Wypalanie filtra DPF - czy to już regeneracja?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP

Ponieważ, z racji zmian w eko-polityce, konieczność spełniania coraz bardziej rygorystycznych norm związanych z ograniczeniem emisji spalin sprawiła, że obecność filtrów i układów, których zadaniem jest ograniczanie ilości wydostających się z samochodu trujących cząsteczek, stała się standardem, którego nieobecność, lub niesprawność eliminuje współczesne samochody z eksploatacji. Mowa oczywiście o filtrach cząstek stałych, które zależnie od kraju pochodzenia noszą nazwy DPF, GPF lub FAP.

Filtry cząsteczek stałych – konieczny dodatek


Montowane jak najbliżej silnika filtry cząstek stałych są to filtry, których zadaniem jest oczyszczanie spalin z obecności węgla i jego pochodnych. Podczas spalania oleju napędowego w silniku konieczny jest odpowiedni dobór ilości dostarczanego do komory spalania tlenu. Jest to bardzo istotne, ponieważ, zbyt duża jego ilość powoduje, że w wysokiej temperaturze pracy silnika łączy się on z azotem i powstają niebezpieczne, trujące i rakotwórcze. Z kolei niedostateczna ilość tlenu sprawia, że spalanie węglowodorów odbywa się w sposób niecałkowity lub zupełnie w półspalaniu. Sprawia to, że spaliny bogate są w substancje, których emisja może skutkować niedopuszczeniem do eksploatacji. Stąd też obecność układów redukcji emisji spalin.

Jeśli wszystkie czujniki działają poprawnie, nie trzeba zastanawiać się, jak wymusić wypalanie DPF, ponieważ odbywa się to w sposób automatyczny. Kiedy poziom nagromadzonych w filtrze DPF zanieczyszczeń osiągnie poziom, w którym silnik przejdzie w tryb serwisowy i wypali nagromadzoną sadzę. Jednak niekiedy konieczny jest dodatkowy proces czyszczący DPF, ponieważ popiół powstały w wyniku wypalania nie poddaje się utlenianiu i mimo poprawnego działania samooczyszczania, konieczne będzie serwisowe czyszczenie połączone z demontażem filtra. Przy wykorzystaniu nowoczesnych maszyn dedykowanych do czyszczenia filtrów DPF, specjalnych chemikaliów czyszczących i w długotrwałym procesie oczyszczania FAP. Dzięki temu cena filtra DPF nie spędza snu z powiek wszystkim kierowcom samochodów, ponieważ zamiast kilku tysięcy na nowy wkład, zostawimy w zakładzie około kilkuset złotych.

Euro IV i jego efekty


Najważniejsze układy służące do redukcji emisji spalin to oczywiście wspomniany filtr cząstek stałych DPF>oraz układy katalitycznej redukcji spalin. W przypadku SCR - czyli selective catalyst reduction całość procesu odbywa się na bazie reakcji chemicznych w reaktorze katalitycznym – stąd i jego nazwa. Proces oczyszczania strumienia spalin w przypadku DPF odbywa się mechanicznie. Tłoczone z silnika spaliny trafiają na specjalne metalowe lub ceramiczne wkłady filtrów DPF, gdzie zbierają się cząsteczki sadzy i zanieczyszczenia, jakimi obudowane są cząsteczki węgla, zamiast trafiać do atmosfery. Od 2005 roku, czyli od wprowadzenia normy EURO IV znaleźć je możemy niemal w każdym nowym samochodzie, a od września 2017 są obowiązkowe w samochodach wyposażonych w silniki diesla. Oczyszczanie spalin w filtrach GPF odbywa się w sposób mechaniczny, co oznacza, że w końcu dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych, z racji nagromadzenia się filtrowanych cząsteczek. W takim wypadku konieczne jest wymienienie filtra, jego wkładu albo regeneracja układu. W każdym rozwiązaniu można odnaleźć zarówno zalety, jak i wady podjętej decyzji.

Regeneracja filtra DPF i dopalanie sadzy w filtrze cząstek stałych

Ze względu na fakt, że filtry DPF należą do dość drogich elementów eksploatacyjnych, jeśli nie najdroższych, nie dla wszystkich korzystających z nowoczesnych diesli, wymiana jest akceptowalna, głównie ze względów finansowych. Cena filtra DPF/FAP potrafi przekraczać nawet kilka tysięcy złotych, a biorąc pod uwagę wiek i przebieg większości samochodów z silnikiem diesla na naszych drogach, koszt wymiany DPF realnym staje się przekroczenie wartości samochodu. Dlatego dobrą informacją dla wszystkich wykorzystujących diesle będzie więc możliwość regeneracji filtrów DPF. Odbywa się to na dwa sposoby. Pierwszym niosącym za sobą, po pierwsze, konieczność posiadania nowoczesnego diesla, oraz rozsądną eksploatację takiego auta, sposobem jest samooczyszczanie. Sterownik silnik silnika EDC potrafi rozpoznać objawy zapchania filtra DPF. W odpowiednich warunkach, deklarowanych podczas kodowania sterownika silnika, wymieniony sterownik dzięki informacjom z czujników, jak choćby różnicowego czujnika ciśnienia, może zdeterminować wywołanie dodatkowego wtrysku paliwa. Jest on nazywany potocznie powtryskiem i jest to dawka paliwa, która trafia do komory spalania w suwie wydechu. Z racji niskiego stopnia kompresji, nie dochodzi do samozapłonu dawki w komorze spalania i dochodzi do tak zwanego spalania pozakomorowego. W efekcie temperatura w filtrze DPF rośnie i dzięki temu (po przekroczeniu 600 stopni) zaczyna się wypalanie zgromadzonych w DPF-ie zanieczyszczeń. Jest to doskonały sposób na przywrócenie sprawności filtrowi zwłaszcza w nowoczesnych modelach samochodów. Odbywa się to podczas pracy silnika na wysokich obrotach, w specyficznych warunkach, wypalanie dpf na postoju, Volkswagen Passat B6 lub Opel Insignia realizują ze skutecznością przekraczającą nawet 70%. Jednak należy pamiętać, że w ten sposób nie jest usuwany popiół powstający po wypalaniu DPF-a i finalnie dojdzie do utraty właściwości filtrujących urządzenia. Dlatego też znacznie lepszym sposobem na przywrócenie pełni zdolności filtra jest jego regeneracja w specjalistycznych zakładach zajmujących się regeneracją filtrów DPF. Dopalanie sadzy w filtrze, czyli wypalanie DPF to nie regeneracja.

Jak odzyskać DPF-a?

eśli wszystkie czujniki działają poprawnie, nie trzeba zastanawiać się, jak wymusić wypalanie DPF, ponieważ odbywa się to w sposób automatyczny. Kiedy poziom nagromadzonych w filtrze DPF zanieczyszczeń osiągnie poziom, w którym silnik przejdzie w tryb serwisowy i wypali nagromadzoną sadzę. Jednak niekiedy konieczny jest dodatkowy proces czyszczący DPF, ponieważ popiół powstały w wyniku wypalania nie poddaje się utlenianiu i mimo poprawnego działania samooczyszczania, konieczne będzie serwisowe czyszczenie połączone z demontażem filtra. Przy wykorzystaniu nowoczesnych maszyn dedykowanych do czyszczenia filtrów DPF, specjalnych chemikaliów czyszczących i w długotrwałym procesie oczyszczania FAP. Dzięki temu cena filtra DPF nie spędza snu z powiek wszystkim kierowcom samochodów, ponieważ zamiast kilku tysięcy na nowy wkład, zostawimy w zakładzie około kilkuset złotych.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Paweł
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, wypalanie filtra DPF jest procesem regeneracji tego filtra. Regeneracja filtra DPF polega na pozbyciu się zanieczyszczeń, zgromadzonych w filtrze poprzez ich spalenie. Proces ten jest kontrolowany przez komputer silnika i może być przeprowadzany na dwa sposoby: pasywnie lub aktywnie. W przypadku regeneracji pasywnej filtr jest oczyszczany przez naturalne procesy spalania, które zachodzą podczas jazdy pojazdem. W przypadku regeneracji aktywnej filtr jest oczyszczany przez specjalnie skonstruowany program, który jest uruchamiany przez kierowcę. Wypalanie filtra DPF to proces, który polega na usunięciu zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze poprzez ich spalenie. Proces ten jest kontrolowany przez komputer silnika.
Błażej
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super baza wiedzy, nie wiedziałem, że temperatura wypalania dpf wynosi aż 600 stopni.
lailala
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli jednak muszę mój DPF poddać regeneracji, bo coraz częściej inicjuje wypalanie ;c
Patrycja01
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Teoś, z tego co wiem to zapchany DPF dąży do wypalania coraz częściej,ale to już mu szkodzi
teoś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Do jakiego czasu auto samo inicjuje wypalanie?
Kornel
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A czy takie wypalanie jest bezpieczne, czy lepiej regenerować?
Gregorii
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się umie samemu dobrze wypalić DPF to super sprawa.
SzymcioG
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Doniuś ojj no właśnie ja się o tym przekonałem ostatnio, po wypalaniu dpf taka mi plama została wielka, ze szok :D
Jacek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@volvo Dokładnie, jak już się zregeneruje w dobrym serwisie, to potem jest spokój z filtrem!
viano
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To co w końcu będzie lepsze dla naszych filtrów dpf: wypalanie czy regeneracja?
Berto
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak już się filtr pożadnie zapcha, to tylko regeneracja go ratuje. Dobrze, że chociaż ceny są przystępne.
Maciej S
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli mam rozumieć, że regeneracja daje takie same efekty jak wypalanie dpf?
Ficek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Gacek Ja regenerowałem tą metodą wodną i polecam każdemu, filtr czyściutki i auto jeździ w końcu tak jak trzeba.
krzyś57
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@marek klecha no dokładnie nie wiem co koledzy się tak boją wypalania dpf :)
konrad
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie dpf nic przecież nie kosztuje , więc jest lepszą opcją niż regeneracja :)
daro67
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@bmw Serio, a jak ktoś regularnie co 10 tys. km wymienia olej to musi jeszcze dodatkowo po wypalaniu dpfa wymieniać??
Kamill
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A jak następuje to wypalanie dpf to skąd ja mam to wiedzieć, że to już akurat teraz się zaczyna? Jakaś kontrolka się świeci czy coś?
Jacuśśś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie dpfa na postoju to jest fajna zabawa, my zawsze z kolegami ubaw z tego mamy :D
Szymcio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam, a podczas wypalania w trasie to jakie najlepiej obroty trzymać? 3000?
bmw
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pamiętajcie, że po wypaleniu dpfa od razu wymieńcie olej.
Marcin G
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja nie wiem czego Wy się koledzy boicie wypalania? Przecież to jeden z najskuteczniejszych sposobów na czyszczenie jest.
Zygi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@dpffan445 czy ja wiem czy regeneracja dpf bezpieczniejsza? Ale na pewno skuteczniejsza :)
Elek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A regeneracja dpf do fiata doblo ile by u Was kosztowało? Pozdrawiam :)
VAGER
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Do VW to jeszcze idzie znaleźć, do Skody też (Superb mam), ale jak będziesz szukać do Subaru, Mazdy a nie daj boże czegoś jeszcze bardziej unikatowego, to siema, grube miliony Panie, grube miliony.
JacekS
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@iwona tak zapobiegawczo, ażebyś wiedziała, ze jak wypalanie przestanie dawać efekty to możesz jeszcze zregenerować dpfa, nie musisz od razu kupować nowego, szkoda kasy :) Pozdrawiam koleżankę
lukas
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Oczywiście, że regeneracja to nie jest wypalanie, bo wypalanie zrobicie sami a regeneracja to tylko w warsztacie
Dariusz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie na jakieś 500 km wystarcza, wiem, bo już wypalałem dwa razy.
volvo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@notojak powiem tak: wypalanie możesz zrobić, sam za darmo ale to jedyny plus, po wyczyszczeniu dpfa problem zapchania zaraz wraca...a regeneracja pomaga na znacznie dłużej!!!
do gacek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
gdzie robiłeś regenerację? drogo cię to wyszło?
Karol
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Nikuś jakich diodach?? Ja mam Opla i nie mam żadnej diody, a co ta dioda ma znaczenie dla dpfu??
puszek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze opisanie kiedy filtr oddać do regeneracji :)
Ritek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie zgadzam się z Wami, że niby szkoda czasu na wypalanie...Wypalanie pomaga, dopiero jak popiołem się całkowicie zapcha filtr to regeneracja będzie potrzebna.
Manieck258
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja celuję tylko w regeneracje, nie chce już nic dolewać, ani wypalać :D
notojak
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Może ktoś w końcu powie, czy lepiej regenerować czy wypalać, bo tyle tutaj różnych zdań ;c
Michał
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Amadi no tak masz rację, ale za wypalanie dpf nic nie płacisz:) Regeneracja jednak trochę kosztuje...
Delicja
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Nikuś dowiedziałeś się czy nie? Ciekawa jestem :P
Kornel
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Nikuś coś słyszałem, że ona się zapala jak się dpf zapcha nie?
Winnetou
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie ma sprawy kolego
SZUMAHER
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak mu dasz buta takiego, żeby się za tobą nawet sarny oglądały to nie będziesz mieć problemu nigdy, bo wypali się do zera i po sprawie. A jak jeździsz jak, za przeproszeniem, baba, to sorry winnetou
marek klecha
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
E co Wy się tak boicie tego wypalania? Nie ma żadnego ryzyka, wręcz przeciwnie zrobicie tylko na dobrze Waszemu autku :)
Łukaszek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Michał wypalanie ma sens ale na krótki czas, a jak chcesz się pozbyć problemu na lata to lepiej zregeneruj dpfa.
Gacek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@tomcioklusek też polecam regenerację dpf, robiłem u siebie i wszystko działa :) Pozdro
Doniuś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Oprócz tego, że w miejscu, w którym wykonujecie wypalanie może dostać ogromna czarna plama to nie macie żadnego ryzyka z wypalaniem :D
Rezi53
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Pork Jak zrobią ci się w filtrze popioły, to twoje wypalanie nic ci nie pomoże. Wtedy to już albo nowy filtr, albo właśnie regeneracja.
Lelek Kozodój
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak nie ma ryzyka? Chłopaku a jak Ci dawki nie współpracują z resztą to co? A?! zatkało? pocieknie Ci na miskę i zatrzesz turbo jak nic.
Ituś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szkoda czasu i zachodu głowy z tym wypalaniem dpf, bez stuprocentowej regeneracji problem będzie ciągle nawracał.
Milian
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Michał Moim zdaniem od razu lepiej regenerować, dobra cenia i efekt super.
Amadi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Michał oczywiście, że najlepiej regenerować. Wypalanie daje słąbszy efekt, regeneracja za to ratuje filtr, który jest potem jak nowy.
Nikuś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A słyszał ktoś o jakiś diodach w Oplach, że jak filtr się zapcha to ta dioda się świecie czy coś? Ktoś kiedyś miał to w aucie?
Wojtek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tylko regeneracja 100% wypalanie nie działa, oddałem na wypalanie, zapłaciłem, i nic to nie dało.
Kevin
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Lalek no oczywiście, że regeneracja skuteczniejsza, wyczyści porządnie filtr, usunie wszystko co trzeba i foltr jak nowy!
Maciek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie wypalanie już nie dało rady pomóc :( muszę oddać do jakiegoś fachowca od dpf, żeby mi zregenerował...
Kolega
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lalek, to przyjadę na wypalanie, podpiszesz mi że bierzesz na siebie odpowiedzialność za moje auto i wypalaj Pan. Ja zapłacę, 50 dych mniej niż w serwisie, bo na ZUSik nie trzeba. Gra?
robson
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tylko regeneracja i to najlepiej w specjalistycznej pracowni. Inne metody nie dają takich efektów.
Lalek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jakiegoś dużego ryzyka podczas wypalania nie ma oczywiście, ale to nie jest takie skuteczne jak regeneracja.
Pork
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tylko wypalam, czasem na autostradzie dam mu w palnik i żadnych regeneracji nie trzeba. Wystarczy dbać, jak o wszystko.
Rafał K
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lulek ja żem se właśnie na posadzce bidy narobił:D
gbw231
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Lulek Dlatego takie rzeczy zostawia się fachowcom! W Boschu za regeenrację jest dobra cena, także nie warto się męczyć samemu :)
XDEVILX
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@dpffan445 oczywiście majster, najbezpieczniej jest regenerować. W innym wypadku tylko zbędnie ryzykujesz.
Krystian
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lulek dla mnie już za późno, na chodniku do domu taka plama została, że szok :D
ksysiu34
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo fajnie napisane, polecam poczytać :D
@MICHAŁ
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak masz możliwość to przegoń auto po autostradzie na niskim biegu i jak nie pomoże, to będziesz wiedział że wypalanie nie działa i trzeba regenerować
Lulek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nooo po wypalaniu na postoju ogromna plama zostaje, także uważajcie, gdzie to robicie :D
waclaw12312
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja dobra rzecz, a jeszcze jak w dobrej cenie to już miód!
Sonia Blejdstein
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój Mosiek to sobie sam ten filtr wypada, bo ostatnio stał przed garażem i dymił przez 10 minut, aż się odezwałam a tu się okazało że tak trzeba. To się nazywa aktywne wypalanie na postoju. Ot technologia
Maciek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ogólnie wypalanie ma sens, pomaga na jakiś czas, jednak, gdy dojdzie do całkowitego zapchania dpf, trzeba będzie regenerować.
Przemko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Yyy to ja już nie czaje, skoro wypalanie to nie regeneracja, to chyba nie ma sensu bawić się w to wypalanie, tylko od razu oddać DPFa specjaliście od filtrów i pozbędę się na dugie lata tych ciągłych problemów z DPFem.
Nie znam sie to się wypowiem
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, wypalanie to taka regeneracja na pół gwizdka
tomcioklusek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja stawiam na regenerację i polecam każdemu posiadaczowi uszkodzonego DPF-a! :)
Kamil
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie to nie regeneracja - przecież napisał chłop jak na płocie. Wypalić można sobie samemu...
iwona
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobra opcja to wypalanie, nie trzeba od razu nowego dpfa kupować, bo to pomaga.
diana343
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie okej, jednak regeneracja to gwarancja na nowe życie filtra!
Slimak323f
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Podłączam się do pytania kolegi o imieniu MIchał
Ulany A'le Rzeźbiony
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No jak masz sam węgiel w środku to chyba lepiej wypalić, nie? Węgiel się pali, nie? No, to wypalaj. Chyba że nie masz węgla to nie wypalisz, bo węgiel się pali, a popiół się nie pali, chyba wyraźnie napisał, nie?
tola
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dużo dzięki Wam już wiem, świetny artykuł.
dpffan445
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawy artykuł, ale chyba regeneracja DPF-a jest bezpieczniejsza prawda?
Laila
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A zawsze myślałam, że to jedno i to samo, świetnie, że ktoś mnie w tym w końcu uświadomił :D
Michał
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To w końcu to wypalnie ma sens czy lepiej regenerować?

Popularne wpisy

8 Grudzień 2020

Pozbawiony drożności filtr cząstek stałych – objawy

Czy w przypadku każdego rodzaju awarii filtr cząstek stały objawy wykaże dokładnie takie same? Warto mieć tego rodzaju wiedzę na temat DPF/FAP, ponieważ obecnie mechanizm ten stanowi obowiązkowe wyposażenie samochodów, by spaliny mogły być skutecznie oczyszczane ze wszelkich zanieczyszczeń wykazujących ...