Budowa filtra cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP

Ogólna budowa filtra cząstek stałych

Artykuł został stworzony po to, abyś dowiedział się, jak dokładnie zbudowany jest filtr cząstek stałych i na czym polega jego działanie.

DPF - Filtr Cząstem Stałych

Jak jest zbudowany filtr cząstek stałych - odpowiadamy

W gruncie rzeczy filtr cząstek stałych, nieważne czy to DPF, FAP czy też katalizator, składa się z trzech części: wkładu, jego izolacji oraz szczelnej, metalowej obudowy. Wszystkie te elementy łącznie, odpowiadają za ograniczenie ilości zanieczyszczeń powietrza cząstkami stałymi, pochodzącymi ze spalin i ta zasada działania filtra cząstek stałych jest tożsama dla każdego typu filtra. Grupę urządzeń odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin, można podzielić na: suche DPF, mokre FAP i katalizatory. Dwa pierwsze typy instaluje się jako podzespoły silników wysokoprężnych, najczęściej w samochodach pochodzących kolejno z niemieckiego koncernu VAG oraz francuskiego PSA. Natomiast katalizatory stosuje się w pojazdach i maszynach wszelkiego rodzaju, nie ma znaczenia czy silnik jest wysokoprężny, czy benzynowy. Najważniejszą ich cechą jest to, że są wielorazowego użytku, a to znaczy, że gdy filtr się zapełni, po odpowiednich zabiegach można bezpiecznie używać go dalej. Tym samym, chcemy zaznaczyć, że decydowanie się na tak drastyczne kroki, jakim jest na przykład wycięcie filtra cząstek stałych, jest niewłaściwe, gdyż taka decyzja obarczona jest niemal stuprocentowym ryzykiem związanym z potrzebą ponownego montażu podzespołu. Natomiast usługa, jaką jest regeneracja filtra cząstek stałych, sprawia, że w pełni bezpieczny sposób przywraca się fabryczne właściwości filtrowi, płacąc jedynie ułamek ceny nowego elementu.

Filtry Cząstek stałych - porównanie
Co o tym myślisz?

Komentarze

Adam
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych jest umieszczany w układach wydechowych samochodów z silnikami diesla. Jego głównym celem jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych, takich jak sadza i pył, które są szkodliwe dla środowiska i zdrowia ludzi. Budowa filtra DPF składa się z metalowej puszki, w którym obecny jest wkład. Może być on z metalu lub z ceramiki. Ponadto znajdują się w nim metale szlachetne, których nie wolno wypłukać, bo podzespół utraci swoje właściwości. Filtry DPF są regularnie regenerowane, czyli oczyszczane z zablokowanych cząstek stałych poprzez wytworzenie wysokiej temperatury w komorze filtra. Proces ten może być wykonywany automatycznie przez system samochodu lub manualnie przez mechanika.
Irka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa filtra cząstek stałych była dla mnie bardzo odległa, bo nikt nie był mi w stanie jakoś jasno tego wytłumaczyć. Ale po przeczytaniu tego tekstu trochę mi się w głowie rozjaśniło :D
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych jest dość ciekawym elementem, szkoda tylko, że takim problematycznym :D Ale skoro trzeba o niego dbać, to trzeba :)
Hubcio_86
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wiedziałem jaka rolę ma do spełnienia katalizator, ale z czego jest dokładnie zbudowany to już nie. Bardzo przydatny artykuł!
adaś
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych ciekawy wynalazek, budowa DPF też ciekawy temat, choć szkoda, że tak szybko i często ulegają one uszkodzeniu.

Popularne wpisy