Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ciekawym zagadnieniem jest różnica między AdBlue a DPF, o którą niejednokrotnie otrzymujemy pytania, dlatego postanowiliśmy poświęcić ten artykuł na wyjaśnienie tej kwestii.
AdBlue a DPF - różnice
Czujemy się zobowiązani, by na początku zaznaczyć, że płyn do wypalania DPF to nie to samo, co AdBlue. Płyn AdBlue jest cieczą eksploatacyjną potrzebną do prawidłowego funkcjonowania układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Ten układ jest odpowiedzią na wprowadzoną w 2014 roku nową normę narzucającą wyższe ograniczenia emisji spalin, gdyż dotychczasowe rozwiązania takie, jak układ recyrkulacji spalin EGR czy DPF/FAP nie są w stanie pracować tak wydajnie. Najnowszy układ eliminuje do 90 procent tlenków azotu ze spalin, aby jednak działał poprawnie, nie można dopuścić do sytuacji, jaka jest jazda bez AdBlue. Nie chodzi nawet o uszkodzenie silnika, a o odczuwalne ograniczenie jego mocy, nawet o 40 procent, dlatego zawsze najlepiej mieć ze sobą choć niewielki zapas tego płynu lub od razu udać się na najbliższą stację paliw, także ze względu na podnoszący się poziom emitowanych przez samochód spalin, gdyż filtr nie działa optymalnie. Z drugiej jednak strony używanie starego płynu może doprowadzić do tego, że system AdBlue zostanie uszkodzony, chodzi tu nie tylko o okoliczności związane z zapasem cieczy, ale także, gdy samochód z takim systemem przez długi czas nie był używany. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że płyn AdBlue jest szczególnie podatny na temperatury, najbezpieczniejszym przedziałem jest -5 do +25 stopni Celsjusza. Koniecznością jest właśnie zwracanie uwagi na jakość takiego płynu i pozyskiwanie go z pewnych źródeł, gdyż tylko takie gwarantują optymalną pracę układu bez kosztownych niespodzianek. Na koniec chcemy zaznaczyć, że filtry pochodzące z układu selektywnej redukcji spalin SCR, można z powodzeniem poddać regeneracji w profesjonalnej pracowni, która za pomocą dedykowanych do tego urządzeń sprawi, że podzespołowi zostaną przywrócone fabryczne przepływy.
Komentarze