Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
System AdBlue znalazł się w autach (przynajmniej w większości), które spełniają normę emisji spalin EURO 6 i są to: VW, Skoda, Audi, Seata, Citroen, Peugeot, BMW, Mercedes, Jaguar; dodatkowo nazwa silnika BlueHDI, SCR sygnalizuje o konieczności dolania płynu AdBlue. Jego zadanie polega na zmniejszeniu emitujących do środowiska tlenków azotu, które podczas reakcji chemicznej zamieniają się w lotny azot i parę wodną. AdBlue nie należy traktować jako dodatek do paliwa, ponieważ dla niego przeznaczony jest osobny wlew, który może znajdować się albo koło zbiornika na ON, w bagażniku lub pod maską. AdBlue jest dostępny na stacjach benzynowych i możesz go uzupełniać z dystrybutora oraz w pojemniku.
AdBlue - od kiedy w autach? - Wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue - co to jest, do czego służy i jak on działa ?
Większość pojazdów powstałych po 2015 roku jest wyposażona w układ selektywnej redukcji katalitycznej i AdBlue. O tej cieczy powinieneś wiedzieć, że jest korodujący, jego właściwości zmieniają się pod wpływem gwałtownych zmian temperatur, na przykład: przy -11 stopniach C zamarza, a przy temperaturze wynoszącej ponad 30 stopni C ulega kondensacji, zatem trzeba go przechowywać w odpowiednim miejscu. Płyn trafia do katalizatora SCR, w którym uwalnia się amoniak pod wpływem wysokiej temperatury i wchodzi on w reakcje chemiczne ze szkodliwymi tlenkami azotu, uwalniając nieszkodliwy N i parę wodną.
Co to jest AdBlue, po co się go stosuje – czy woda zamiast AdBlue będzie dobrym pomysłem?
Wiesz już, że znajduje się on na stacjach benzynowych, natomiast jeśli chodzi o jego cenę, to nie jest ona na pewno wysoka, jednak opłaca się kupić go w większych pojemnikach, ponieważ koszt będzie o wiele korzystniejszy. Jeśli chcesz zaoszczędzić lub pomysł wlania wody do zbiornika będzie wynikiem zapomnienia o uzupełnieniu potrzebnego AdBlue, to jak najszybciej powinieneś o tym zapomnieć, ponieważ doprowadzisz do bardzo poważnych i kosztownych uszkodzeń. Gdybyś przy bardzo minusowej temperaturze dodał do zbiornika wodę, nie AdBlue, to ta woda by zamarzła.
Zbiornika na AdBlue musisz uzupełniać płynem, który jest mu dedykowany.
AdBlue - od kiedy w autach? - Co to jest, do czego służy i jak działa - wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue
Podczas aplikacji AdBlue trzeba uważać, aby nie przelać zbiornika, dlatego optymalna ilość płynu, to od około 10 do 20 litrów. Oprócz tego miej na uwadze, że jakikolwiek kontakt AdBlue z metalem może go zniszczyć, więc jeśli wlewasz AdBlue z butelki / pojemnika, użyj specjalnego lejka. Najłatwiejszym i bezpieczniejszym sposobem dolewania płynu jest uzupełnianie zbiornika z dystrybutora, natomiast nie w każdym samochodzie masz taką możliwość przez umiejscowienie wlewu.
Czy należy obawiać się samochodu z systemem AdBlue - co się stanie, jak zabraknie AdBlue w zbiorniku?
Nie musisz obawiać się aut z system AdBlue, o ile będziesz dbać o uzupełnianie płynu, właściwą eksploatację, znajdziesz odpowiednie i zacienione miejsce na płyn, aby uniknąć nieprzyjemnej sytuacji (zamarznięcie lub kondensacja). Do awarii układu SCR dochodzi, bo nie wynaleziono jeszcze podzespołu, który od początku do końca będzie pracować bez zarzutów. Ważne w tym wszystkim jest, aby robić wszystko, żeby opóźnić pojawienie się jakiejś usterki. Jeżeli zapomnisz o uzupełnieniu AdBlue, silnik może wejść w tryb pracy awaryjnej i w każdej chwili może zatrzymać się na środku drogi.
Komentarze