Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli do tej pory nie wiedziałeś czym jest AdBlue, to masz okazję dowiedzieć się tego z dzisiejszego artykułu. Płyn AdBlue jest potrzebny i należy pamiętać o jego uzupełnianiu, ponieważ dzięki niemu następuje redukcja emitowania szkodliwego tlenku azotu dla środowiska i zdrowia społeczeństwa. A dzieje się tak za pomocą wtrysku cieczy do katalizatora SCR i pod wpływem wysokiej temperatury mocznika, powoduje powstanie amoniaku, który wchodząc w reakcje z tlenkami azotu, zamienia szkodliwe NOx w parę wodną i lotny azot. Dodaje się go do specjalnego zbiorniczka umieszczonego zazwyczaj obok pojemnika na paliwo. Ciecz AdBlue i skład: 32,5 % mocznika i 67,5 % wody destylowanej. Są jednak wady cieczy AdBlue, o których poniżej napiszemy...
Uważaj na AdBlue!
Płyn ten musi być odpowiednio przechowywany, aby uchronić go przed gwałtownymi zmianami temperatur, które przyczyniłyby się do utraty właściwości AdBlue. Ani wysoka temperatura, ani niska nie będzie dobra, zatem pamiętaj o niezostawianiu go w samochodzie bądź na powietrzu (dotyczy także pojazdu). Niestety, ale AdBlue jest korozyjny, więc jakakolwiek styczność z metalowymi elementami doprowadzi do powstania rdzy.
AdBlue i cena płynu
Wydawać by się mogło, że skoro w obowiązku jest uzupełnianie AdBlue, to koszty eksploatacji auta drastycznie się zwiększają. Nic bardziej mylnego, ponieważ możesz bez problemu kupić go w hurtowych ilościach i już cena będzie bardzo korzystna (przykład: za litr możesz zapłacić od 3 do 3,50 zł). Najwięcej zapłacisz, gdy kupisz go w autoryzowanym serwisie (koszt może wynieść około 50 zł za litr płynu), dlatego jeśli zależy Ci na zaoszczędzeniu, pojedź do hurtowni.
AdBlue - co ile dolewać i dlaczego musisz o tym pamiętać?
Przede wszystkim nie panikuj, ponieważ, gdy ilość płynu będzie się zmniejszać, otrzymasz sygnał, który poinformuje Cię o konieczności jego uzupełnienia. Istotne jest, aby tego nie zlekceważyć, ponieważ podczas jazdy silnik może przestać funkcjonować, a to będzie stanowić zagrożenie dla Ciebie i innych kierowców. Przewiduje się, że płyn AdBlue powinien starczyć na przejechanie około 10 tysięcy km.
Co się stanie, jak zabraknie AdBlue, a Ty wlejesz wodę do zbiornika?
Wcześniej wspomnieliśmy, że płyn musi być odpowiednio przechowywany, ponieważ znacząco i źle oddziałują na niego temperatury. Zatem uzupełniając bak wodą, która zamarza już przy 0 stopniach, tym bardziej zlodowacieje, gdy temperatura będzie niższa niż – 11 stopni C. Tym o to sposobem uszkodzisz elementy układu wtryskowego i SCR, pomimo znajdującej się grzałki blisko zbiornika na AdBlue.
Komentarze