Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Około 10 litrów płynu w zbiorniku wystarczy na przejechanie minimum 10 tysięcy kilometrów, jednak wiedz, że AdBlue należy uzupełnić najlepiej po wyświetleniu się pierwszej lampki ostrzegawczej, aby nie jeździć na tak zwanej rezerwie. Podczas dolewania cieczy nie powinno się przekroczyć maksymalnego poziomu w zbiorniczku, ponieważ płyn może się wylać i narobić szkód, dlatego uzupełnienie 10 litrów AdBlue jest optymalne. AdBlue jest wymagane do poprawnej pracy całego układu selektywnej redukcji katalitycznej, a bez niego jego działanie nie ma racji bytu.
AdBlue skład - wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue - co to jest, do czego służy i jak działa?
AdBlue oczyszcza spaliny i nie należy traktować go jako dodatek do paliwa, ponieważ w samochodzie znajduje się dodatkowy przeznaczony na niego zbiornik, do którego ma trafiać płyn. Skład AdBlue: 32,5% mocznika i 67,5% wody destylowanej. Trzeba wiedzieć, że użytkownicy diesla muszą odpowiednio płyn przechowywać, ponieważ w bardzo niskich temperaturach zamarza, a w wysokich traci właściwości, dlatego najlepiej schować go w zacienionym miejscu. Jego zadaniem jest zmniejszenie emisji szkodliwych NOx. Płyn trafia do katalizatora SCR i w nim pod wpływem odpowiednio wysokiej temperatury dochodzi do powstania amoniaku, który wchodząc w reakcje chemiczne ze szkodliwymi tlenkami azotu, zamienia je w lotny azot oraz wodę nie szkodząc już środowisku.
Odpowiadamy, ile kosztuje AdBlue do diesla i jak często trzeba go dolewać? - AdBlue cena
Adblue znajdziesz na stacjach benzynowych, a jego cena waha się od 2 do 4 zł za litr. Jeżeli kupisz większy pojemni z płynem na przykład w hurtowni, to zapłacisz o wiele mniej niż na przykład w ASO. Dolewać musisz go co około 10 do 20 kilometrów (ważne, abyś nie ignorował sygnałów ostrzegawczych informujących o niskim poziomie AdBlue).
AdBlue: jak z tym żyć? Niebawem czeka to wszystkie diesle - zużycie AdBlue na 100km
Eksploatacja pojazdów z układem SCR i płynem AdBlue nie jest skomplikowana, ponieważ wystarczy przestrzegać kilka zasad. Najważniejsze, abyś nie zapominał o jego aplikacji, bo całkowicie pusty zbiornik może doprowadzić do unieruchomienia silnika. Jeśli chodzi o zużycie płynu na 100 kilometrów, to nie jest tak łatwo podać konkretną wartość, ponieważ wszystko zależy od stylu jazdy, ale zakłada się, że jest to od około 3 do 5 procent zużycia ropy, a więc przy spalaniu 7 litrów na 100 kilometrów, zużycie płynu może wynieść 0,2 do 0,35l na 100 kilometrów.
Płyn AdBlue – o czym pamiętać przy jego tankowaniu? - AdBlue z dystrybutora czy z pojemnika?
AdBlue należy tankować ostrożnie, aby nic nie wydostało się na zewnątrz auta, ponieważ płyn jest korozyjny, więc styczność na przykład z karoserią pojazdu może go zniszczyć. Płyn możesz uzupełnić z dystrybutora, jeśli zbiornik znajduje się pod klapką obok wlewu paliwa, natomiast, gdy masz starszy pojazd i wlew znajduje się na przykład w bagażniku lub pod maską, to lepiej wlać go z pojemnika przy użyciu specjalnego lejka.
Czy kupiłeś auto potrzebujące AdBlue? Oto, co powinieneś wiedzieć - co się stanie jak zabraknie AdBlue?
Ciecz AdBlue może być problematyczne, jeżeli będziesz się z nią niewłaściwie obchodzić. Przede wszystkim pamiętaj o konieczności uzupełniania, ponieważ jeśli zabrakłoby płynu to jednostka napędowa może się zbuntować i będąc w trasie, auto zatrzyma się na środku drogi.
Komentarze