AdBlue – z czego jest?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

AdBlue / DEF to roztwór składający się z 32,5 procent mocznika i 67,5 procent wody demineralizowanej i nie jest on szkodliwy ani dla środowiska, ani dla ludzi (chociaż dłuższe wąchanie płynu może podrażnić oczy). Płyn ten jest wymagany do zredukowania trujących tlenków azotu i rozkładu ich na nieszkodliwy azot oraz parę wodną. Ma on takie zadanie, ponieważ jest to związane z obowiązującymi normami czystości spalin, które nakazują kierowcom je przestrzegać, a układ SCR z AdBlue jest kolejnym podzespołem (większym), który ma pomóc w walce z zanieczyszczaniem powietrza.

Deska rozdzielcza samochodu osobowego

Wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue - co to jest, do czego służy, jak działa oraz AdBlue - cena

Mówi się, że auto wyposażone w układ selektywnej redukcji katalitycznej jest o wiele droższe w eksploatacji, ponieważ trzeba pamiętać o uzupełnianiu tego płynu. Prawda jest taka, że jeśli udasz się do hurtowni i zakupisz większą pojemność zbiornika z AdBlue, to zapłacisz naprawdę dobre pieniądze. Na stacjach benzynowych, na których możesz go kupić i zatankować kosztuje od 2 do 4 złotych, a w ASO jego cena jest jeszcze wyższa. AdBlue może zamarznąć albo stracić swoje właściwości, dlatego właściwie przechowanie jest w tym przypadku kluczowe. Wiesz też, że jego zadaniem jest zredukowanie tlenków azotu i musisz także pamiętać o tym, że trzeba go aplikować ostrożnie.

AdBlue: jak z tym żyć? Niebawem czeka to wszystkie diesle - krystalizacja AdBlue

Do krystalizacji AdBlue może dojść, gdy auto stało pod gołym niebem w bardzo niskiej temperaturze oraz, gdy za dużo wlałeś go do zbiornika. Kryształki, które powstają po odmarznięciu płynu, mogą być bardzo niebezpieczne dla innych elementów układu SCR, ponieważ mogą coś zatkać i uszkodzić, a przypominamy, że naprawa / wymiana może być bardzo kosztowna. Pamiętaj o uzupełnianiu AdBlue, bo inaczej doprowadzisz do unieruchomienia jednostki napędowej.

AdBlue w teorii i praktyce. Czym jest i jak tego używać? - AdBlue z dystrybutora czy z pojemnika - odpowiadamy

Miejsce AdBlue może być obok wlewu paliwa, w bagażniku albo pod maską i to właśnie położenie decyduje, w jaki sposób najlepiej wlać płyn do zbiornika. Jeżeli miejsce na AdBlue znajduje się obok zbiornika na paliwo, to bez problemu możesz dolać DEF z dystrybutora, a jeśli w bagażniku czy pod maską, to lepiej będzie użyć w tym celu pojemnika i przelać go przed specjalny lejek. AdBlue i SCR nie będą generować problemów, o ile Ty będziesz odpowiednio eksploatować pojazd i stosować się do zaleceń producenta. Nigdy nie próbuj mieszać Adblue z ropą i odwrotnie, bo będziesz miał do czynienia z poważnym problemem, tak samo w przypadku dodania wody do zbiornika przeznaczonego na AdBlue. Kupuj go w hurtowych ilościach, to nie wydasz dużo pieniędzy oraz nie trzymaj go dłużej niż rok, a także wymieniaj filtr AdBlue.

Zbiornik na AdBlue

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue to specjalny rodzaj płynu redukującego emisję tlenków azotu (NOx) w silnikach diesla. Jest on składnikiem układu SCR (Selective Catalytic Reduction), który jest zamontowany w układzie wydechowym samochodów. AdBlue składa się głównie z dwóch składników: demineralizowanej wody oraz 32,5% mocznika. Jest to płyn bezbarwny, bezwonny i bez smaku. Diammoniakowy kwas azotowy jest chemicznie stabilny i posiada właściwości redukujące NOx.
hipiska065
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja nawet w ogóle nie wiedziałam wcześniej, że istnieje coś takiego jak AdBlue. Dobrze wiedzieć o co mniej więcej chodzi w temacie, dlatego polecam każdemu przeczytać :)
Michalina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Teraz już wiem z czego składa się Adblue, wcześniej coś mi się tylko obiło o uszy. Warto czytać tego typu artykuły.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim Dieslu jeszcze nie ma AdBlue, ale te wszystkie nowsze to już mają osobne wlewy na ten płyn.
Stefa
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałam pojęcia, jaki jest skład tego AdBlue, ale dzięki temu artykułowi już się tego dowiedziałam :) Polecam przeczytać każdemu :)

Popularne wpisy

1 lutego 2022

Co lepsze FAP czy DPF?

Na to pytanie możesz odpowiedzieć sobie sam, ponieważ zarówno filtr cząstek stałych DPF, jak i FAP mają tendencję do zapychania i występują z nimi problemy ...