Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie będziesz miał problemów z filtrem cząstek stałych, jeżeli będziesz odpowiednio eksploatował pojazd i wykonywał raz na jakiś czas regenerację podzespołu, aby nie stracił swoich parametrów i właściwości. Posiadanie sprawnego DPF jest niezwykle ważne, aby nikt nie doczepił się do Ciebie o poruszanie się pojazdem z zanieczyszczonym elementem tudzież usuniętym. Aby nie wystąpiły kłopoty z filtrem DPF, powinieneś od czasu do czasu porządnie rozgrzać silnik w celu wypalenia sadzy i zwracać uwagę na dodatki, które stosujesz oraz paliwo, jakie tankujesz.
1. Diesel bez DPF do miasta – zastrzeżenia
Dla ścisłości – jeżeli Twój pojazd fabrycznie nie posiada filtra cząstek stałych, nie musisz się o nic martwić, jednakże świadoma jazda z uszkodzonym podzespołem lub całkowicie usuniętym, jest już skrajnie nieodpowiedzialna. Po to wchodzą w życie kolejne normy emisji spalin z coraz to bardziej ograniczoną dopuszczalną ilością wydostawania się cząstek PM, aby użytkownicy diesli tego przestrzegali i nie przyczyniali się do zatruwania atmosfery. Oprócz tego grożą Ci konsekwencje prawne w postaci na przykład mandatu.
Co mam zrobić, gdy kupiłem auto bez DPF-a?
Jeżeli zostałeś poinformowany przez sprzedawcę, a mimo tego zdecydowałeś się na kupno tego pojazdu, to jak najszybciej powinieneś zwrócić się do serwisu o pomoc w zamontowaniu nowego filtra cząstek stałych. W przypadku, gdy poprzedni właściciel ukrył tę informację, możesz domagać się odszkodowania i odstąpić od umowy; a jeśli chcesz zatrzymać samochód, to, tak czy inaczej, musisz zadbać o ponowny montaż DPF.
1. Jakie samochody nie mają filtra cząstek stałych – odpowiadamy
Obowiązkowe wyposażenie układu wydechowego pojazdów z silnikiem wysokoprężnym przypada na rok 2006 wzwyż. Wszystkie inne samochody wyprodukowane przed 2006 rokiem nie muszą mieć tego podzespołu i też nikt nie pociągnie Cię do odpowiedzialności podczas kontroli Policji, czy podczas badania technicznego.
Diesel bez DPF – kopci – jak rozwiązać ten problem?
Przede wszystkim Twój wydech w samochodzie nie ma podzespołu, więc oczywiste jest, że znajduje się w jego wnętrzu ogromna ilość sadzy, stąd zaobserwowanie kopcenia. Takie nadmierne dymienie może również wystąpić, gdy masz stare auto i tego DPF-a fabrycznie nie było. Jednakże, jeśli pojazd jest stosunkowo nowy, a filtr został po prostu usunięty i widzisz, jak gęste czarne kłęby dymu wydobywają się z układu wydechowego, to wiedz, że jest bardzo źle. Rozwiązaniem będzie oczyszczenie układu wydechowego oraz ponowne wprowadzenie tego elementu.
Komentarze