Subpage photo

Awaria filtra cząstek stałych

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.90

Awaria filtra cząstek stałych może być spowodowana zapchanym filtrem cząstek stałych, który pomimo podjęcia prób inicjacji przez sterownik silnika, nie daje rady wypalić nagromadzonych zanieczyszczeń. Jednakże to nie jest jedyna przyczyna uszkodzonego podzespołu, ponieważ niewłaściwie przeprowadzona regeneracja filtra cząstek stałych (na przykład wypalanie sadzy w piecu indukcyjnym w zbyt wysokiej temperaturze), źle zamontowanie wkładu filtrującego wewnątrz filtra, a także mechaniczne uszkodzenia podzespołu (pęknięcie, pokruszenie), również wiążą się z jego uszkodzeniem.
Jak więc uniknąć awarii filtra cząstek stałych? Odpowiednio eksploatuj auto. Tankuj dobrej jakości paliwo, wymieniaj olej silnikowy, nie użytkuj pojazdu wyłącznie w mieście i staraj się nie bagatelizować pojawiającej się filtra cząstek stałych kontrolki, która informuje o wykonaniu wypalania DPF, aplikuj tylko sprawdzone dodatki do paliwa.

Awaria filtra cząstek stałych
Awaria filtra cząstek stałych

1. Zapchany filtr DPF, czy można jeździć – dlaczego nie?

W momencie, gdy podczas jazdy zauważysz, że DPF podjął się wypalania, pod żadnym pozorem tego nie przerywaj i kontynuuj jazdę. Pamiętaj – w tym przypadku jazda jest dopuszczalna, natomiast z reguły samowolne jeżdżenie samochodem, który posiada zapchany filtr cząstek stałych, jest niedopuszczalne. Miej na uwadze, że wymiana podzespołu jest kosztowna i lepiej świadomie do niej nie doprowadzić.

2. Zapchany filtr DPF i objawy.

Objawami, które powinny zasugerować Ci, że czas umówić się na wizytę do serwisu, są między innymi: utrata mocy pracy silnika (szczególnie zauważalna podczas jazdy), możliwe wystąpienie kontrolek: DPF oraz check engine, problem z przyspieszaniem, z turbosprężarką, zbyt duże spalanie ropy. Jeśli zauważasz u siebie właśnie takie symptomy, nie zwlekaj z rozwiązaniem tego kłopotu.

3. Zatkany DPF | Co robić i w jaki sposób?

Wiesz, że masz zapchany filtr DPF? Skonsultuj się z naszymi pracownikami, którzy dokonają analizy stanu podzespołu i jeśli będzie istniała taka możliwość, to dobiorą odpowiednią metodę regeneracji. W naszym serwisie możemy zaoferować czyszczenie hydrodynamiczne, które pozwoli całkowicie pozbyć się z wnętrza filtra osadów wraz z popiołem. Warunkiem do tego, aby proces mycia przebiegł skutecznie i bezpiecznie jest właściwe ustawienie ciśnienia, ponieważ za duży strumień wody mógłby uszkodzić wkład DPF.

Filtr cząstek stałych – cena nowego podzespołu

Dlaczego nowy filtr cząstek stałych jest taki drogi, ponieważ może on kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych? Po pierwsze: cena zależy od tego, jaki masz samochód, jaki posiada filtr i z czego jest zbudowany. Dodatkowo materiały, jakie zastosowano do skonstruowania wkładu elementu (węglik krzemu, tlenek glinu, ceru, platyna), są kosztowne. To także doprowadza do częstych kradzieży zarówno samego filtra cząstek stałych, jak również katalizatora. Podsumowując: awaria filtra cząstek stałych jest drogą zabawą i jeśli zależy Ci na niewygenerowaniu sobie dodatkowych kosztów napraw / wymian, dbaj o podzespół i stosuj się do zaleceń producenta.

Filtr cząstek stałych – cena nowego podzespołu
Filtr cząstek stałych – cena nowego podzespołu

Komentarze

Bolek 2021-09-08 10:52:39

U mnie też był zapchany filtr DPF. Objawy, które o tym świadczą to mocne dymienie i paląca się kontrola check engine. PO czyszczeniu serwisowym problem zniknął. Kontrolka nie wariuje i auto jeździ z taki samym polotem, jak przed awarią filtra cząstek stałych.

Kryspin 2021-09-08 15:32:43

Wypalanie DPF na postoju jest nieefektywne, jeżeli zatkanie jest już w zaawansowanej fazie. Czyszczenie serwisowe szybko i na długo zażegna problem, więc polecam. W moim przypadku super się sprawdziło.

Mateusz 2021-09-14 15:53:23

Jeżeli zastanawiasz się, jak samemu wyczyścić DPF, to nie ma co zawracać sobie tym głowy. Oddałem swój samochód na kompleksową usługę, z demontażem, czyszczeniem dpf i ponownym montażem z adaptacją i szczerze powiem, że to była słuszna decyzja. Jeden dzień roboczy takie działanie, miła obsługa oraz profesjonalność, to mi się podoba. Nie żałuje i pozdrawiam serwis Boscha.

Julita 2021-09-14 15:58:58

Pierwszy raz miałam zatkany DPF. Co robić, jak jest się w obcym mieście, bez swojego mechanika? Udać się do autoryzowanego serwisu z profesjonalnym doradztwem. W Boschu zapłaciłam za kompleksową usługę oraz za jakość. Jestem bardzo zadowolona po dzień dzisiejszy, a minęło już dobre pół roku, więc jeżeli z awarią auta to tylko tutaj. Pozdrawiam, Julita Sz.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

28 września 2021

Jak powinna wyglądać regeneracja filtra cząstek stałych DPF?

Przede wszystkim regeneracja filtra cząstek stałych powinna...

27 września 2021

Czy można przerwać wypalanie DPF?

Przerwany proces wypalania postojowego sadzy z DPF może doprowadzić...

24 września 2021

Zastąpienie katalizatora

Katalizator spełnia swoją określoną funkcję i nie jest możliwe...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer