Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dodatkowe informacje o budowie filtra cząstek stałych
Chcąc jeszcze głębiej wejść w temat, jakim jest budowa filtra DPF, postanowiliśmy poświęcić tekst tego artykułu na dodatkowe informacje.
Katalizator a DPF - różnica - odpowiadamy
Zasadniczo na pierwszy rzut oka, budowa filtra cząstek stałych i katalizatora w obu przypadkach nie różni się znacząco. Podzespoły oczyszczające spaliny z cząstek stałych składają się z obudowy i wkładu, a różnice zaczynają się od tego, jaki jest materiał oraz w jaki sposób zbudowany jest monolit - wkład danego podzespołu. Jeśli chodzi o katalizatory, najczęściej ich wnętrze jest ceramiczne, złożone z szeregu kanalików, których grubość ścianek mieści się w przedziale 0,05-0,15 mm, a w przekroju przypominają plaster miodu. Dodatkowo powleczone są warstwą metali szlachetnych takimi, jak platyna, rod czy pallad, które pozwalają na przeprowadzenie procesu utleniania oraz redukcji cząstek stałych w momencie kontaktu spalin z pierwiastkami. Wróćmy jednak do zasadniczego tematu naszych rozważań, czyli tego, jak jest zbudowany filtr cząstek stałych DPF. Kanaliki w tym typie filtra ułożone są równolegle do siebie oraz zamknięte ścianką, jedne od strony wylotu, inne wlotu. Ze względu na ich naprzemienne ułożenie, zanieczyszczenia ze spalin zatrzymują się wewnątrz podzespołu oraz są w nim regularnie spalane. Niestety ten typ filtra ma tę cechę, że może się zapełnić niepalnym popiołem, z którym samochód nie jest w stanie samodzielnie sobie poradzić. Szczęśliwie się składa, że istnieje serwisowe czyszczenie DPF, które umożliwia przywrócenie pierwotnych parametrów, sprawiając, że zaczyna działać jak fabrycznie nowy za ułamek ceny właśnie nowego podzespołu. Musimy jeszcze zaznaczyć, że choć szacuje się, że żywotność reaktora katalitycznego (katalizatora) powinna wytrzymać przynajmniej 80 tysięcy przejechanych kilometrów, warto wiedzieć, że usługę profesjonalnej regeneracji można przeprowadzić również na filtrach tego typu, przywracając mu właściwości nowego podzespołu, niezależnie jaką długość trasy pokonał.
Komentarze