Cena filtra DPF — zamienniki i regeneracja filtrów cząstek stałych i katalizatorów

16 lutego 2018

   Uważany przez wiele osób za dopust Boży, najdroższy filtr w samochodzie, a jednocześnie obrońca miast-metropolii przed zagazowaniem czadem i tlenkami azotu NOx. Filtr cząstek stałych, niepozorny blaszany kubełek między kolektorem a tłumikiem, bogaty w platynę i metale ziem rzadkich. Co sprawia, że DPF nawet zapchany można sprzedać od ręki, regeneracja to rozstrzał od stu kilkudziesięciu do tysiąca kilkuset złotych, a można ją zrobić za darmo i w końcu, dlaczego w Boschu można kupić nowy za cenę 1600 złotych a oryginalny szczególnie do japońskiego samochodu to wydatek rzędy używanego średniej klasy samochodu?

Bo liczy się wnętrze (filtra DPF).


   DPF wygląda niepozornie, jednak wkład filtra (który można kupić osobno) to prawdziwy cud inżynierii chemicznej. Zbudowane na kształt plastra miodu kanaliki zaślepione na wlotach lub wylotach zostały stworzone z odpornego na wysoką temperaturę węglika krzemu, który jednocześnie charakteryzuje się porowatością o świetle nieprzepuszczającym sadzy. Dodatkowo ściany kanalików pokryte są reaktywnym filmem złożonym z tlenków glinu i ceru oraz platyny, których właściwości katalityczne sprawiają, że katalizator zarówno utleniający, selektywnej redukcji, jak i płaszcz katalityczny DPF-a mają ułatwione zadanie. Nic więc dziwnego, że tak wyjątkowa ceramika, wzbogacona tlenkami choćby wspomnianego lantanowca i platyną będzie cieszyć się niewielką popularnością za to wyjątkowo wysoką ceną. Nie powinno również dziwić zainteresowanie wszelkiego rodzaju skupów zużytymi DPF-ami – odzyskanie platyny, mimo że zapewne trudne, nosi wszelkie znamiona smacznego kąska.

 
Regenerowany najnowocześniejszą metodą w kraju filtr cząste stałych DPF umieszczony w maszynie
Cena filtra DPF
 
 

Drogie Japończyki (katalizatory i filtry do aut japońskich)


Zdanie DPF, jaki jest, każdy widzi, nie ma niestety racjonalnego przełożenia na rzeczywistość – każdy DPF wygląda inaczej, a to za sprawą indywidualnej konstrukcji każdego pojazdu – konieczne jest dopasowanie do go kształtu podwozia, rozmieszczenia czujników, sond, katalizatorów (czy raczej reaktorów katalitycznych) także samego DPF-a. Stąd też filtry te do samochodów egzotycznych w naszej szerokości geograficznej będą bardzo drogie. Już pomijając kwestię sprowadzenia takiej części, są one dedykowane do konkretnego jednego modelu, więc nie mogą być zamiennikami, a im coś bardziej unikatowe, tym droższe. Bosch w swojej ofercie proponuje co prawda filtry DPF jednak są one przystosowane do wykorzystania jedynie w najpopularniejszych modelach i tutaj cena rzeczywiście nie przekracza 2000 złotych. Jednak warto zaznaczyć, że są one przeznaczone do aut takich jak VW Passat czy Golf.

 
Wnętrze uszkodzonego termicznie i pokruszonego ceramicznego wkładu filtra DPF
Cena filtra DPF
 

Regeneracja DPF – szacowane koszty i cena regeneracji


  Podczas przygotowywania się do regeneracji DPF-a należy najpierw odpowiedzieć sobie na kilka bardzo ważnych pytań:
 
 
1. Jaki jest przebieg
naszego
filtra?
Jeśli w okolicach 300 tysięcy kilometrów, zdecydowanie powinniśmy odpuścić sobie czyszczenie
aktywne i pasywne.

2. Jaki jest stan                 
naszego silnika?
Jeśli mamy nieszczelne wtryskiwacze, "lejącą turbinę" lub podobny problem, powinniśmy zdecydowanie
zrezygnować z własnoręcznie przeprowadzanej regeneracji.
3. Jaki jest stan
sterownika   i elektroniki?
Jakiekolwiek błędy lub nieprawidłowa praca czujników może przysporzyć nam więcej problemów, niż moglibyśmy oczekiwać.

 

 

 
   Jeśli natomiast pewni jesteśmy, że nie borykamy się z wymienionymi problemami, a nasz filtr ma lekko ponad 80 tysięcy przebiegu, istnieje duża szansa, że uda nam się zregenerować go kosztem pewnej ilości oleju napędowego i silnikowego. Ponieważ sterownik silnika ma wprogramowaną procedurę czyszczenia DPF-a. Na postoju zadajemy silnikowi większe obroty, czekając uzyskania zwiększonej temperatury. W następstwie sterownik spowoduje wykonanie dodatkowego wtrysku w common raila w suwie wydechu, przez co nie zostanie on spalony w komorze spalania, tylko pozakomorowo a w efekcie znacznie podniesie temperaturę w filtrze, która po uzyskaniu właściwego pułapu (600-650 suchy, 400-450 mokry DPF) spowoduje wypalenie sadzy. Właściwą praktyką jest w tym wypadku także wybrać się w trasę, powiedzmy 20-30 kilometrów, co powinno zapewnić dobre przedmuchanie filtra. Nie można jednak nie wspomnieć, że podobne działania mają podstawę i sens jedynie w przypadku filtrów o niskim przebiegu – w tych wielokrotnie w ten sposób czyszczonych, zalegają złogi popiołu z poprzednich "przepaleń", które nie spalą się, a odczyty z czujników mogą i będą zaburzać. Do usunięcia wspomnianych popiołów już niestety konieczny jest zakład zajmujący się regeneracją DPF-ów, ponieważ wymaga to demontażu detalu i specjalistycznego sprzętu do regeneracji.
 
 
Skoro jesteś na tej stronie, czy nie szukałeś przypadkiem:
 
- filtr cząstek stałych FAP peugeot cena
- filtr cząstek stałych DPF volkswagen cena
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.99

Komentarze

Wiktor 2019-01-17 15:52:12

Artykuł ciekawy i jasny, ale moje pytanie brzmi jaki filtr jest montowany we francuzach i jaka byłaby jego cena?

-6
Artur 2019-01-18 15:08:05

Bardzo interesujący artykuł, fakt dobry DPF swoje kosztuje, ale co jak co u was ceny są najlepsze, o czym sam się przekonałem!

-2
fdgsw6jd 2019-01-21 15:28:23

WSZYSTKO SUPER WYJAŚNIONE

-5
Zielony216 2019-01-21 15:28:29

Cudownie! Teraz nie muszę dzwonić co ile kosztuję! :D

-4
monia22 2019-01-22 09:31:06

Jak dobrze, że ktoś wymyślił coś takiego, jak regeneracja filtrów! A przy okazji artykuł lekko się czyta!

2
eski 2019-01-22 11:13:37

W jakich cenach są te zmaienniki?

2
Franek 2019-01-22 13:29:32

Czyli jak mi wypał z rąk w czasie montażu i wpadł do kanału i tam się chyba coś rozwaliło w środku to można to naprawić czy nie można tego regenerować? Macie endoskop żeby to sprawdzić?

0
Young2145 2019-01-22 15:27:09

Ciekawy artykuł, ale może ktoś wie jaki DPF jest w BMW?

1
koles 2019-01-23 09:21:50

Dobry artykuł, dużo cennych informacji, polecam przeczytać :)

-2
AdrianKoc 2019-01-23 11:22:59

A istnieją wgl jakieś zamienniki dpf?

-1
Staszek 2019-01-23 13:38:16

Zamiennikami też handlujecie? Potrzebuję tańszy zmiennik DPF do Opla Insigni - proszę w razie czego o kontakt na email.

1
antek2121 2019-01-24 12:23:46

Regeneracja niejednkrotnie ratuje życie dieslom, ceny nowych filtrów nieco wyższe, a regeneracja super sprawa i tania i skuteczna :)

3
12345 2019-01-24 13:37:38

Mniej więcej tak jak na zdjęciu wyglądał mój filtr jak wrócił z wypalania. Ja nie wiem czy to od temperatury czy rzucali paczką, no nie wiem. ale jestem wysoce nie kontent :(

0
JacekK 2019-01-24 15:24:44

Potrzebuję regeneracji dpf do do seta leon, jak myślicie w tysiącu się zmieszczę?

-4
Kilos 2019-01-25 10:32:38

Kurde jakie zamienniki? Są zamienniki dpfów i fapów? Ehh czego to nie wymyślą.

-1
Fallout 76 2019-01-25 12:31:43

Ten połamany filtr wygląda jakby ten wkład jakiemuś dużemu zwierzęciu z gardła wyciągnęli, co mu się stało, to chyba nie Wasza robota co? :)

1
nikolak32 2019-01-28 08:26:13

Jak już problem z DPF, to lepiej zregenerować w porządnym miejsu, albo kupić nowy. Nie ma co oszczędzać, bo potem odbije się to na całym aucie.

7
Polamola 2019-01-28 10:42:41

Polećcie jakiś fajny sklep z zamiennikami dpf :)

-2
Filtry DPF FAP 2019-01-28 11:37:04

@Franek
Witaj Franku
Posiadamy specjalistyczny sprzęt w tym również aparaturę do badań endoskopowych. Możemy przeprowadzić taką weryfikację, czy filtr jeszcze można poddać regeneracji czy też nie. Jeśli filtr nie będzie nadawał się do regeneracji żadna opłata nie zostanie naliczona, a kosztem będą jedynie koszty wysyłki.
Istnieje możliwość, że jeśli filtr został mocno uderzony, lub na przykład nie został odpowiednio zabezpieczony do transportu, mogło dojść do uszkodzenia struktury wkładu, która dyskwalifikuje go do regeneracji, jednak taką decyzję podjąć można dopiero po wykonaniu badania endoskopowego i oceny struktury wkładu. Dodatkowo, badanie takie weryfikowane jest na maszynie, której pomiary umożliwiają nam stwierdzenie integralności wkładu a co za tym idzie skuteczności pracy filtra i możliwości jego regeneracji.
Zapraszamy do kontaktu - szczegółowo omówimy zagadnienie i podejmiemy decyzję co do dalszych kroków.

Pozdrawiamy
Zespół Filtry DPF FAP

0
damon21 2019-01-29 08:26:06

Czyli olej może uratować DPF-a w porę tak? Dobrze wiedzieć :D

-2
WalduśKiepski 2019-01-29 10:31:42

W Ostrowie Wielkopolskim jak pytałem to tysiąc złotych mi powiedzieli, a Was 600 tylko? W takim razie będę wysyłał do Was kurierem :)

0
Żartowniś 2019-01-29 15:31:27

@Young2145 Oczywiście filtr cząstek stałych. Pozdrawiam

1
janekgil 2019-01-30 08:26:49

Wszystko spoko, do póki filtr się nie zapcha, wtedy to już tylko regeneracja, albo kupno nowego.

2
Seba 2019-01-30 10:27:32

Podpinam się pod pytanie @AdrianKoc

-1
nikolak32 2019-01-31 13:52:35

a moge ja też do Was wysłać swój filtr cząstek stałych do regeneracji??

0
Mońko 2019-01-31 14:28:26

Czego te dpfy takie drogie są wrrr

-3
berni32 2019-01-31 15:26:24

@nikolak32 też tak myślę. Nie ma co kombinować, lepiej zapłacić i mieć święty spokój. Pozdro! :)

0
Buk w śrut ludzi 2019-02-01 13:42:33

Nikolak32 nawet jak usuniesz to nic się nie stanie z samochodem tylko musisz dobrze przeprogramować sterownik.

0
heheszek 2019-02-01 14:36:08

@nikolak32 a czego miałbyś nie móc? Umów się z nimi na konkretny dzień, przyjedź lub wyślij kurierem dpf i po sprawie.

-1
Gizelek32 2019-02-01 15:27:35

@Mońko No słuchaj, z byle czego ci go nie zrobią, bo sie zaraz rozsypie po paru tysiąch. Niestety za jakość trzeba zapłącić. Artykuł bardzo fajny!

4
Klient jak Złoto 2019-02-04 14:02:06

Pani a masz Pan te zamienniki o których Pan tu piszesz? Bo ja mam zapchany jak 150 ten mój filtr i wypadałoby go wymienić, czy może uda się wyczyścić?

4
arek_dul 2019-02-04 14:25:30

Wiem, że u Was się regeneruje, czyści DPFy, a mam pytanie: Czy można kupić u Was zamienniki dpf lub fapa?

2
patryczek654 2019-02-04 15:23:24

Regeneracja przeprowadzana jest teraz w tak rozsądnych cenach, że nie opłaca się czyścić i kombinować z nim samemu.

-1
Goferek 2019-02-05 08:26:07

Moim zdaniem najlepiej to regenerować, nowy za drogi, a jakieś używki to nie gwarantują sprawności auta.

1
RychuPeja 2019-02-05 10:27:30

E po co jakieś zamienniki, ciul wie czy to by dobrze działało, najlepiej stosować to co producent zamontuje a nie wymyślać coś :)

-2
@AREK 2019-02-05 14:11:40

Siema arkadiusz. Musisz do nich dzwonić bo z tego co wiem mają duży wybór filtrów cząstek stałych, nowych i regenerowanych tylko trzeba dogadać jaki konkretnie potrzebujesz, bo czasem do jednego modelu trafiały się różne warianty, jak lewo i prawo skrętne (cis i trans).

1
Wito 2019-02-06 08:29:28

Racja, ten filtr to super wynalazek i brawa dla tego, kto go wymyślił. Pozdrawiam.

maciek-t 2019-02-06 12:13:54

A jaka jest różnica w cenie między zamiennikiem dpf a samym dpfem?

fERDZIO 2019-02-07 15:42:17

Nie ma te kiego czegoś jak zamienniki dpf... co Wy to... ja przynajmniej nigdy nie słyszałem o takich cudach...

koleszko 2019-02-08 15:00:55

@nikolak32 tak możesz do nich wysłać dpfa, ja wysyłałem a jestem aż z Gdańska. Pozdrawiam

koleszkaJacek 2019-02-11 12:29:18

Panowie a gdzie ja mogę kupić jakiś zamiennik dpf? Bo mam już dość tego ustrojstwa w aucie...

C3 2019-02-11 13:47:48

Witam

uzupełniacie ELOYSA?

pozdrawiam
Wojtek

Sebastian 2019-02-12 10:06:52

Kupował ktoś nowy filtr dpf to VW Bora?? Jaka cena bd?

do maciek-t 2019-02-12 13:20:25

duża różnica cenowa, ale za ori dasz więcej i masz dużooooo dłużej, a z zamiennikiem to jak z przeszczepem przyjmie się albo się nie przyjmie :D

Franko 2019-02-13 10:22:30

A ja nie uznaję jakiś zamienników, uważam, ze trzeba swój filtr ratować do końca, wypalać i regenerować

portfel 2019-02-13 11:18:29

Bo liczy się wnętrze (filtra DPF). - chyba portfela, nie wiem kto wymyślił zamienniki, ale jak sie dowiem to ubije, no jak można tak ludzi w ch. robić! Nigdy więcej nie kupię zamiennika, tylko ori

Oring 2019-02-14 09:46:59

Nie! Nie! I jeszcze raz Nie! dla zamienników. Tylko ori

Rafał G 2019-02-14 12:03:07

A gdzie tam zamienniki kupować będziecie, nie wiadomo co to.. najlepiej to swój filtr oddać do regeneracji

Mind 2019-02-15 09:25:10

Zamienniki są dla ludzi, którzy nie zdają sobie sprawy, że "zaoszczędzenie" na filtrze daje inne wydatki :)

pikuś 2019-02-15 11:12:00

Zamiennik dużo tańszy niż oryginalny z ASO filtr dpf czy fap, także polecam.

Werne 2019-02-18 10:24:06

Kupiłem dzisiaj zamiennik, aby przekonać się ile wytrzyma, kto obstawia ile? :D

gierek 2019-02-18 12:04:07

@maciek-t zamienniki są znacznie tańsze niż oryginalny, nowy dpf.

Andrzej S 2019-02-19 10:18:28

@maciek-t przede wszystkim ceną :D Oryginalny dpf drogi jest, a zamiennik znacznie taniej kupisz

do portfel 2019-02-20 11:14:18

Co Ty się tak bulwersujesz kolego??? Co masz niby złego w zamiennikach dpf??

PewDiePie 2019-02-21 10:52:54

Tylko weź znajdź dobry zamiennik dpfa... albo chińska słabizna albo prawie taka sama cena jak za oryginał

norek 2019-02-21 11:04:11

Witam Was! a do lexusa mielibyście jakiś zamiennik dpf??

Domin 2019-02-25 10:51:22

@Mind jakie masz dodatkowe wydatki w przypadku zamiennika dpf kolego?

lEXUS 2019-02-26 10:54:20

Wie ktoś ile będzie kosztował zamiennik dpf do Lexusa IS 200?

citroen 2019-02-27 12:20:04

@C3 oczywiście, ze uzupełniamy, ażeby nasze fapy działały jak trzeba :)

Oliwier 2019-02-28 11:15:32

Z każdego zakątka regenerujecie te dpfy? Bo ja aż z okolic Gdańska jestem.

opel-corsa 2019-03-01 11:21:12

Interesowałby mnie zamiennik katalizatora do auta Opel Corsa? Ma ktoś na sprzedaż?

cytrynka 2019-03-04 12:55:06

A zamiennik filtra FAP do Citroena C3? Ile by u Was kosztował?

ArturGórny 2019-03-05 14:42:57

A ile za zamiennik dpfa do audi A6 wołają? Wie ktoś może?

chybik 2019-03-07 15:18:03

Zamienniki fapów też posiadacie na stenie?

awi243 2019-03-11 08:32:31

Jak się filtr nadaje do czyszczenia, to nie ma co się bawić w jakieś zamienniki czy nowe filtry. Najlepiej wyczyścić i święty spokój.

Omega 2019-03-11 14:56:56

Witam wszystkich! Orientuje się ktoś ile będę musiał zapłacić za nowy filtr do samochodu Opel Omega?

duczi 2019-03-12 08:31:05

@chybik Firma chyba tylko zajmuje się regeneracją filtrów. Pozdro :)

pyżyk 2019-03-12 12:23:51

Potrzebuję zamiennik filtra dpf do Vw T5 1.9, 2.5 Tdi, mielibyście to na sprzedaż?

Miłosz 2019-03-13 08:21:32

Regeneracja super sprawa, gorzej jak się wkład w filtrze wytopi albo wyłamie, wtedy to już trzeba się rozglądać za nowym.

audi a6 2019-03-13 14:15:58

A jaki będzie koszt zamiennika filtra DPF do auta Audi A6?

Jacek 2019-03-14 08:26:07

A takie zamienniki to są warte zainteresowania, czy też za pare tysięcy km na złom?

Cezary 2019-03-15 08:26:11

Regeneracja i jeszcze raz regeneracja!

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

29 sierpnia 2018

DPF - co to jest, jak to wygląda, ile to kosztuje?

DPF – co to jest, jak to wygląda, ile to kosztuje?   DPF...

29 sierpnia 2018

Jak wygląda zapchany DPF? - Objawy

Jak wygląda zapchany DPF objawy   Jak wygląda zapchany...

29 sierpnia 2018

Ile kosztuje filtr DPF CENA?

Ile kosztuje filtr DPF? – CENA   Ile kosztuje filtr...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer