Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli przez przypadek zalałeś olej napędowy AdBlue, natychmiast powinieneś skontaktować się z serwisem, który da Ci wskazówki, jak postępować, ponieważ w przypadku uruchomienia silnika, możesz doprowadzić do awarii silnika, pompy paliwa oraz zbiornika. Jeżeli zaś dojdzie do odwrotnej sytuacji i wlejesz ropę do zbiorniczka AdBlue, tak samo nie radzimy odpalać samochodu, bo awaria SCR wraz z AdBlue doprowadzi do wymiany ich wszystkich elementów. Zbiornik z cieczą AdBlue powinien być przez Ciebie odpowiednio przechowywany, ponieważ ani on nie lubi silnych mrozów, ani upałów. Przy upałach traci swoje właściwości, a przy bardzo niskich temperaturach się krystalizuje, co nie będzie dobre, ponieważ oderwane kryształki mogą uszkodzić układ wtryskowy, pompę oraz zawory. AdBlue zamarza dokładnie przy temperaturze -11 stopni C, więc postaraj się go trzymać nie w samochodzie, a w jakimś zacienionym miejscu.
1. Działanie AdBlue – ważne!
Najbardziej podstawowym zadaniem płynu AdBlue dodawanego, aby układ SCR działał poprawnie, jest oczyszczanie spalin z NOx, które wydostają się z układów wydechowych pojazdów. Gdy mocznik przedostaje się do katalizatora SCR, dochodzi do jego zamiany w amoniak oraz CO2. Te powstałe substancje wchodzą w reakcję z NOx, tworząc w ten sposób nieszkodliwy już dla atmosfery N i H20.
2. Zalanie ropy do benzyny – jakie kroki podjąć?
Kroki, jakie powinieneś poczynić przy pomyłkowym wlaniu ropy do benzyny:
1. O ile ta pomyłka nie wpłynie jakoś bardzo na silnik, o tyle katalizator może zostać uszkodzony i będzie wymagać wymiany, dlatego, jeśli już doszło do takowej sytuacji, wezwij pomoc i odessij paliwo.
2. Jeżeli przekręciłeś kluczyk, zatankuj do pełna bak i postaraj się przepalić silnik (ryzyko).
3. Zadzwoń po lawetę i miej nadzieje, że wtryskiwacz AdBlue nie został naruszony.
Jeżeli doszło do omyłkowego uzupełnienia benzyny ropą, bezpieczniej będzie wezwać pomoc w postaci lawety i zabrać pojazd prosto do serwisu. Serwisant powinien wtedy skupić się na wypłukaniu całego układu paliwowego, a także usunięciu resztek ropy. Chociaż niewielka ilość oleju napędowego może sprawić, że silnik utraci moc i jazda stanie się mało komfortowa. Sytuacja będzie wyglądała nieco inaczej, gdy zatankujesz o wiele większą ilość ropy, ponieważ jest duże ryzyko, że silnik w ogóle się nie uruchomi.
Jak uzupełnić AdBlue w Mercedesie?
Na początek zaznajom się z instrukcją obsługi, abyś nie zrobił sobie krzywdy, gdyż AdBlue jest żrący. Następnie odkręć pokrętło i uzupełniaj powoli płyn i patrz na komputerze, ile już płynu znajduje się w zbiorniczku. Nie przelej tylko płynu!
Po wszystkim uruchom pojazdu i sprawdź, czy komunikat informujący o konieczności napełnienia płynu znikł.
Komentarze