AdBlue czy DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Zacznijmy od tego, że płyn AdBlue jest stosowany w pojazdach, które posiadają układ SCR i są one stosunkowo nowe w porównaniu do słynnych filtrów cząstek stałych DPF / FAP; poza tym działanie AdBlue w układzie selektywne j redukcji katalitycznej polega na zredukowaniu trujących tlenków azotu, aby nie wydostawały się na zewnątrz, a DPF zaś ma za zadanie oczyścić cząstki stałe ze szkodliwych tlenków węgli, siarczanów oraz węglowodorów, które również negatywnie wpływają na środowisko oraz zdrowie społeczeństwa. Zatem pamiętaj, że AdBlue to nie jest DPF (i odwrotnie) i też nie można wybrać, który z nich jest lepszy, ponieważ jeśli masz starszy pojazd, zanim wbudowano układ SCR, to masz tylko DPF, natomiast jeśli jesteś w posiadaniu już nowszego auta, to masz nie tylko DPF, ale również cały ten układ (który oczywiście działa dzięki AdBlue), który jest w stanie zredukować o nawet 90% zanieczyszczeń.

Diagnostyka komputerowa samochodu osobowego

DPF i AdBlue – przekleństwa nowych norm emisji spalin

Zaczęło się od powstania filtra cząstek stałych i umieszczenia go w dieslu, a teraz w samochodach można znaleźć dodatkowe „oczyszczacze” spalin, przez co eksploatacja pojazdu może stać się bardziej kłopotliwa i kosztowna, ponieważ w przypadku jakiejś usterki, trzeba liczyć się z drogimi naprawami lub wymianami. W każdym razie, jeśli już posiadasz auto z filtrem DPF lub z układem SCR zadbaj o te podzespoły, właśnie po to, aby uniknąć problemów albo chociaż oddalić ich potencjalne wystąpienie. Regeneruj / oczyszczaj, aby nie utraciły swojej sprawności, a na pewno nie będziesz żałować.

Płyny do układów wydechowych - czym się różni AdBlue od Eolys i mogą być za brak płynu FAP objawy?

Po pierwsze: AdBlue jest to roztwór składający się z mniejszej ilości (bo tylko w 32,5%) mocznika i pozostała ilość to woda destylowana i dolewa się go do katalizatora SCR, aby doprowadzić do reakcji chemicznej (dzięki amoniakowi) polegającej na rozkładzie szkodliwych tlenków azotu na lotny azot oraz wodę po to, aby jak najmniej trujących związków wydostało się na zewnątrz. Płyn FAP, a raczej Eolys jest dodatkiem, który pomaga obniżyć filtrowi mokremu FAP samozapłon sadzy, co powoduje, że gdy dochodzi do wypalania osadów, temperatura spalin może wynosić do 400 stopni C. W obu przypadkach wymagane jest pilnowanie poziomu płynów, ponieważ inaczej zaburzysz pracę FAP-a oraz SCR, a najbardziej da o sobie znać silnik, który w każdej chwili może przejść w tryb awaryjny. Jeśli zabraknie Eolys, to filtr FAP może się bardzo szybko zapchać, więc w przypadku spadku mocy działania silnika i pojawienia się kontrolki, należy jak najszybciej ten płyn uzupełnić.

Jak działa i jak dbać o system DEF / AdBlue - płyn DEF

Płyn AdBlue, inaczej DEF jest stosowany w układzie SCR, ponieważ ma za zadanie rozłożyć szkodliwe tlenki azotu za pomocą amoniaku, który wchodzi w reakcje z nimi (amoniak powstaje przez odpowiednio wysoką temperaturę w katalizatorze SCR) na zwykły azot i parę wodną. Warto wiedzieć, że AdBlue jest dość specyficzny i potrafi zamarznąć w bardzo niskiej temperaturze, a znów w 30-stopniowym upale może stracić swoje właściwości, tak więc należy pamiętać o jego odpowiednim przechowywaniu. Poza tym nie możesz zapomnieć o uzupełnieniu AdBlue, bo w innym przypadku pojazd zatrzyma się na środku drogi i nie będziesz w stanie uruchomić silnika. Pamiętaj także o corocznej wymianie filtra AdBlue i o ostrożnym uzupełnianiu płynu, aby nie rozlał się na karoserię albo na inny metal, to powinno uchronić Cię przed kosztownymi usterkami.

Samochód osobowy marki Mercedes

Jaki olej przy DPF, a jaki dla auta z AdBlue - Eolys w Peugeot 308

Posiadając filtr DPF, powinieneś używać olejów o niskiej zawartości popiołów, właśnie te nazywane LOW SAPS. Szukaj dobrych jakościowo produktów, które mają oznaczenia: ACEA – C1, C2, C3, C4 oraz C5, a dla pojazdów z AdBlue: Premio Valvoline Turbo/EGR Cleaner.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Antek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue i DPF to dwie różne rzeczy, które służą do ochrony środowiska i zdrowia. AdBlue jest specjalnym rodzajem płynu redukującego emisję tlenków azotu (NOx) w silnikach diesla. Jest on stosowany w połączeniu z układem SCR (Selective Catalytic Reduction), który jest zamontowany w układzie wydechowym samochodów. AdBlue składa się głównie z dwóch składników: demineralizowanej wody oraz 32,5% mocznika. DPF natomiast to filtr cząstek stałych, który jest zamontowany w układzie wydechowym samochodów z silnikiem diesla. Jego celem jest usuwanie cząstek sadzy, które powstają podczas spalania oleju napędowego. DPF skutecznie redukuje emisję cząstek stałych (tzw. pyłów), które są szkodliwe dla zdrowia i środowiska. Oba systemy służą do ograniczenia emisji szkodliwych substancji z silników diesla, jednak AdBlue jest przeznaczony do redukcji tlenków azotu, a DPF do ograniczenia emisji cząstek stałych.
kierczyński_k
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zarówno AdBlue jak i DPF wymagają tego, żeby dbać o nie. Także już żadna różnica tak naprawdę w co mamy wyposażony samochód.
Marcel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jedno jest pewne czy mamy DPf-a czy Adblue musimy wiedzieć jak dbać prawidłowo o pojazd. Warto dużo pytać i czytać.
Gonzoxxx
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No jak się ma nowszego Diesla, to trzeba to wszystko wiedzieć, żeby zbyt szybko nie zapchać DPF albo co to jest właśnie AdBlue. Takie czasy.
cebula_90
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli i AdBlue, i DPF mogą być dla nas kierowców problematyczne :D No cóż, tak czy inaczej, musimy o nie dbać, a nie usuwać :D

Popularne wpisy

8 kwietnia 2021

Filtr DPF A9064901192

Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania. Po czyszczeniu DPF do każdego zamówienia dołączamy wydruk parametrów drożności przed i po wykonaniu usługi ...