Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
AdBlue / DEF to roztwór składający się z 32,5 procent mocznika i 67,5 procent wody demineralizowanej i nie jest on szkodliwy ani dla środowiska, ani dla ludzi (chociaż dłuższe wąchanie płynu może podrażnić oczy). Płyn ten jest wymagany do zredukowania trujących tlenków azotu i rozkładu ich na nieszkodliwy azot oraz parę wodną. Ma on takie zadanie, ponieważ jest to związane z obowiązującymi normami czystości spalin, które nakazują kierowcom je przestrzegać, a układ SCR z AdBlue jest kolejnym podzespołem (większym), który ma pomóc w walce z zanieczyszczaniem powietrza.
Wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue - co to jest, do czego służy, jak działa oraz AdBlue - cena
Mówi się, że auto wyposażone w układ selektywnej redukcji katalitycznej jest o wiele droższe w eksploatacji, ponieważ trzeba pamiętać o uzupełnianiu tego płynu. Prawda jest taka, że jeśli udasz się do hurtowni i zakupisz większą pojemność zbiornika z AdBlue, to zapłacisz naprawdę dobre pieniądze. Na stacjach benzynowych, na których możesz go kupić i zatankować kosztuje od 2 do 4 złotych, a w ASO jego cena jest jeszcze wyższa. AdBlue może zamarznąć albo stracić swoje właściwości, dlatego właściwie przechowanie jest w tym przypadku kluczowe. Wiesz też, że jego zadaniem jest zredukowanie tlenków azotu i musisz także pamiętać o tym, że trzeba go aplikować ostrożnie.
AdBlue: jak z tym żyć? Niebawem czeka to wszystkie diesle - krystalizacja AdBlue
Do krystalizacji AdBlue może dojść, gdy auto stało pod gołym niebem w bardzo niskiej temperaturze oraz, gdy za dużo wlałeś go do zbiornika. Kryształki, które powstają po odmarznięciu płynu, mogą być bardzo niebezpieczne dla innych elementów układu SCR, ponieważ mogą coś zatkać i uszkodzić, a przypominamy, że naprawa / wymiana może być bardzo kosztowna. Pamiętaj o uzupełnianiu AdBlue, bo inaczej doprowadzisz do unieruchomienia jednostki napędowej.
AdBlue w teorii i praktyce. Czym jest i jak tego używać? - AdBlue z dystrybutora czy z pojemnika - odpowiadamy
Miejsce AdBlue może być obok wlewu paliwa, w bagażniku albo pod maską i to właśnie położenie decyduje, w jaki sposób najlepiej wlać płyn do zbiornika. Jeżeli miejsce na AdBlue znajduje się obok zbiornika na paliwo, to bez problemu możesz dolać DEF z dystrybutora, a jeśli w bagażniku czy pod maską, to lepiej będzie użyć w tym celu pojemnika i przelać go przed specjalny lejek. AdBlue i SCR nie będą generować problemów, o ile Ty będziesz odpowiednio eksploatować pojazd i stosować się do zaleceń producenta. Nigdy nie próbuj mieszać Adblue z ropą i odwrotnie, bo będziesz miał do czynienia z poważnym problemem, tak samo w przypadku dodania wody do zbiornika przeznaczonego na AdBlue. Kupuj go w hurtowych ilościach, to nie wydasz dużo pieniędzy oraz nie trzymaj go dłużej niż rok, a także wymieniaj filtr AdBlue.
Komentarze