Awaria katalizatora – objawy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Seria artykułów poświęcona katalizatorom ma swoją kontynuację w opracowaniu dotyczącym tego, jakie symptomy daje awaria katalizatora. Objawy tego typu uszkodzenia sprowadzają się do tego, że wadliwy katalizator w pojeździe znacząco wpływa na jego osiągi oraz moc; interesujące jest także powiązanie typu uszkodzony katalizator a spalanie. W rzeczy samej, mając w samochodzie niesprawny katalizator, nasze wydatki na stacjach paliw będą coraz większe. Uszkodzony katalizator oraz niesprawny filtr cząstek stałych to przyczyny wielu charakterystycznych awarii, które opisaliśmy w przygotowanym specjalnie dla Was artykule.

Awaria katalizatora

1. Problem: zapchany katalizator – objawy | Diesel

Po czym rozpoznać, że mamy zapchany katalizator? Jak wyczyścić katalizator skutecznie i w korzystnej cenie? Zacznijmy od objawów uszkodzenia katalizatora w dieslach. Najczęściej spotykamy się z sytuacją, w której zapchany katalizator osłabia moc pojazdu. Oprócz znacznych spadków mocy w aucie z zablokowanym katalizatorem zaobserwujemy znaczne pogorszenie kultury pracy jednostki napędowej. Silnik pracuje głośniej, przerywa bądź dławi się spalinami, które nie mogą znaleźć ujścia w wąskich, zatkanych kanalikach wkładu katalizatora. Warto zatroszczyć się także o to, czy nie dochodzi do problemów we współpracy na płaszczyźnie zapchany katalizator a turbina. Szczególnie na to uwrażliwiamy, ponieważ zapchany katalizator przyczynia się do wzrostu ciśnienia pomiędzy katalizatorem a turbosprężarką, co w dalszej perspektywie prowadzi do szybkiego zużycia turbo. Jeśli jesteśmy posiadaczami samochodu, w którym jest zapchany katalizator, szarpanie szybko może stać się codziennością. Jeśli do tego mamy wykruszony i uszkodzony katalizator, dźwięk dobiegający z pojazdu będzie tym bardziej charakterystyczny, ponieważ o obudowę będą obijać się elementy skruszonego wkładu katalizatora. Tego typu hałas z katalizatora to dla użytkowników pojazdu poważny dyskomfort i powód do obaw, natomiast dla środowiska zapchany katalizator to źródło wielu szkodliwych zanieczyszczeń.

Zapchany katalizator

Częste pytanie: jak sprawdzić katalizator w Dieslu?

Posiadacze samochodów z silnikami wysokoprężnymi często doskonale znają objawy uszkodzonego katalizatora. Benzyna i katalizatory dedykowane do tego rodzaju paliwa nie są aż tak spektakularne w swoich usterkach, jak Diesle. W celu sprawdzenia poprawności działania katalizatora możemy co prawda zajrzeć do wnętrza rury wydechowej, ponieważ z pewnością znajdziemy w niej duży nalot sadzy. Czy da się jednoznacznie odpowiedzieć na to, jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany? Metodą, która nie pozostawia wątpliwości, jest demontaż katalizatora i jego prześwietlenie. Wówczas jak na dłoni widać, czy katalizator był narażony na wcześniejsze ingerencje mechaniczne, czy jego struktura nie została zaburzona oraz czy kanaliki rzeczywiście są zablokowane. Wielu kierowców po zdiagnozowaniu zablokowanych przepływów katalizatora poszukuje wskazówek na temat tego, jak przepchać katalizator oraz czy możliwa jest samodzielna wymiana katalizatora. Możliwa jest, owszem, ale zazwyczaj jedynie w kwestii mechanicznej. Bez odpowiedniego zaprogramowania pojazd będzie sygnalizował nieprawidłowości w kwestiach elektroniki, a w skrajnych przypadkach brakiem możliwości użytkowania pojazdu. Czyszczenie katalizatora powinno zostać przeprowadzone w godnym zaufania serwisie, podobnie jak jego montaż i demontaż. Jeżeli katalizator z naszego samochodu ma popsuty wkład, koniecznością będzie wymiana katalizatora. Niezależnie od diagnozy, jaką mechanik wyda po sprawdzeniu Twojego katalizatora, skontaktuj się z nami. Doskonale wiemy, jak przeprowadzić w 100% skuteczną regenerację katalizatora, dysponujemy także katalizatorami na sprzedaż. Przestrzegamy przed praktyką polegającą na wycinaniu katalizatorów - jest to niezgodne z prawem.

Częste pytanie: jak sprawdzić katalizator w Dieslu?

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Damian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Awaria katalizatora może objawiać się na kilka sposobów. Oto kilka najczęstszych objawów awarii katalizatora: Spadek mocy silnika: Katalizator odgrywa ważną rolę w procesie spalania paliwa, więc jeśli jest uszkodzony, może to spowodować spadek mocy silnika. Wzrost poziomu emisji spalin: Uszkodzony katalizator nie będzie w stanie skutecznie redukować emisji szkodliwych substancji z spalin, co może prowadzić do wzrostu emisji. Dymienie z rury wydechowej: Jeśli katalizator jest zatkany lub uszkodzony, może to prowadzić do dymienia z rury wydechowej. Check Engine: W przypadku awarii katalizatora, komputer pojazdu może wykryć usterkę i zapalić kontrolkę Check Engine. Hukiem i trzaskiem z układu wydechowego: Awaria katalizatora może powodować trzaskanie i hałas w układzie wydechowym pojazdu, co jest sygnałem do konieczności sprawdzenia stanu katalizatora.
Marek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany katalizator co zrobić? No najlepiej oddać do czyszczenia, bo usuwać nie ma co, bo potem tylko problemy z tym są.

Popularne wpisy

9 czerwca 2022

Co powoduje zapchany DPF?

Co powoduje zapchany DPF? Zanieczyszczony filtr cząstek stałych powoduje problemy z uruchomieniem jednostki napędowej, pogarsza pracę silnika, zwiększa się spalanie i kłopoty z turbosprężarką. Co więcej, nieregenerowany podzespół, w którym znajduje się masa popiołu i sadzy w każdej chwili może utra ...