Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W tym artykule omawiamy kwestię, jaką jest adaptacja czujnika ciśnienia DPF, gdyż czujnik różnicy ciśnień jest bardzo ważną częścią filtra, dlatego że bez jego prawidłowego działania, moduł sterowania zespołem napędowym nie otrzyma informacji o potrzebie rozpoczęcia samoczynnego wypalania DPF.
Jak sprawdzić czujnik różnicy ciśnień DPF - podpowiadamy
Zauważając objawy takie, jak: anormalnie duża ilość czarnego dymu pochodzącego z rury wydechowej, bardzo wysoka temperatura silnika, czy nawet przekładni, a także zapalona kontrolka check engine trzeba zdawać sobie sprawę, że czujnik różnicy ciśnień DPF w autach np. marki VW przestał informować moduł sterowania zespołem napędowym o potrzebie samoczynnego wypalania. To sprawi, że pozbawiony drożności filtr cząstek stałych, nasili swoje objawy i wpływ na silnik. Zastanawiając się, jak sprawdzić czujnik G450, chcemy podpowiedzieć, że można to zrobić w prosty sposób we własnym garażu. Pamiętając o lokalizacji czujnika z tyłu komory silnika, trzeba sprawdzić stan złączy: elektrycznego, który jest połączony ze sterowaniem silnika i dwóch silikonowych, które są podpięte z przodu i z tyłu filtra. Pierwszy może ulec uszkodzeniu ze względu na nadmierne drgania czy wysoka temperaturę, a te drugie z kolei mogą zostać zatkane przez zanieczyszczenia. Samodzielne sprawdzenie będzie polegało na dokładnym obejrzeniu wymienionych wyżej połączeń, rozpoczynając od elektrycznego, a jeśli ich zewnętrzny wygląd nie budzi zastrzeżeń, można spróbować przebadać czujnik za pomocą multimetra. Warto pamiętać, że zawsze istnieje możliwość zgłoszenia się z tą usterką do mechanika, który powinien dokładnie sprawdzić parametry czujnika. Tak samo będzie z kwestią taką, jak adaptacja podzespołu, jakim jest czujnik G450. W przypadku, gdy zaistnieje potrzeba wymiany czujnika na nowy, potrzebne będzie ponowne zaprogramowanie go w ECU silnika. Chcąc samodzielnie zresetować ustawienia po wymianie czujnika, trzeba mieć dostęp do testera, który będzie w stanie odczytać obecne parametry. Niestety nie wszystkie urządzenia będą potrafiły poprawnie zweryfikować ustawienia każdego samochodu. Stąd najlepiej udać się do mechanika, który dysponuje sprzętem pozwalającym na dostosowanie ustawień do nowej sytuacji, jaką jest wymiana czujnika ciśnień, gdyż niepożądanym jest, by samochód korzystał z właściwości dostosowanych do nieobecnej już usterki. Należy też pamiętać o stanie samego filtra, gdyż przy takiej usterce będzie on całkowicie zapełniony, warto wiedzieć, że istnieje usługa taka, jak fachowa regeneracja filtra DPF, która przywraca fabryczne przepływy filtrowi, a koszt wynosi ułamek ceny nowego podzespołu.
Komentarze