Subpage photo

Regeneracja filtra cząstek stałych DPF/FAP i katalizatorów w specjalistycznej, najnowocześniejszej pracowni w kraju

Oceń: / Aktualna ocena: 4.94
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny


- Zapchany filtr DPF/FAP należy najpierw zdemontować z układu wydechowego w samochodzie. Można zdemontować go w naszym warsztacie, lub wysłać do nas kurierem. Oczywiście możemy umówić naszego kuriera po odbiór.

- Filtr do regeneracji poddawany jest oględzinom w naszej pracowni. Konieczne jest:
- sprawdzenie przyczyn problemu
- ocena fizycznej sprawności filtra (pęknięcia ceramiki, stopione kanaliki filtracyjne, pęknięta obudowa)
- ocena stopnia niedrożności filtra.


Jeśli filtr nadaje się do regeneracji, trafia do dedykowanej do tego procesu szwajcarskiej maszyny FH2 Solution.

 

Najczęstsze uszkodzenia
filtra cząstek stałych DPF
Zdolność  
regeneracji na maszynie
FH2 FFSOLUTION
Dodatkowe uwagi
Nagromadzony nagar
z oleju silnikowego
Możliwa Dzięki najnowocześniejszej technologii odtwórczej, nawet zbierający
się nagar z oleju silnikowego zbierający się z powodu niesprawności
innych układów w silniku, dziś z filtra MOŻNA usunąć. Pozbycie się
tych zanieczyszczeń jest niemożliwe w przypadku innych metod
regeneracji
Nagromadzone niepalne
popioły
Możliwa

Najczęstsza przyczyna utraty właściwości przez filtry DPF.
Przyczyną występowania tego problemu jest dopalanie
sadzy gromadzącej się w filtrze. Nawet całkowicie zapchany
popiołami filtr, dzięki wykorzystywanej przez nas technologii
można wyczyścić do pełnej sprawności.

Pęknięcia, cięcia,
uszkodzenia
korpusu filtra
Niemożliwa

Naruszenia struktury zewnętrznej filtra uniemożliwiają jego
skuteczną regenerację, ponieważ nie gwarantują szczelności
układu, świadczą o możliwości uszkodzenia ceramiki wewnątrz
obudowy, utratę właściwości żaroodpornych zwłaszcza
w wypadku ponownego spawania korpusu.

Stopiony wkład
ceramiczny
Niemożliwa Najczęściej jest to efekt nieudanych prób regeneracji filtra poprzez
wypalania go w piecu indukcyjnym. Jest to metoda niebezpieczna,
inwazyjna i w bardzo niewielkim stopniu skuteczna. Najczęściej łączy
się z rozcinaniem korpusu i utratą właściwości katalitycznych przez
stopioną platynę i cer.
Pęknięcia ceramiki Niemożliwa Ponieważ najistotniejszą cechą filtra DPF jest integralność jego
struktury ceramicznej, która uniemożliwia swobodny przepływ
spalin, uszkodzenia mechaniczne kanałów filtrujących trwale
dyskwalifikują DPF do regeneracji

 

Wydruk uzyskanych parametrów po regeneracji DPF FAP i katalizatorów
Wydruk parametrów regeneracji DPF FAP i katalizatorów

 


FH2 FFSolution - proces regeneracji filtra DPF FAP oraz katalizatorów

Jeśli filtr został zakwalifikowany jako nadający się do regeneracji trafia on do maszyny FH2, dedykowanej, nadzorowanej elektronicznie maszyny, służącej do regeneracji filtrów DPF, FAP i katalizatorów. Cały proces przebiega następująco:
- nasz serwisant montuje filtr wewnątrz urządzenia. Polega to na wpięciu do zamkniętego obiegu układu urządzenia Państwa filtra i zamontowanie wszystkich czujników. Nadzór oraz kontrola procesu odbywa się w sposób elektroniczny co zapewnia największe bezpieczeństwo i jakość świadczonych przez nas usług;
- po dobraniu wszystkich elementów montażowych (każdy filtr DPF jest inny, zależnie od modelu samochodu, a nawet rocznika produkcji), do filtra podawany jest specjalny detergent mający na celu rozbicie struktur nagaru olejowego, zmniejszenie napięcia powierzchniowego wody, co pozwala na skuteczniejsze pozbywanie się złogów nagaru.
- filtr poddawany jest pierwszemu etapowi czyszczenia - pod bardzo dużym ciśnieniem tłoczona jest przez filtr woda z detergentami. Ponieważ jest to pierwszy etap, nagromadzenie zanieczyszczeń największe, ciśnienie w stosunku do możliwości urządzenia jest najmniejsze, a przepływ płynu czyszczącego jest odwrotny do kierunku przepływu spalin.
- drugi etap polega na odwróceniu kierunku przepływu wody i kontynuowaniu elektronicznego nadzoru procesu. Na podstawie odczytów z czujników w maszynie serwisant jest w stanie ocenić jak skuteczny jest proces czyszczenia.
- trzeci etap cyklu jest to ponowne czyszczenie w kierunku przeciwnym do przepływu spalin. Standardowo na tym etapie regeneracja jest zakańczana, jeśli jednak wydruki z sond i czujników nie są porównywalne lub identyczne z odczytami z nowego filtra, cały proces jest powtarzany.
- przygotowanie filtra przed wysyłką zwrotną zamyka się w jego suszeniu i przygotowywaniu dokumentacji dla naszego Klienta. Suszenie odbywa się za pomocą sprężonego powietrza o stosunkowo niskiej temperaturze (w celu ochrony przed uszkodzeniem termicznym wkładu), a dokumentacja zawiera wydruki sprzed i po regeneracji.

 Filtr cząstek stałych jest to ceramiczny filtr, którego zadaniem jest wyławianie ze spalin cząstek sadzy, czyli produktu niepełnego spalenia oleju napędowego. Prócz sadzy w DPF-ie znajdziemy również inne zanieczyszczenia na przykład tlenki siarki czy azotu. Akumulowanie się zanieczyszczeń sprawia, że filtr ten można zapchać i dochodzi do tego, średnio najdalej co 1000 kilometrów. Poinformuje nas o tym specyficzna kontrolka, symbolizująca filtr DPF zapełniony drobinami wychwyconych zanieczyszczeń, czasem również ukazująca przepływ spalin. Zapalenie się lampki nie oznacza bynajmniej konieczności przerwania jazdy, jednak daje jasny sygnał, że należy zatroszczyć się o filtr i jego zawartość. Nie jest to również informacja o konieczności wymiany filtra. Zapalenie się kontrolki filtra DPF informuje o konieczności dopalenia zakumulowanej wewnątrz sadzy. Można przeprowadzić to na kilka sposobów. Przykładowe objawy zapchanego filtra cząstek stałych jest to spadek osiągów lub duże problemy z uruchomieniem samochodu.

Komentarze

Feliks 2023-01-24 10:44:05

Regeneracja filtrów DPF/FAP i katalizatorów w specjalistycznej, najnowocześniej wyposażonej pracowni to proces, który polega na odzyskaniu sprawności tych elementów poprzez usunięcie zanieczyszczeń, które zatkały ich wkład filtracyjny.

Najnowocześniejsze pracownie oferują szereg różnych metod regeneracji, w zależności od stopnia zanieczyszczenia filtra. Metoda mechaniczna polega na usunięciu zanieczyszczeń np. w pralce DPF, w której zachodzi proces mycia pod ciśnieniem. Metoda chemiczna polega na rozpuszczeniu zanieczyszczeń poprzez zastosowanie odpowiednich preparatów. Metoda termiczna polega na oczyszczeniu filtra poprzez jego podgrzanie do wysokiej temperatury, co pozwala na rozpuszczenie zanieczyszczeń i ich usunięcie (tylko sadzy).

Nowoczesne pracownie oferują również regenerację z wykorzystaniem specjalnych urządzeń ultradźwiękowych, które pozwalają na oczyszczenie filtrów DPF/FAP i katalizatorów bez konieczności ich demontażu z pojazdu.

Po regeneracji filtry i katalizatory powinny pracować tak jak nowe, a emisja szkodliwych substancji zostanie znacznie zredukowana.

Pablo 2022-07-28 13:00:12

Fajnie opisany proces regeneracji DPF krok po kroku. Myślałem, że będę musiał wydać znacznie większą sumkę na nowy filtr.

Herman 2022-07-28 12:55:16

Jak dobrze, że trafiłem na tą stronę, bo teraz wiem co zrobić z moim DPFem;)

Mirek 2022-07-28 12:54:41

Dobrze, że natrafiłem na ten artykuł, udało mi się szybciej podjąć decyzję co do regeneracji filtra dpf.

Arek 2022-07-28 12:52:11

Warto skorzystać z profesjonalnej regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie, sam muszę się nawet umówić na czyszczenie hydrodynamiczne

Michał 2022-01-14 18:15:37

Posiadam volvo v50 2.0d 2006 czy jest jakiś płyn do filtra dpf

Kamil 2020-03-05 13:47:56

Jak regenerować dpf, to tylko w Boschu:) pełen profesjonalizm.

Ułan Batory 2019-10-03 15:05:16

Tylko podkarpacie jak chodzi o filtry DPF albo filtr cząstek stałych. Objawy są takie same

Zenek42 2019-09-23 14:55:50

Super artykuł o dpf i wszystko przejrzyście opisane w tabelach.

lerek 2019-08-26 15:30:50

Aż ciężko uwierzyć że nowoczesna regeneracja dpfa kosztuje tak mało:)

teodozja 2019-08-23 14:26:57

świetny artykuł można się dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy ;d

Admin 2019-05-13 08:36:45

Admin test

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.