Budowa filtra DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Dodatkowe informacje o budowie filtra cząstek stałych

Chcąc jeszcze głębiej wejść w temat, jakim jest budowa filtra DPF, postanowiliśmy poświęcić tekst tego artykułu na dodatkowe informacje.

Filtr DPF

Katalizator a DPF - różnica - odpowiadamy

Zasadniczo na pierwszy rzut oka, budowa filtra cząstek stałych i katalizatora w obu przypadkach nie różni się znacząco. Podzespoły oczyszczające spaliny z cząstek stałych składają się z obudowy i wkładu, a różnice zaczynają się od tego, jaki jest materiał oraz w jaki sposób zbudowany jest monolit - wkład danego podzespołu. Jeśli chodzi o katalizatory, najczęściej ich wnętrze jest ceramiczne, złożone z szeregu kanalików, których grubość ścianek mieści się w przedziale 0,05-0,15 mm, a w przekroju przypominają plaster miodu. Dodatkowo powleczone są warstwą metali szlachetnych takimi, jak platyna, rod czy pallad, które pozwalają na przeprowadzenie procesu utleniania oraz redukcji cząstek stałych w momencie kontaktu spalin z pierwiastkami. Wróćmy jednak do zasadniczego tematu naszych rozważań, czyli tego, jak jest zbudowany filtr cząstek stałych DPF. Kanaliki w tym typie filtra ułożone są równolegle do siebie oraz zamknięte ścianką, jedne od strony wylotu, inne wlotu. Ze względu na ich naprzemienne ułożenie, zanieczyszczenia ze spalin zatrzymują się wewnątrz podzespołu oraz są w nim regularnie spalane. Niestety ten typ filtra ma tę cechę, że może się zapełnić niepalnym popiołem, z którym samochód nie jest w stanie samodzielnie sobie poradzić. Szczęśliwie się składa, że istnieje serwisowe czyszczenie DPF, które umożliwia przywrócenie pierwotnych parametrów, sprawiając, że zaczyna działać jak fabrycznie nowy za ułamek ceny właśnie nowego podzespołu. Musimy jeszcze zaznaczyć, że choć szacuje się, że żywotność reaktora katalitycznego (katalizatora) powinna wytrzymać przynajmniej 80 tysięcy przejechanych kilometrów, warto wiedzieć, że usługę profesjonalnej regeneracji można przeprowadzić również na filtrach tego typu, przywracając mu właściwości nowego podzespołu, niezależnie jaką długość trasy pokonał.

DPF wyciągnięty z samochodu
Co o tym myślisz?

Komentarze

IREK
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (Diesel Particulate Filter) to filtr cząstek stałych, który jest montowany w układach wydechowych samochodów z silnikami diesla. Jego głównym celem jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych, takich jak sadza i pył, które są szkodliwe dla środowiska i zdrowia ludzi. Budowa filtra DPF składa się z metalowej puszki, w którym obecny jest wkład. Może być on z metalu lub z ceramiki. Ponadto znajdują się w nim metale szlachetne, których nie wolno wypłukać, bo podzespół utraci swoje właściwości. Filtry DPF są regularnie regenerowane, czyli oczyszczane z zablokowanych cząstek stałych poprzez wytworzenie wysokiej temperatury w komorze filtra. Proces ten może być wykonywany automatycznie przez system samochodu lub manualnie przez mechanika.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że jest dobrze opisana budowa filtra cząstek stałych, bo jest to ciekawy temat :)
Amelka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie było znaleźć jakiś rzetelny artykuł na temat budowy filtra DPF, dziękuję bardzo! Przekażę artykuł dalej, bo był ciekawy.
Ania
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze było się zapoznać z budową filtra Dpf w tym artykule, świetnie został tutaj przedstawiony. Wcześniej nie miałam pojęcia jak on wygląda.
Rafał
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zasada działania filtra cząstek stałych jest prosta - ma zatrzymywać w sobie spaliny, co by nie zanieczyszczały powietrza, niestety czasami filtr zaczyna przepuszczać sadzę ( można to sprawdzić - okopcony wydech = filtr przepuszcza), a wtedy całego jego zastosowanie znika i trzeba decydować się na wymianę filtra na nowy.

Popularne wpisy

7 marca 2022

Czy DPF zmniejsza moc?

Sama obecność filtra cząstek stałych nie zmniejsza mocy pracy samochodu, jednak gdy w DPF zaczynają gromadzić się liczne zanieczyszczenia, to w końcu mogą one doprowadzić do tego spadku, bo silnik zaczyna być mocno obciążony ...