Subpage photo

AdBlue – z dystrybutora czy z pojemnika i dlaczego?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:
AdBlue – z dystrybutora czy z pojemnika i dlaczego?
AdBlue – z dystrybutora czy z pojemnika i dlaczego?

Wszystko zależy od tego, w którym miejscu jest umieszczony zbiornik na płyn AdBlue; dlatego w przypadku, gdy znajduje się on obok wlewu paliwa, możesz spokojnie dolać go z dystrybutora, co też jest bezpieczniejsze i raczej mało prawdopodobne, że się rozleje na innych miejscach, ponieważ będziesz mieć kontrolę nad ilością uzupełnianego AdBlue, a jeśli zbiornik znajduje się w bagażniku albo pod maską, to w takiej sytuacji nie masz wyboru i musisz zakupić pojemnik oraz specjalny lejek, który umożliwi Ci swobodne przelanie płynu do zbiorniczka. Pamiętaj, że nie można mieszać płynu z ropą ani niewskazane jest, aby rozrzedzać go z wodą.

Kiedy lepiej wlać płyn z dystrybutora czy z pojemnika oraz wszystko o płynie AdBlue!

Jeżeli masz duży pojazd (ciężarówkę lub autokar), to w takiej sytuacji AdBlue jest uzupełniane właśnie z dystrybutora, natomiast nie pomyl dystrybutora przeznaczonego do wielkich i ciężkich samochodów do dystrybutora skierowanego tylko do osobówek, ponieważ jest różnica w szybkości uzupełniania AdBlue. Ciecz AdBlue używana w układzie SCR jest bardzo specyficzna. Potrafi zamarznąć przy bardzo niskich temperaturach, a przy wysokich ulec kondensacji, czy utraci swoje właściwości. Poza tym musisz wiedzieć, że jest on korozyjny, więc jeśli płyn rozleje się na jakiś materiał lub metal w samochodzie, to mogą być tego szkody.

1. AdBlue - co to jest, cena i czy można kupić z dystrybutora? - Płyn AdBlue z dystrybutora i jego cena

Jest to wodny roztwór, który w swoim składzie ma 32,5% mocznika oraz 67,5% wody; jest korozyjny i trzeba go odpowiednio przechowywać, aby nie zmieniał swoich właściwości pod wpływem gwałtownych zmian temperatur. Nie moglibyśmy nie wspomnieć, że jego głównym zadaniem jest usunięcie szkodliwych tlenków azotu. AdBlue z dystrybutora jak najbardziej możesz kupić i jego cena za jednorazowe zatankowanie wynosi od 20 do 40 zł.

2. AdBlue - ile wlać? Kupiłeś auto potrzebujące AdBlue - to musisz wiedzieć.

Jeżeli w zbiorniku jest zbyt mało płynu, otrzymasz sygnał, który ma skłonić Cię do jego ponownego uzupełniania. Na pewno nie powinieneś tego zbiornika przelać. Optymalna ilość to około 10 litrów, aby AdBlue się nie wylał. Posiadając nowszy pojazd możesz się spodziewać, że znajduje się w nim układ SCR, a żeby on mógł pracować, trzeba o AdBlue pamiętać, gdyż pojazd bez niego daleko nie pojedzie.

AdBlue - ile wlać? Kupiłeś auto potrzebujące AdBlue - to musisz wiedzieć.
AdBlue - ile wlać? Kupiłeś auto potrzebujące AdBlue - to musisz wiedzieć.

3. Płyn AdBlue – o czym pamiętać przy jego tankowaniu oraz co się stanie, jak zabraknie AdBlue?

Zachowaj ostrożność, abyś nie przelał zbiornika i żeby płyn nie dostał się na karoserię, ponieważ może dojść do jej uszkodzenia, dlatego zwróć na to uwagę i uzupełnij zbiornik nie za dużą ilością cieczy. Jeżeli zlekceważysz pierwszą wyświetloną kontrolkę, to na rezerwie jeszcze uda Ci się przejechać jeszcze kilka tysięcy kilometrów, jednak naszym zdaniem nie warto ryzykować, ponieważ możesz zapomnieć o uzupełnieniu tego zbiornika. Co będzie potem, gdy faktycznie zbiornik na AdBlue będzie całkowicie pusty? Silnik przestanie pracować i uruchomi się na nowo po dolaniu płynu.

4. Korzyści ze stosowania AdBlue [AdBlue z dystrybutora BP]

Przez stosowanie AdBlue zaobserwowano niższe zużycie ropy od 3 do 4% przez silniki, które spełniają wymogi Euro 4, a w pojazdach, które są zgodne z normą emisji spalin EURO 5, zauważono zmniejszone zużycie paliwa nawet o 5%. Ochrona środowiska, dlatego że AdBlue nie jest w żadnym stopniu szkodliwy dla niego, a pomaga w pozbyciu się trujących i chemicznych związków. Dodatkowo, gdy posiadasz układ SCR z AdBlue, to jest duża szansa, że przy sprzedaży pojazdu możesz zwiększyć jego wartość. Na stacjach BP jest możliwość zakupu płynu zarówno z dystrybutora oraz w kanistrach.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

01 Grudzień 2021

Do czego prowadzi zapchany DPF?

Do czego prowadzi zapchany DPF? Zapchany filtr cząstek...

01 Grudzień 2021

Czy warto kupić zamiennik katalizatora?

Czy warto kupić zamiennik katalizatora? Ze względów...

30 listopada 2021

Czym czyścić DPF?

Czym czyścić DPF? Jeżeli podejmujesz się domowego...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer