Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ogólna budowa filtra cząstek stałych
Artykuł został stworzony po to, abyś dowiedział się, jak dokładnie zbudowany jest filtr cząstek stałych i na czym polega jego działanie.
Jak jest zbudowany filtr cząstek stałych - odpowiadamy
W gruncie rzeczy filtr cząstek stałych, nieważne czy to DPF, FAP czy też katalizator, składa się z trzech części: wkładu, jego izolacji oraz szczelnej, metalowej obudowy. Wszystkie te elementy łącznie, odpowiadają za ograniczenie ilości zanieczyszczeń powietrza cząstkami stałymi, pochodzącymi ze spalin i ta zasada działania filtra cząstek stałych jest tożsama dla każdego typu filtra. Grupę urządzeń odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin, można podzielić na: suche DPF, mokre FAP i katalizatory. Dwa pierwsze typy instaluje się jako podzespoły silników wysokoprężnych, najczęściej w samochodach pochodzących kolejno z niemieckiego koncernu VAG oraz francuskiego PSA. Natomiast katalizatory stosuje się w pojazdach i maszynach wszelkiego rodzaju, nie ma znaczenia czy silnik jest wysokoprężny, czy benzynowy. Najważniejszą ich cechą jest to, że są wielorazowego użytku, a to znaczy, że gdy filtr się zapełni, po odpowiednich zabiegach można bezpiecznie używać go dalej. Tym samym, chcemy zaznaczyć, że decydowanie się na tak drastyczne kroki, jakim jest na przykład wycięcie filtra cząstek stałych, jest niewłaściwe, gdyż taka decyzja obarczona jest niemal stuprocentowym ryzykiem związanym z potrzebą ponownego montażu podzespołu. Natomiast usługa, jaką jest regeneracja filtra cząstek stałych, sprawia, że w pełni bezpieczny sposób przywraca się fabryczne właściwości filtrowi, płacąc jedynie ułamek ceny nowego elementu.
Komentarze