Awaria filtra cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Awaria filtra cząstek stałych może być spowodowana zapchanym filtrem cząstek stałych, który pomimo podjęcia prób inicjacji przez sterownik silnika, nie daje rady wypalić nagromadzonych zanieczyszczeń. Jednakże to nie jest jedyna przyczyna uszkodzonego podzespołu, ponieważ niewłaściwie przeprowadzona regeneracja filtra cząstek stałych (na przykład wypalanie sadzy w piecu indukcyjnym w zbyt wysokiej temperaturze), źle zamontowanie wkładu filtrującego wewnątrz filtra, a także mechaniczne uszkodzenia podzespołu (pęknięcie, pokruszenie), również wiążą się z jego uszkodzeniem.
Jak więc uniknąć awarii filtra cząstek stałych? Odpowiednio eksploatuj auto. Tankuj dobrej jakości paliwo, wymieniaj olej silnikowy, nie użytkuj pojazdu wyłącznie w mieście i staraj się nie bagatelizować pojawiającej się filtra cząstek stałych kontrolki, która informuje o wykonaniu wypalania DPF, aplikuj tylko sprawdzone dodatki do paliwa.

Awaria filtra cząstek stałych

1. Zapchany filtr DPF, czy można jeździć – dlaczego nie?

W momencie, gdy podczas jazdy zauważysz, że DPF podjął się wypalania, pod żadnym pozorem tego nie przerywaj i kontynuuj jazdę. Pamiętaj – w tym przypadku jazda jest dopuszczalna, natomiast z reguły samowolne jeżdżenie samochodem, który posiada zapchany filtr cząstek stałych, jest niedopuszczalne. Miej na uwadze, że wymiana podzespołu jest kosztowna i lepiej świadomie do niej nie doprowadzić.

2. Zapchany filtr DPF i objawy.

Objawami, które powinny zasugerować Ci, że czas umówić się na wizytę do serwisu, są między innymi: utrata mocy pracy silnika (szczególnie zauważalna podczas jazdy), możliwe wystąpienie kontrolek: DPF oraz check engine, problem z przyspieszaniem, z turbosprężarką, zbyt duże spalanie ropy. Jeśli zauważasz u siebie właśnie takie symptomy, nie zwlekaj z rozwiązaniem tego kłopotu.

3. Zatkany DPF | Co robić i w jaki sposób?

Wiesz, że masz zapchany filtr DPF? Skonsultuj się z naszymi pracownikami, którzy dokonają analizy stanu podzespołu i jeśli będzie istniała taka możliwość, to dobiorą odpowiednią metodę regeneracji. W naszym serwisie możemy zaoferować czyszczenie hydrodynamiczne, które pozwoli całkowicie pozbyć się z wnętrza filtra osadów wraz z popiołem. Warunkiem do tego, aby proces mycia przebiegł skutecznie i bezpiecznie jest właściwe ustawienie ciśnienia, ponieważ za duży strumień wody mógłby uszkodzić wkład DPF.

Filtr cząstek stałych – cena nowego podzespołu

Dlaczego nowy filtr cząstek stałych jest taki drogi, ponieważ może on kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych? Po pierwsze: cena zależy od tego, jaki masz samochód, jaki posiada filtr i z czego jest zbudowany. Dodatkowo materiały, jakie zastosowano do skonstruowania wkładu elementu (węglik krzemu, tlenek glinu, ceru, platyna), są kosztowne. To także doprowadza do częstych kradzieży zarówno samego filtra cząstek stałych, jak również katalizatora. Podsumowując: awaria filtra cząstek stałych jest drogą zabawą i jeśli zależy Ci na niewygenerowaniu sobie dodatkowych kosztów napraw / wymian, dbaj o podzespół i stosuj się do zaleceń producenta.

Filtry Cząstek Stałych

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Patryk
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Awaria filtra cząstek stałych (DPF) może prowadzić do następujących objawów: Spadek mocy silnika: Filtry DPF są odpowiedzialne za oczyszczanie spalin z cząstek stałych, jeśli są one zapchane lub uszkodzone, mogą to prowadzić do spadku mocy silnika. Zwiększone zużycie paliwa: Awaria filtra DPF może prowadzić do nieefektywnej pracy silnika, co zwiększa zużycie paliwa. Dymienie: Awaria filtra DPF może prowadzić do zwiększonej emisji szkodliwych substancji, co może objawiać się dymieniem z wydechu. Check engine: Silnik może wykazać błąd dotyczący filtra DPF, który może być odczytany za pomocą komputera diagnostycznego. Huczenie lub trzaskanie: Awaria filtra DPF może prowadzić do hałasu lub trzaskania w układzie wydechowym. Wzrost temperatury: Awaria filtra DPF może prowadzić do wzrostu temperatury w układzie wydechowym, co może prowadzić do uszkodzenia innych elementów układu wydechowego. Kontrolki DPF na kokpicie. Awaria filtra DPF jest poważnym problemem i należy ją jak najszybciej naprawić lub wymienić, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i spełniać normy emisji spalin.
Jagoda
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No niestety, żadna awaria w samochodzie nie jest przyjemna dla kierowcy. Ja ostatnio zmagałam się z awarią filtra cząstek stałych, ale na szczęście obeszło się bez wymiany elementu na nowy..
Kuba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja niestety miałem pęknięty filtr cząstek stałych. Kupiłem nowy, koszt był spory ale co zrobić. Może źle eksploatowałem auto. Teraz bardziej zwracam uwagę na to co robię.
Julka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałam poważny problem z DPF-em, ale na szczęście nie doszło do awarii. Wystarczyła dokładna diagnostyka i czyszczenie hydrodynamiczne, po którym filtr DPF pracuje doskonale
Adam_45
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Awaria filtra cząstek stałych można dać kierowcom nieźle w kość, a już na pewno po kieszeni. Lepiej jednak szybko go naprawić, bo może się skończyć na znacznych poważniejszych uszkodzeniach.
Julita
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pierwszy raz miałam zatkany DPF. Co robić, jak jest się w obcym mieście, bez swojego mechanika? Udać się do autoryzowanego serwisu z profesjonalnym doradztwem. W Boschu zapłaciłam za kompleksową usługę oraz za jakość. Jestem bardzo zadowolona po dzień dzisiejszy, a minęło już dobre pół roku, więc jeżeli z awarią auta to tylko tutaj. Pozdrawiam, Julita Sz.
Mateusz
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeżeli zastanawiasz się, jak samemu wyczyścić DPF, to nie ma co zawracać sobie tym głowy. Oddałem swój samochód na kompleksową usługę, z demontażem, czyszczeniem dpf i ponownym montażem z adaptacją i szczerze powiem, że to była słuszna decyzja. Jeden dzień roboczy takie działanie, miła obsługa oraz profesjonalność, to mi się podoba. Nie żałuje i pozdrawiam serwis Boscha.
Kryspin
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie DPF na postoju jest nieefektywne, jeżeli zatkanie jest już w zaawansowanej fazie. Czyszczenie serwisowe szybko i na długo zażegna problem, więc polecam. W moim przypadku super się sprawdziło.
Bolek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie też był zapchany filtr DPF. Objawy, które o tym świadczą to mocne dymienie i paląca się kontrola check engine. PO czyszczeniu serwisowym problem zniknął. Kontrolka nie wariuje i auto jeździ z taki samym polotem, jak przed awarią filtra cząstek stałych.

Popularne wpisy