toszek 2019-01-24 15:18:45

Ja właśnie będę wysyłać do Was mojego dpfa, wypalanie już nie pomogło. Pozdrawiam.

0
Marekkk 2019-01-24 15:32:24

Genialnie opisany proces regeneracji, dzięki Wam już to rozumiem, zawsze czarna magia dla mnie wcześniej to była. Super!

-6
Tolekk 2019-01-25 10:24:31

Też będę wysłać do Was dpfa, mam nadzieje, że nie będzie to drogo kosztować :)

0
Tadeusz 2019-01-25 10:44:12

Planuję wysyłać do Was kurierem dpfa i mam pytanie, ile dni będzie trwałą cała procedura naprawy?

-1
Maniak aut 2019-01-25 11:03:54

Ja mam już od trzechlat samochód z dpfem, dokładnie volkswagen phaetona i wszystko git, nie zapycha się ani nic.

-1
Youreck Ogooreck 2019-01-25 12:07:54

No w końcu można regenerować ten filtr! u mnie auto już drugi miesiąc stoi bo gdzie nie zadzwoniłem to mi wypalać chcieli. FAPA. Z citroena, wypalać chcieli. Jak tam w środku wszystko zawalone ceryną pod sam sufit, a oni chcieli wypalać, nie wiem tylko po co jak to nie skuteczne.

0
dynia34 2019-01-28 08:37:32

O regeneracji można pisać i pisać, świetna sprawa, nie raz już pewnie uratowała filtr przed złomowiskiem!

2
Jarek96 2019-01-28 10:24:54

To katalizator i dpf to dwie inne części a ja myślałem, że to jest to samo urządzenie.

-1
Rysiek 2019-01-28 10:33:07

No to prawda, w Polsce jest mało pracowni ze specjalistycznymi maszynami, ja jestem ze Śląska, nic u nas nie znalazłem i wysyłam kurierem dpfa do Stalowej Woli do Boscha, zrobili mi elegancko! Polecam!

-2
@NATI 2019-01-28 11:57:36

Pewnie, po to jest regeneracja. Sadzę wypalisz, popiół nie - i trzeba oddać do regeneracji.

-3
heniek1 2019-01-29 08:36:24

Regeneracja niby w dobrej cenie, ale to też koszty. Dlatego ja swój oddałem w wasze ręce, fachowców, bo jak już płacić, to za dobrą robotę! :)

0
Mirek 2019-01-29 10:25:49

Ultradźwiękowe czyszczenie to takie w specjalnej maszynie tak???

4
Sławek 2019-01-29 10:39:34

Też u nich robiłem i polecam, bo tanio a dobrze robią!!!

1
Najelpiej 2019-01-29 15:49:22

Najlepiej to jeździć autem bez DPF, a najlepiej to w ogóle nie jeździć. Wszędzie chodźmy, wróćmy do średniowiecza. tak fajnie było :P

-3
endzix 2019-01-30 08:38:48

Ta maszyna do regeneraci to super sprawa. Mój filtr trafił do was do regeneracji i jestem bardzo zadowolony :D

-1
Damian Kocur 2019-01-30 10:18:42

Też u Was regenerowałem i jestem bardzo zadowolony, dziękuję za usługę!

3
Adamczyk 2019-01-30 10:37:29

@Jarek96 też tak do pewnego czasu myślałem haha

0
Tolek 2019-01-31 14:23:56

A zwiększyć jeszcze te kary za usuwanie dpfów!!! Wycinają i zanieczyszczają środowisko kurde ;/

3
ciekawski 2019-01-31 14:37:25

Najskuteczniejsze czyszczenie to chyba to ultradźwiękowe tak? :p

1
maciejus 2019-01-31 15:39:00

@Maniak ait No to tylko pozazdrościć, ja swój w takim czasie to już czyściłem dwa razy. Chyba po prostu mam pecha :)

-1
Alexy 2019-02-01 13:12:34

Rysiek są na Śląsku warsztaty też ale z tego co wiem nie mają tam tej technologii wodnej i tylko wypalają, a to nieskuteczne przecież jest. Wiem że na Podkarpaciu jest taki warsztat w Stalowej, tak jak mówisz i chyba jeszcze gdzieś, ale nie pamiętam gdzie. Wyszukaj sobie po usługach tu na stronie.

0
Waldi 2019-02-01 14:28:49

Na ile jest skuteczna ta regeneracja? To znaczy przez jaki czas od naprawy będę miał spokój z dpfem?

1
Tolekkkk 2019-02-01 14:45:29

@Jarek96 no to masz się czym chwalić :D

0
Bastian67 2019-02-01 15:37:47

Ta regeneracja to super sprawa, nie dość, że u was w super cenei, to efekt, jak po wymianie DPF-a na nowy. Ekstra!

0
Włochaty 2019-02-04 13:41:07

Regeneracja filtrów cząstek stałych to nie jest wypalanie filtra DPF. A jak ktoś mówi, że wypalanie to regeneracja, to nieprawda.

0
Nie wiem 2019-02-04 14:16:34

Wypalanie w piecu?? Tzn w warsztacie w odpowiedniej maszynie tak?

-2
Albinek 2019-02-04 14:39:17

@asda regeneracja dpf nie jest aż taka droga jak by się mogło wydawać...ja tylko 700 zł zapłaciłem.

0
kamciob45 2019-02-04 15:33:55

A ile taka hydrochemiczna regeneracja DPF-a kosztuje? Pozdrawiam.

0
Kajetank 2019-02-05 08:35:41

No ja wypalnia w piecu nie polecam, mi tym jedyna firma to tak zespułą filtr, że nie dość, że za wypalanie płaciłem, to potem jeszcze za nowy filtr. Teraz tylko regeneracja jak już.

0
Tolekk 2019-02-05 10:21:45

No i już po wszystkim :) Dziękuje serdecznie za naprawę dpfa i za niedrogą cenę, a tak się bałem, ze nie wiadomo ile zapłacę :)

0
asda 2019-02-05 10:35:00

@Albinek ooo a gdzie regenerowałeś swój filtr???, bo 700 zł to spoko cena;P

0
Skąpiec Moliera 2019-02-05 12:28:06

Regeneracja dobra sprawa bo wychodzi kilka razy taniej niż nowy filtr cząstek stałych polecam każdemu dbającemu o swój portfel

0
Walido5 2019-02-06 08:39:05

Regeneracja to jedyny ratunek dla filtra DPF, który mogę z czystym sumieniem polecić!

0
poradnik 2019-02-06 12:05:51

@Gosiai79857u na przykład wtedy jak Ci się pojawi kontrolka dpf na desce, albo jak zaczniesz odczuwać znaczny spadek mocy.

0
smyczek 2019-02-06 12:25:26

@Waldi A to chyba zależy od stylu jazdy itp, nie da się tak jasno określić ile od naprawy dpf znowu będziesz musiał regenerować.

0
Rychu 2019-02-07 15:37:11

A czym właściwie się różni dpf od katalizatora???

0
Spryciarz 2019-02-07 15:47:26

Z tego co mówicie to spoko opcja to regenerowanie... i serio tylko 700 zł kosztuje, i to w Stalowej Woli jak coś siedziba jest Wasza???

0
zygzak 2019-02-08 14:55:19

@ Nie wiem tak takie maszyny do dpfów to tylko w profesjonalnych warsztatach mają.

0
cyk 2019-02-08 15:10:41

@ Jan Co Ty powiadasz??? Jak samą wodą wyczyściłeś dpfa??

0
śliczny 2019-02-11 12:22:46

U mnie w Katowicach jak pytałem to regeneracja filtra blisko tysiąc złotych kosztuje...a u Was można coś taniej to zrobić?

0
AdamW 2019-02-11 12:42:17

@Gosiai79857u Poczytaj o objawach zapchanego dpf, jak któryś z nich Ci się pojawi to znaczy, że powinnam myśleć o zregenerowaniu swojego DPFa.

0
Sprawiedliwy Wuj 2019-02-11 13:18:59

Ta "ostatnio popularna praktyka" obecnie (na szczęście) jest przestępstwem. Tak 3mać!

0
Felek 2019-02-12 09:59:54

Regeneracja super sprawa, ostatnio regenerowałem, drogo nie zapłaciłem, a problem znikł :D

0
jerry 2019-02-12 10:16:34

@Waldi a podobno jak zregeneruje się dpfa to bardzo długo można jeździć, ja będę się włąsnie umawiał na regenerację ...

0
do rychu 2019-02-12 13:39:19

wejdź w artykułu i tam będziesz miał tekst o tym :D

0
Mariusz Wrona 2019-02-13 10:07:02

Witam wszystkich! Mam vw passata 2.0 tdi, chciałbym u Was wykonać regenerację mojego dpfa, i w związku z tym mam pytanie: Ile się czeka od momentu zostawienia dpfa do chwili odbioru? Ile czasu trwa ta cała procedura naprawy?

0
Andrzej_W 2019-02-13 10:45:43

W jakich godzinach można dop Was podjechać na regenerację dpf?

0
eLDe 2019-02-13 11:58:22

A ja to mam takie pytanie, na zdjęciach te filtry są takie pomarańczowe, one już tak od początku są, czy dopiero później zmieniają kolor?

0
do rychu 2019-02-14 10:11:14

no jak to czym, wyglądem :D

0
mokka 2019-02-14 11:56:00

Coś mi się nie chce wierzyć, że tylko 700 zł ta regeneracja, wszędzie znacznie drożej mówili...

0
Bombel 2019-02-14 12:11:57

@Andrzej_W ja byłem u nich zaraz po 8 i już otwarte mieli :)

0
Rybki 2019-02-15 09:37:22

A jak rozetną korpus mojego DPF to później nie będzie nieszczelności?

0
Jurek 2019-02-15 11:05:13

@Gosiai79857u przede wszystkim koleżanko jak zauważysz, że Ci spalanie rośnie a auto straci na mocy to będzie oznaczało, że masz zapchany filtr i wtedy będziesz musiała odwiedzić warsztat regenerujący dpfy.

0
dymek 2019-02-15 11:28:31

@Rychu też chciałbym to wiedzieć :D

0
hunter 2019-02-18 10:36:41

Bardzo przykre jest to, że ludzie wycinają coś dzięki czemu mogą oddychać lepszym powietrzem.

0
Jarek K 2019-02-18 11:59:00

@Mirek dokładnie tak, odbywa się to w myjce ultradźwiękowej !

0
piku 2019-02-18 12:14:25

@Nati oczywiśći, że taki dpf jak najbardziej można regenerować :)

0
magnuś 2019-02-19 10:08:46

Nie szkoda Wam usuwać tych dpfów?

0
Robert 2019-02-19 10:52:22

@magda no regeneracja w warsztacie na maszynie.

0
staszek 2019-02-20 10:37:24

@Andrzej_W Hej byłem u nich już klika razy, między innymi regenerowałem dpfa i mają od 8 do 16 otwarte.

0
do hunter 2019-02-20 10:50:14

Dokładnie! Aż mi się coś robi jak sobie pomyślę co wdychamy przez te samochody bez dfpów :(

0
MichałJ 2019-02-21 10:56:17

Dzień dobry! ja kupiłem używany zregenerowany dpf, ale sam sobie nie wymienie...Mam pytanie czy można by było u Was na miejscu wymienić filtry i jaka cena by była tej usługi?

0
Peja 2019-02-21 11:12:54

@Rychu DPF czyści mechanicznie a katalizator chemicznie

0
dieselekk 2019-02-21 11:24:59

@magnuś hahaha a czego tu żałować??? Bez dpfa spokojniejsze życie, tak to ciągłe wydatki i nerwy!

0
skenny 2019-02-22 10:52:54

@jerry też tak słyszałem, że po regeneracji dpfa długo się zapycha, też się zdecyduję na czyszczenie w serwisie chyba, ile u Ciebie powiedziali za regenerację?

0
znam sie 2019-02-22 11:05:38

@Rychu katalizator od dpf różni się chociażby budową :)

0
mark 2019-02-25 10:43:33

A ja Wam doradzę tak: jak jeździcie tylko po mieście to od razu auto na benzynkę kupujcie, diesel tylko w dalekie trasy się nadaje. To właśnie poprzez jazdę na krótkich odcinkach się tak bardzo dpfy zapychają...

0
jorgus 2019-02-25 11:24:07

@dieselekk Bzdura!!! Właśnie brak dpf rozpoczyna prawdziwe problemy!

0
Józek 2019-02-26 10:46:40

@magda moim zdaniem to ta wykonywana przez specjalistów w maszynie do czyszczenia dpf :)

0
Szymmon 2019-02-26 10:48:00

A regeneracja fapów dla Citroenów ile kosztuje?

1
jonek 2019-02-27 12:01:54

@magda najlepiej w warsztacie mechanicznym regenerować dpf ;P

0
sylwuśśś 2019-02-28 10:59:41

Cześć koledzy! Jak oddam filtr dpf do regeneracji to wymienią mi wkład filtra na zupełnie nowy czy po prostu mi wymyją ten wkład, jak to jest? pozdr

0
walker 2019-03-01 10:48:28

A każdy sobie może kupić taką myjkę do czyszczenia dpf i czyścić dpfy? Bo może bym taki biznes rozkręcił :)

0
camilo 2019-03-04 12:38:05

Jest tutaj na stronie pełno artykułów o katalizatorach i dpfach :) Poszperajcie i wszystkiego się dowiecie :)

0
cyzik 2019-03-04 12:50:18

Jak możecie narzekać, że wypalanie dpf nie pomaga...musicie coś źle robić, może za krótko obroty trzymacie czy coś :)

0
Remigiusz 2019-03-05 14:37:05

@Rybki nie słyszałem jeszcze, żeby podczas rozcięcia dpf doszło do takich ubocznych skutków.

0
Fikuś 2019-03-05 14:52:33

A właśnie a regeneracja filtra fap to będzie mniej więcej taki sam koszt jak regeneracja dpf??? Bo dpfa już naprawiałem i wiem jaki to jest koszt.

0
AdamG 2019-03-06 15:14:21

@Nie wiem tak dokładnie to jest czyszczenie dpfa lub fapa w specjalnej maszynie :)

0
Grzechu67 2019-03-06 15:48:12

Regeneracja dpf to świetna sprawa!

0
edek234 2019-03-07 15:19:19

O matko to u Was tylko tyle za regenerację dpf się płaci!!!! A ja tak dużo zapłaciłem :(

0
ccc 2019-03-07 15:30:16

@Szymmon w Citroenach są fapy czy dpfy?

0
Emil 2019-03-11 08:51:33

Jak się filtr usunie, to potem tylko same problemy, dlatego ja tam wole wyczyścić za kilkaset złotych i mieć spokój.

0
sweet 2019-03-11 14:15:07

Chciałbym wiedzieć ile będzie kosztować dokładnie regeneracja filtra dpf u Was do samochodu Mercedes Viano 2.2?

0
Elzeusz 2019-03-12 08:43:47

@Szymmon Z tego co ja się orientowałem, to jest jedna cena do wszystkich typów, ale warto dopytać dokładniej :)

2
cysiu 2019-03-12 12:21:12

@No na pewno wyglądem się różnią dpfy od katalizatorów :)

miko 2019-03-12 12:43:49

@Bastian67 regenerowałeś tutaj dpfa? Ile dokładnie zapłaciłeś?

Leszek 2019-03-13 08:35:11

@Grzechu67 Gdyby nie regeneracja, to wiele aut skończyłoby na złomie, bo ceny nowych filtrów to wyższa półka.

pomocny 2019-03-13 14:11:01

@Szymmon mają cennik za regenerację dpf/fap na górze strony :)

takoo 2019-03-13 14:35:13

Oczywiście, że można zregenerować filtr zapchany zarówno sadzą jak i popiołem...

Ambroży 2019-03-14 08:38:39

Super artykuł. Wszystkie fajne, czytam jeden za drugim jak dobrą książkę.

Gustaw 2019-03-15 08:37:14

Żadne regeneracja w piecu, czy też wypalanie. Metoda wodna to jest zbawienie, nieinwazyjna, a działa cuda z filtrami.

watsug 2019-08-23 08:40:16

Dokładnie tak Gustaw, ja jak mam czyścić swój DPF to tylko taką metodą ;d

Krisuu34 2019-08-27 08:35:21

Mi jak czyścili dpf to był tak zabity, że aż bloki poprzesuwało i już się do wyrzucenia nadawal tylko.

wroniarski 2019-08-28 11:15:45

Właśnie przyszedł mój DPF od was, działa jak nowy :) POlecam!

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

12 września 2019

Wypalanie DPF Ford – część 23

Wypalanie DPF Ford – część 22   Czym zajmuje...

11 września 2019

Wypalanie DPF Chrysler – część 22

Wypalanie DPF Chrysler - część 22   Wybrane modele...

11 września 2019

Wypalanie DPF Subaru – część 21

Wypalanie DPF Subaru – część 21   Na temat tego,...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer