Błąd P246C – co oznacza?

Kod błędu P246C oznacza zmniejszoną wydajność silnika – jest ona definiowana jako ograniczenie filtra cząstek stałych w silnikach Diesla. Specjaliści zdecydowanie nie zalecają jazdy z tym kodem błędu. Samochód z tym kodem trzeba bezzwłocznie oddać do zaufanego warsztatu celem przeprowadzenia wnikliwej diagnostyki. Problemy z DPF mogą prowadzić nawet do zatarcia się silnika w pojeździe, ponieważ zanieczyszczenia uniemożliwiają wydostawanie się spalin na zewnątrz, dlatego nie warto ignorować takich problemów.

Co powoduje pojawienie się błędu P246C?

Co powoduje pojawienie się błędu P246C?

Do typowych problemów, które powodują pojawienie się w Dieslu błędu o kodzie P246C, zaliczamy zazwyczaj:
1. Awarię filtra cząstek stałych w samochodzie (DPF);
2. Konieczność wykonania automatycznego wypalania DPF;
3. Awarię moduły sterowania układem napędowych auta (PCM);
4. Konieczność wykonania aktualizacji modułu oprogramowania dla sterowania układem napędowym (PCM);
5. Konieczność przeprowadzenia mechanicznego czyszczenia filtra DPF w dedykowanym do tego serwisie.

Jaki jest kod zatkanego filtra DPF?

Jaki jest kod zatkanego filtra DPF?

Do najczęściej występującego kodu błędu w przypadku zatkanego filtra cząstek stałych zaliczamy kod P2002 – przy czym musisz pamiętać, że nie jest on jedyny. Do innych zaliczmy: błąd P242f, błąd P2463, błąd P0471, błąd P2454, błąd P244A, błąd P244B, błąd P2458, błąd P2459 i choć nie każdy z nich musi oznaczać zatkany DPF, to każdy z nich należy skonsultować ze specjalistą i podjąć odpowiednie kroki naprawcze.

Jak zresetować kody błędów DPF?

Jak zresetować kody błędów DPF?

Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest użycie interfejsu OBD2, który pozwala na diagnostykę i kasowanie kodów błędów bezpośrednio z komputera pokładowego pojazdu. Po podłączeniu urządzenia do gniazda OBD2 można przeprowadzić skanowanie systemu, zidentyfikować błędy i je zresetować. W przypadku, gdy problemem jest zapchany filtr, warto rozważyć regenerację DPF, która może odbywać się automatycznie lub ręcznie w serwisie. Warto jednak pamiętać, że resetowanie kodów błędów może jedynie chwilowo ukryć problem, a jeśli filtr nadal jest zapchany, konieczna będzie jego naprawa lub wymiana. W sytuacji, gdy kody błędów pojawiają się ponownie, najlepiej udać się do specjalistycznego warsztatu, który przeprowadzi dokładną diagnostykę i usunie przyczynę problemu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Baca
star star star star star
Wystawiono Ponad 2 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie właśnie ciągle się wyświetlał ten błąd, wszystko robiłem i nie nie pomagało, dopiero czyszczenie mechaniczne rozwiązało problem!
Zygmunt
star star star star star
Wystawiono Ponad 2 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy kupię u Was filtr do fiata punto 2010?
Bosch DPF
star star star star star
Wystawiono Ponad 2 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zygmuncie, prosimy o przygotowanie numeru VIN pojazdu i kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta. Chętnie pomożemy!

Popularne wpisy

5 stycznia 2021

Przegląd DPF

W krajach zachodnich, takich jak między innymi Niemcy przegląd DPF nikogo już nie dziwi. Dodatkowo należy wspomnieć, iż również kary za usunięcie DPF liczone są tam w tysiącach euro. ...