Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli badanie techniczne jest wykonane dokładnie i trafisz na osobę, dla której ważne są przepisy związane ze spełnianiem norm emisji spalin, to małe są szanse, że uda Ci się przejść przegląd techniczny pozytywnie bez obecności filtra DPF/FAP. Już od wielu lat uchodzi za kontrowersyjnie wycinanie filtrów cząstek stałych z samochodów i konsekwencje, jakie mogą się z tym wiązać. Brak pieczątki z przeprowadzonego badania technicznego powoduje, że nie masz prawa do eksploatacji auta, dlatego, jeśli z powodu wyciętego filtra cząstek stałych zostałeś pozbawiony możliwości jeżdżenia pojazdem, to radzimy jak najszybciej kupić i zamontować do układu wydechowego nowy. Podzespół ten ma chronić nasze środowisko przed zatruwaniem go szkodliwymi pierwiastkami, które znajdują się w spalinach emitowanych przez silnik, tak więc jego usunięcie oznacza po prostu chęć ominięcia nakazów narzuconych kierowcom przez rząd odnośnie przestrzegania norm czystości spalin. Dziwne by też było, gdybyś z tego tytułu nie ponosił żadnych konsekwencji.
Dwa badania techniczne w roku i kary za wycięty DPF. - Wycięcie DPF konsekwencje 2022
Pomysł wdrożenia przez rząd dyrektywy dotyczącej wykonywania podwójnych badań technicznych dla pojazdów starszych z przebiegiem powyżej 160 tysięcy kilometrów okazuje się bardzo absurdalny, ponieważ dlaczego mają być piętnowane samochody ze względu na swój wiek tudzież przebieg. Na razie użytkownicy starych aut nie mają czym się martwić. Problem jednak leży w braku filtra cząstek stałych i kar z tym związanych. Prawda jest taka, że stacje kontrole pojazdów nie są wyposażone w na tyle dobre sprzęty, które mogłyby wykazać miarodajne wyniki jakości spalin. Do specjalistycznych urządzeń są uprawnione tylko niektóre jednostki. Jeżeli faktycznie podczas badania technicznego wyszłaby niezgodność z pomiaru spalin, to nie otrzymasz pieczątki i nie będziesz mógł prowadzić pojazdu. Konsekwencje zarówno w ubiegłych latach, jak i obecnie są bez zmian; również możesz otrzymać mandat za brak podzespołu, stracić dowód rejestracyjny samochodu i nie przejść pozytywnie badania technicznego.
Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią?
Kierowcy masowo pozbywają się filtrów cząstek stałych z samochodów, ponieważ według nich powodują sporo kosztownych problemów. Owszem możemy się z tym zgodzić, ale wynika to z nieodpowiednio eksploatowanych pojazdów. Tak czy inaczej, wycinanie filtrów DPF/FAP było i jest zabronione, a podjęcie się tej próby może skutkować poważnymi konsekwencjami. Sprawdzanie podzespołu przez OBD samochodu nie jest miarodajne, ponieważ jeśli ktoś wmontował emulatory lub wprowadził zmiany w programowaniu w sterowniku silnika, to wykrycie tego kłamstwa jest po prostu znikome, a znów zaopatrzenie stacji kontroli pojazdów w dymomierze laboratoryjne byłoby bardzo drogie, więc posiadają je tylko nieliczne jednostki.
Wycięcie filtra DPF w 2022 roku, czy jest legalne? - Wycięcie DPF - forum
Na forach internetowych możesz znaleźć wiele informacji zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych odnośnie wycinania filtra cząstek stałych. My jednak tego odradzamy, gdyż możesz mieć później problem z uzyskaniem pozytywnego wyniku badania technicznego, otrzymasz wysoki mandat lub zabiorą Ci dowód rejestracyjny. Podsumowując, wycinanie filtra DPF/FAP było i jest na ten moment w dalszym ciągu zabronione.
Komentarze