AdBlue a DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Ciekawym zagadnieniem jest różnica między AdBlue a DPF, o którą niejednokrotnie otrzymujemy pytania, dlatego postanowiliśmy poświęcić ten artykuł na wyjaśnienie tej kwestii.

 

AdBlue a filtr DPF

AdBlue a DPF - różnice

Czujemy się zobowiązani, by na początku zaznaczyć, że płyn do wypalania DPF to nie to samo, co AdBlue. Płyn AdBlue jest cieczą eksploatacyjną potrzebną do prawidłowego funkcjonowania układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Ten układ jest odpowiedzią na wprowadzoną w 2014 roku nową normę narzucającą wyższe ograniczenia emisji spalin, gdyż dotychczasowe rozwiązania takie, jak układ recyrkulacji spalin EGR czy DPF/FAP nie są w stanie pracować tak wydajnie. Najnowszy układ eliminuje do 90 procent tlenków azotu ze spalin, aby jednak działał poprawnie, nie można dopuścić do sytuacji, jaka jest jazda bez AdBlue. Nie chodzi nawet o uszkodzenie silnika, a o odczuwalne ograniczenie jego mocy, nawet o 40 procent, dlatego zawsze najlepiej mieć ze sobą choć niewielki zapas tego płynu lub od razu udać się na najbliższą stację paliw, także ze względu na podnoszący się poziom emitowanych przez samochód spalin, gdyż filtr nie działa optymalnie. Z drugiej jednak strony używanie starego płynu może doprowadzić do tego, że system AdBlue zostanie uszkodzony, chodzi tu nie tylko o okoliczności związane z zapasem cieczy, ale także, gdy samochód z takim systemem przez długi czas nie był używany. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że płyn AdBlue jest szczególnie podatny na temperatury, najbezpieczniejszym przedziałem jest -5 do +25 stopni Celsjusza. Koniecznością jest właśnie zwracanie uwagi na jakość takiego płynu i pozyskiwanie go z pewnych źródeł, gdyż tylko takie gwarantują optymalną pracę układu bez kosztownych niespodzianek. Na koniec chcemy zaznaczyć, że filtry pochodzące z układu selektywnej redukcji spalin SCR, można z powodzeniem poddać regeneracji w profesjonalnej pracowni, która za pomocą dedykowanych do tego urządzeń sprawi, że podzespołowi zostaną przywrócone fabryczne przepływy.

Oczyszczanie DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue to specjalny płyn redukujący emisję tlenków azotu (NOx) w silnikach diesla. Jest to wodny roztwór mocznika (urea), który jest stosowany w pojazdach z systemem SCR (Selective Catalytic Reduction). System SCR jest układem, który wykorzystuje AdBlue do redukcji emisji tlenków azotu (NOx) na poziomie katalizatora SCR. Innymi słowy, AdBlue jest używany do redukcji emisji NOx. DPF jest innym rodzajem filtra, który odpowiada za redukcję emisji cząstek stałych w silnikach Diesla. To dwa różne systemy, które odpowiadają za redukcję różnych rodzajów emisji. AdBlue i DPF nie są bezpośrednio połączone, jednak oba te systemy odgrywają ważną rolę w redukcji emisji szkodliwych substancji z pojazdu. Aby zapewnić prawidłowe działanie tych systemów, należy pamiętać o regularnej konserwacji i serwisie pojazdu, przestrzegać instrukcji obsługi pojazdu oraz korzystać z odpowiedniego paliwa.
Wikul
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że ktoś poświęcił czas na napisanie tekstu o tych różnicach między AdBlue a DPF. Teraz ten temat jest chyba taki na czasie.
Marianna
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue czy DPF? No roznica jest zasadnicza, wiec nie mozna odpowiedziec na to pytanie jednoznacznie.. i bez Adblue i bez DPF jazda samochodem nie powinna miec miejsca..
Roman
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda bez płynu FAP to nie jest dobra opcja, bo po orstu uszkodzić idzie dpf-a, a przy tym też inne podzespoły w aucie.

Popularne wpisy

29 Grudzień 2021

Płyn Eolys - co to jest?

Płyn ten jest specjalnym dodatkiem katalitycznym do filtrów cząstek stałych FAP i jego zadaniem jest obniżyć samozapłon sadzy, dzięki czemu do wypalenia sadzy wystarczy około 300 stopni C. ...

3 lutego 2022

Co z DPF od stycznia?

Jeśli chodzi o Polskę, kwestia filtra cząstek stałych pozostaje bez zmian, natomiast rząd w Australii chce wprowadzić zmiany i dopuścić do ruchu drogowego samochody z wyłączonym systemem AdBlue i wyciąć DPF ...