Regeneracja filtra cząstek stałych DPF/FAP i katalizatorów w specjalistycznej, najnowocześniejszej pracowni w kraju

05 lutego 2018
Osoba mocująca filtr DPF FAP w urządzeniu do regeneracji
Urządzenie do regeneracji filtrów DPF FAP oraz katalizatorów


- Zapchany filtr DPF/FAP należy najpierw zdemontować z układu wydechowego w samochodzie. Można zdemontować go w naszym warsztacie, lub wysłać do nas kurierem. Oczywiście możemy umówić naszego kuriera po odbiór.

- Filtr do regeneracji poddawany jest oględzinom w naszej pracowni. Konieczne jest:
- sprawdzenie przyczyn problemu
- ocena fizycznej sprawności filtra (pęknięcia ceramiki, stopione kanaliki filtracyjne, pęknięta obudowa)
- ocena stopnia niedrożności filtra.


Jeśli filtr nadaje się do regeneracji, trafia do dedykowanej do tego procesu szwajcarskiej maszyny FH2 Solution.

Filtr DPF, FAP lub katalizator zamocowany w maszynie do regeneracji
Regenerowany filtr DPF FAP lub katalizator


FH2 FFSolution - proces regeneracji filtra DPF FAP oraz katalizatorów


   Jeśli filtr został zakwalifikowany jako nadający się do regeneracji trafia on d
o maszyny FH2, dedykowanej, nadzorowanej elektronicznie maszyny, służącej do regeneracji filtrów DPF, FAP i katalizatorów. Cały proces przebiega następująco:
- nasz serwisant montuje filtr wewnątrz urządzenia. Polega to na wpięciu do zamkniętego obiegu układu urządzenia Państwa filtra i zamontowanie wszystkich czujników. Nadzór oraz kontrola procesu odbywa się w sposób elektroniczny co zapewnia największe bezpieczeństwo i jakość świadczonych przez nas usług;
- po dobraniu wszystkich elementów montażowych (każdy filtr DPF jest inny, zależnie od modelu samochodu, a nawet rocznika produkcji), do filtra podawany jest specjalny detergent mający na celu rozbicie struktur nagaru olejowego, zmniejszenie napięcia powierzchniowego wody, co pozwala na skuteczniejsze pozbywanie się złogów nagaru.
- filtr poddawany jest pierwszemu etapowi czyszczenia - pod bardzo dużym ciśnieniem tłoczona jest przez filtr woda z detergentami. Ponieważ jest to pierwszy etap, nagromadzenie zanieczyszczeń największe, ciśnienie w stosunku do możliwości urządzenia jest najmniejsze, a przepływ płynu czyszczącego jest odwrotny do kierunku przepływu spalin.
- drugi etap polega na odwróceniu kierunku przepływu wody i kontynuowaniu elektronicznego nadzoru procesu. Na podstawie odczytów z czujników w maszynie serwisant jest w stanie ocenić jak skuteczny jest proces czyszczenia.
- trzeci etap cyklu jest to ponowne czyszczenie w kierunku przeciwnym do przepływu spalin. Standardowo na tym etapie regeneracja jest zakańczana, jeśli jednak wydruki z sond i czujników nie są porównywalne lub identyczne z odczytami z nowego filtra, cały proces jest powtarzany.
- przygotowanie filtra przed wysyłką zwrotną zamyka się w jego suszeniu i przygotowywaniu dokumentacji dla naszego Klienta. Suszenie odbywa się za pomocą sprężonego powietrza o stosunkowo niskiej temperaturze (w celu ochrony przed uszkodzeniem termicznym wkładu), a dokumentacja zawiera wydruki sprzed i po regeneracji.

Instalacja filtra DPF w maszynie do regeneracji
Najnowocześniejsza metoda regeneracji filtrów DPF FAP i katalizatorów


 

 

Najczęstsze uszkodzenia
filtra cząstek stałych DPF
Zdolność  
regeneracji na maszynie
FH2 FFSOLUTION
Dodatkowe uwagi
Nagromadzony nagar
z oleju silnikowego
Możliwa Dzięki najnowocześniejszej technologii odtwórczej, nawet zbierający
się nagar z oleju silnikowego zbierający się z powodu niesprawności
innych układów w silniku, dziś z filtra MOŻNA usunąć. Pozbycie się
tych zanieczyszczeń jest niemożliwe w przypadku innych metod
regeneracji
Nagromadzone niepalne
popioły
Możliwa

Najczęstsza przyczyna utraty właściwości przez filtry DPF.
Przyczyną występowania tego problemu jest dopalanie
sadzy gromadzącej się w filtrze. Nawet całkowicie zapchany
popiołami filtr, dzięki wykorzystywanej przez nas technologii
można wyczyścić do pełnej sprawności.

Pęknięcia, cięcia,
uszkodzenia
korpusu filtra
Niemożliwa

Naruszenia struktury zewnętrznej filtra uniemożliwiają jego
skuteczną regenerację, ponieważ nie gwarantują szczelności
układu, świadczą o możliwości uszkodzenia ceramiki wewnątrz
obudowy, utratę właściwości żaroodpornych zwłaszcza
w wypadku ponownego spawania korpusu.

Stopiony wkład
ceramiczny
Niemożliwa Najczęściej jest to efekt nieudanych prób regeneracji filtra poprzez
wypalania go w piecu indukcyjnym. Jest to metoda niebezpieczna,
inwazyjna i w bardzo niewielkim stopniu skuteczna. Najczęściej łączy
się z rozcinaniem korpusu i utratą właściwości katalitycznych przez
stopioną platynę i cer.
Pęknięcia ceramiki Niemożliwa Ponieważ najistotniejszą cechą filtra DPF jest integralność jego
struktury ceramicznej, która uniemożliwia swobodny przepływ
spalin, uszkodzenia mechaniczne kanałów filtrujących trwale
dyskwalifikują DPF do regeneracji

 

Wydruk uzyskanych parametrów po regeneracji DPF FAP i katalizatorów
Wydruk parametrów regeneracji DPF FAP i katalizatorów

 

Dlaczego my?

Posiadamy dostęp do najnowocześniejszej technologii regeneracji FH2 FFSolution, która zapewnia bezpieczeństwo i najwyższą jakość w porównaniu do innych metod regeneracji. Poza tym jest to również metoda NAJTAŃSZA.

Porównanie naszej metody regeneracji z innymi dostępnymi na rynku

Nasza najnowocześniejsza
metoda regeneracji
FH2 FFSolution

Myjka
ultradźwiękowa

Wypalanie w piecu
indukcyjnym
⇓ 

Bezpieczeństwo Bezpieczeństwo Metoda niebezpieczna
Wysoka skuteczność Bardzo niska
skuteczność
Niska skuteczność
Krótki czas realizacji: max 2h Długi czas realizacji: min 8h Bardzo długi czas realizacji: 12 - 24h
Dostęp do pełnej dokumentacji,
elektroniczne dane i wydruki
Brak możliwości kontroli Brak możliwości kontroli
490 PLN 500 - 1000 PLN ponad 1000 PLN

 

Właściwy wybór jest tylko jeden

 

Wydruk parametrów po przeprowadzonej regeneracji
Panel sterujący regeneracją DPF FAP i katalizatorów

 

   Filtr cząstek stałych jest to ceramiczny filtr, którego zadaniem jest wyławianie ze spalin cząstek sadzy, czyli produktu niepełnego spalenia oleju napędowego. Prócz sadzy w DPF-ie znajdziemy również inne zanieczyszczenia na przykład tlenki siarki czy azotu. Akumulowanie się zanieczyszczeń sprawia, że filtr ten można zapchać i dochodzi do tego, średnio najdalej co 1000 kilometrów. Poinformuje nas o tym specyficzna kontrolka, symbolizująca filtr DPF zapełniony drobinami wychwyconych zanieczyszczeń, czasem również ukazująca przepływ spalin. Zapalenie się lampki nie oznacza bynajmniej konieczności przerwania jazdy, jednak daje jasny sygnał, że należy zatroszczyć się o filtr i jego zawartość. Nie jest to również informacja o konieczności wymiany filtra. Zapalenie się kontrolki filtra DPF informuje o konieczności dopalenia zakumulowanej wewnątrz sadzy. Można przeprowadzić to na kilka sposobów. Przykładowe objawy zapchanego filtra cząstek stałych jest to spadek osiągów lub duże problemy z uruchomieniem samochodu.
Oceń:

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

14 marca 2018

Czyszczenie DPF - Jak samemu wyczyścić DPF?

   Duża część kierowców nowoczesnych samochodów...

13 marca 2018

Usuwanie filtra DPF, konsekwencje usunięcia filtra cząstek stałych

   Praktyka niegdyś bardzo popularna, dziś na szczęście...

12 marca 2018

Regeneracja filtra cząstek stałych

   Dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych udało...

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer