Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wraz z pojawieniem się kolejnej normy czystości spalin EURO 6 w 2014 roku rozpoczęto masowe wyposażenia diesli w system AdBue, mając na celu zredukowanie szkodliwych tlenków azotu. Poprzez wtrysk płynu AdBlue do katalizatora SCR, pod wpływem wysokiej temperatury powstaje amoniak oraz CO2, z czego ten amoniak wchodząc w reakcje z Nox, rozkłada je na azot oraz parę wodną. Dużym prawdopodobieństwem jest, że za niedługo już wszystkie pojazdy z dieslem będą wyposażone w układ selektywnej redukcji katalitycznej. Odkąd SCR zagościł w pojazdach z dieslem, zredukowanie trujących tlenków azotu wynosi około 90%
Jak działa AdBlue, czy mój samochód go ma oraz AdBlue - do jakich samochodów?
To, jak działa AdBlue, już wiesz, ponieważ przed chwilą zostało to opisane, natomiast podamy Ci kilka wskazówek, jak upewnić się, czy Twoje auto ma układ selektywnej redukcji katalitycznej. Najpierw zajrzyj do instrukcji obsługi, ponieważ w niej powinna być zawarta informacja o jego obecności. Poza tym: jeśli masz auto z dieslem i zostało wyprodukowane po 2015 roku, to z pewnością masz zamontowany układ SCR z potrzebnym do jego pracy AdBlue; jeżeli zauważysz dodatkowy zbiornik z niebieską zakrętka, oznacza to, że jest on przeznaczony na płyn DEF, ale także możesz sprawdzić w bagażniku lub pod maską auta. Na ten moment znajdują się w każdym samochodzie ciężarowym, autobusach oraz w niektórych autach osobowych.
Co się stanie, jak zabraknie AdBlue, czy można i czy warto usunąć z auta system dozowania płynu AdBlue?
Z technicznego punktu widzenia wyłącznie AdBlue nie przyczyni się do gorszych osiągów silnika, jednak jakakolwiek kontrola auta może przysporzyć Ci trochę kłopotów. Poza tym, jeśli trafisz na nieodpowiednią osobę, która źle przeprowadzi ten proces dezaktywacji AdBlue, możesz mieć problemy z innymi elementami pojazdu. Bardzo popularne jest też umieszczenie emulatora AdBlue, który ma zataić prawdziwą informację o jego odłączeniu, jednak to też jest zakazane. Ponadto, po co ryzykować otrzymaniem wysokiej kary do zapłacenia za odłączenie AdBlue, jeżeli można odpowiednio eksploatować auto i przestrzegać zaleceń producenta. Nie parkuj samochodu pod gołym niebem, przechowuj płyn w zacienionym miejscu i sprawdzaj ilość płynu w zbiorniku, dzięki temu problem nie wystąpi za szybko. Jeżeli płynu zabraknie w zbiorniku, to silnik może przestać pracować, a byłoby to bardzo niebezpieczne.
Płyn AdBlue - o czym pamiętać przy jego tankowaniu i jak lepiej dolać AdBlue: z dystrybutora czy z pojemnika?
Tankuj płyn ostrożnie, ponieważ przez to, że jest korozyjny, styczność z jakąkolwiek metalową częścią pojazdu może doprowadzić do uszkodzenia. Podobnie tyczy się to sposobu uzupełniania, ponieważ istotną rolę odgrywa tutaj miejsce położenia zbiornika w aucie. Jeśli znajduje się on obok wlewu paliw – zatankuj z dystrybutora, a jeśli jest w pozostałych dwóch wcześniej wymienionych miejscach – uzupełnij go z pojemnika.
AdBlue – cena - ile kosztuje AdBlue do diesla i jak często trzeba go dolewać?
Cena za AdBlue nie jest wysoka, jakby się to mogło wydawać. Wiadomo, że jeśli kupisz pojemnik z 30 litrami płynu, zapłacisz o wiele mniej niż za litr czy 5 litrów. Różnica też jest w cenie, gdy zakupisz płyn w serwisie, ponieważ jest dużo droższy. Średnia cena AdBlue – od 2 do około 4 zł za litr.
Komentarze