Subpage photo

AdBlue – z czego jest?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:
AdBlue – z czego jest?
AdBlue – z czego jest?

AdBlue / DEF to roztwór składający się z 32,5 procent mocznika i 67,5 procent wody demineralizowanej i nie jest on szkodliwy ani dla środowiska, ani dla ludzi (chociaż dłuższe wąchanie płynu może podrażnić oczy). Płyn ten jest wymagany do zredukowania trujących tlenków azotu i rozkładu ich na nieszkodliwy azot oraz parę wodną. Ma on takie zadanie, ponieważ jest to związane z obowiązującymi normami czystości spalin, które nakazują kierowcom je przestrzegać, a układ SCR z AdBlue jest kolejnym podzespołem (większym), który ma pomóc w walce z zanieczyszczaniem powietrza.

Wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue - co to jest, jak działa, do czego służy oraz cena AdBlue

Mówi się, że auto wyposażone w układ selektywnej redukcji katalitycznej jest o wiele droższe w eksploatacji, ponieważ trzeba pamiętać o uzupełnianiu tego płynu. Prawda jest taka, że jeśli udasz się do hurtowni i zakupisz większą pojemność zbiornika z AdBlue, to zapłacisz naprawdę dobre pieniądze. Na stacjach benzynowych, na których możesz go kupić i zatankować kosztuje od 2 do 4 złotych, a w ASO jego cena jest jeszcze wyższa. AdBlue może zamarznąć albo stracić swoje właściwości, dlatego właściwie przechowanie jest w tym przypadku kluczowe. Wiesz też, że jego zadaniem jest zredukowanie tlenków azotu i musisz także pamiętać o tym, że trzeba go aplikować ostrożnie.

1. AdBlue: jak z tym żyć? Niebawem czeka to wszystkie diesle - krystalizacja AdBlue

Do krystalizacji AdBlue może dojść, gdy auto stało pod gołym niebem w bardzo niskiej temperaturze oraz, gdy za dużo wlałeś go do zbiornika. Kryształki, które powstają po odmarznięciu płynu, mogą być bardzo niebezpieczne dla innych elementów układu SCR, ponieważ mogą coś zatkać i uszkodzić, a przypominamy, że naprawa / wymiana może być bardzo kosztowna. Pamiętaj o uzupełnianiu AdBlue, bo inaczej doprowadzisz do unieruchomienia jednostki napędowej.

2. AdBlue w teorii i praktyce - czym jest i jak tego używać - AdBlue z dystrybutora czy z pojemnika?

Miejsce AdBlue może być obok wlewu paliwa, w bagażniku albo pod maską i to właśnie położenie decyduje, w jaki sposób najlepiej wlać płyn do zbiornika. Jeżeli miejsce na AdBlue znajduje się obok zbiornika na paliwo, to bez problemu możesz dolać DEF z dystrybutora, a jeśli w bagażniku czy pod maską, to lepiej będzie użyć w tym celu pojemnika i przelać go przed specjalny lejek. AdBlue i SCR nie będą generować problemów, o ile Ty będziesz odpowiednio eksploatować pojazd i stosować się do zaleceń producenta. Nigdy nie próbuj mieszać Adblue z ropą i odwrotnie, bo będziesz miał do czynienia z poważnym problemem, tak samo w przypadku dodania wody do zbiornika przeznaczonego na AdBlue. Kupuj go w hurtowych ilościach, to nie wydasz dużo pieniędzy oraz nie trzymaj go dłużej niż rok, a także wymieniaj filtr AdBlue.

 AdBlue w teorii i praktyce - czym jest i jak tego używać - AdBlue z dystrybutora czy z pojemnika?
 AdBlue w teorii i praktyce - czym jest i jak tego używać - AdBlue z dystrybutora czy z pojemnika?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

01 Grudzień 2021

Do czego prowadzi zapchany DPF?

Do czego prowadzi zapchany DPF? Zapchany filtr cząstek...

01 Grudzień 2021

Czy warto kupić zamiennik katalizatora?

Czy warto kupić zamiennik katalizatora? Ze względów...

30 listopada 2021

Czym czyścić DPF?

Czym czyścić DPF? Jeżeli podejmujesz się domowego...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer