Ciągniki rolnicze i traktory John Deere | Regeneracja DPF, SCR i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów DPF

Istotny temat w kontekście maszyn, jakimi są ciągniki rolnicze i traktory John Deere – regeneracja DPF, SCR i katalizatorów, staje się coraz bardziej popularny z uwagi na ostatnie zaostrzenie norm emisji spalin. John Deere jest przedsiębiorstwem, które szczególnie powinno kojarzyć się nam z filtrami cząstek spalin, ponieważ w środowisku uważa się je za pioniera w stosowaniu tychże modułów oczyszczania gazów wylotowych w maszynach rolniczych.

W tym artykule oprócz najważniejszych informacji dotyczących tego, w jaki sposób można skutecznie czyścić filtry DPF oraz katalizatory John Deere, zaprezentujemy także skutki zaniedbań układu oczyszczania spalin. Jeżeli Twój traktor lub ciągnik ma takie moduły, pod żadnym pozorem ich nie usuwaj, ponieważ ich funkcjonowanie wpływa nie tylko na pełną sprawność maszyny, ale także na stan środowiska naturalnego oraz na zdrowie człowieka. Co jeszcze ważnego powinieneś wiedzieć na temat DPF i katalizatorów SCR w ciągnikach rolniczych i traktorach John Deere? Przekonaj się o tym podczas lektury naszego artykułu!

Filtr DPF

1. Po co w traktorze potrzebny jest katalizator i filtr cząstek stałych? | John Deere

Stosowany w maszynach rolniczych opisywanej marki John Deere DPF zatrzymuje cząsteczki sadzy oraz inne szkodliwe drobiny ciał stałych. Dzięki temu do atmosfery przedostaje się ich mniej, co daje odczuwalny efekt przy aktualnej skali użytkowania traktorów i ciągników rolniczych na świecie. Dzięki obecności tego podzespołu w układzie wydechowym maszyny rolnicze spełniają normy emisji spalin, jednakże nie wszyscy ich użytkownicy widzą jedynie zalety DPF. Według założeń producentów filtry cząstek stałych powinny samoczynnie na bieżąco wypalać zalegającą w nich sadzę, lecz niestety w rzeczywistości nie jest to regułą. Maszyny rolnicze, zwłaszcza te przemierzające niewielkie dystanse, wykazują tendencję do występowania problemu, jakim jest zapchany DPF. Czy w związku z tym należy po prostu usunąć filtr cząstek stałych? Poniżej prezentujemy kilka argumentów przemawiających za tym, że DPF i katalizator powinien jednak zostać na swoim miejscu.

Tester diagnostyczny

2. Dlaczego usuwanie DPF John Deere się nie opłaca?

1. Ciągnik lub traktor po usunięciu lub programowym wyłączeniu filtra przestaje spełniać normy dotyczące czystości emitowanych spalin. Jest to związane z wysokim prawdopodobieństwem otrzymania mandatu podczas kontroli drogowej, utrudnione będzie także uzyskanie pozytywnego wyniku przeglądu technicznego. Jeżeli dofinansowanie rolnika obejmowało również maszyny, może zostać ono utracone z uwagi na fakt niespełniania dopuszczalnych norm.

2. Wycinanie filtrów cząstek stałych jest… Kosztowne, a przy tym w licznych przypadkach nie stanowi pojedynczego wydatku. Decydując się na usuwanie DPF John Deere lub z traktora czy ciągnika innej marki, musisz liczyć się z możliwymi konsekwencjami, wśród których warto wymienić chociażby konieczność ponownego montażu filtra lub powracające programy z czujnikami i sterownikami DPF.

3. Pozbawiony filtra cząstek stałych ciągnik rolniczy lub traktor John Deere widać i słychać z daleka. W wielu przypadkach wycięcie DPF wiąże się z pogorszeniem kultury pracy jednostki napędowej, a także ze zwiększonym zadymieniem z maszyny.

3. Jakie zastosowanie ma system SCR AdBlue John Deere?

System selektywnej redukcji katalitycznej SCR znajdziemy chociażby w modelu John Deere 6155M. Dzięki obecności tego modułu spaliny są oczyszczane także ze szkodliwych tlenków azotu, co w połączeniu z funkcjonalnością DPF daje znakomity efekt w zakresie neutralizowania trujących, często rakotwórczych substancji zawartych w gazach wylotowych.

SCR kojarzone jest nie bez przyczyny z roztworem AdBlue. W rzeczy samej mechanizm działa dzięki zastosowaniu roztworu mocznika skrywającego się pod tą handlową nazwą i to właśnie przez tę substancję opinie na temat całego układu bywają podzielone. Brak stosownej wiedzy na temat AdBlue może stać się przyczyną wystąpienia kilku problematycznych sytuacji, ponieważ roztwór ten nie jest odporny ani na niskie, ani na wysokie temperatury, a poza tym wykazuje wysoką korozyjność w zetknięciu z metalem.

Warto wiedzieć, że wskutek krystalizacji AdBlue, która zachodzi w temperaturach niższych niż 11 stopni Celsjusza poniżej zera, czyszczenia będzie wymagać nie tylko pompa AdBlue John Deere, ale całość układu. Płyn przechowywany w zbyt wysokich temperaturach z kolei szybko utraci swoje właściwości, tak więc niezbędne reakcje po prostu nie będą zachodzić.

Kłopoty związane z AdBlue w traktorach i ciągnikach rolniczych John Deere wynikają także z braku drożności katalizatora. Wówczas silnik może wykazywać spadki mocy i dławić się spalinami, ponieważ nie będą one miały ujścia w zablokowanych kanalikach katalizatora. Serwisy regeneracji podzespołów samochodowych proponują skuteczne rozwiązanie tego problemu, który można zażegnać – podobnie, jak w przypadku filtrów cząstek stałych DPF – dzięki czyszczeniu metodą hydrodynamiczną.

Filtr DPF

John Deere – DPF i katalizator | Czyszczenie wodne a wypalanie

Metoda regeneracji hydrodynamicznej odnosi się nie tylko do filtrów cząstek stałych i katalizatorów z samochodów osobowych czy dostawczych, skuteczność na poziomie niemalże 100 procent wykazuje także w przypadku tych podzespołów zdemontowanych z maszyn budowlanych czy rolniczych, takich jak ciągniki oraz traktory John Deere.

Jeżeli stosunkowo nowy pojazd jest użytkowany zgodnie ze wskazaniami producenta, dopalanie sadzy okaże się w zupełności wystarczające do podtrzymania drożności filtra cząstek stałych. Maszyny będące przedstawicielami serii 6M oraz serii późniejszych zostały fabrycznie wyposażone w tryb uruchamiania procedury dopalania sadzy – można aktywować go manualnie bądź automatycznie. Podkreślamy, że w traktorach i ciągnikach amerykańskiego producenta, a także innych marek, nie warto lekceważyć komunikatu o konieczności aktywnego lub pasywnego wypalania. Brak reakcji na ponowne żądanie poparte sygnałem dźwiękowym sprawi, że silnik rozpocznie pracę w trybie awaryjnym, a jedynym sposobem na odzyskanie jego poprawnego funkcjonowania będzie regeneracja w serwisie.

Skuteczność wypalania obniża się jednak wraz z upływem czasu i przejechanych kilometrów bądź przepracowanych roboczogodzin, ponieważ w filtrze oprócz sadzy zaczyna gromadzić się popiół, którego już nie sposób dopalić.

Wtedy to właśnie warto zastanowić się nad opcją regeneracji filtra DPF bądź katalizatora, nie doprowadzając tym samym do ich całkowitego zablokowania, które będzie prowadzić do unieruchomienia maszyny. Czyszczenie filtra cząstek stałych John Deere lub katalizatora można przeprowadzić na kilka sposobów, jednakże metodą najbardziej zalecaną jest czyszczenie wodne. Realizowana w ten sposób regeneracja DPF oraz SCR John Deere sprawia, że Klient otrzymuje podzespół o przywróconych parametrach, niemalże w 100% zbliżonych do tych fabrycznych.

Filtr DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby zachować jak najdłuższą skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów SCR w ciągnikach rolniczych i traktorach John Deere, należy regularnie usuwać zanieczyszczenia takie jak sadza, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas pracy. Regeneracja ta może być przeprowadzona poprzez różne metody, takie jak: termiczną, chemiczną lub mechaniczną. Dzięki temu urządzenie pozostanie skuteczne, i uniknie się jego zatkania.
Homza_67
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super, że ktoś opisuje jak to jest z regeneracją dpf-ów i katalizatorów do traktorów. Zazwyczaj jest sporo artykułów o regeneracji dpf-a aut osobowych.
Wacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja swój DPF w traktorze John Deere czyszczę tylko i wyłącznie metodą hydrodynamiczną. Uważam, że jest najskuteczniejsza na dłuższy czas, bo po każdej innej jakoś za chwilę dzieje mi się to samo niestety...
Irek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dużo ciekawostek o filtrach DPF! Potwierdzam, że czyszczenie serwisowe pod ciśnieniem, daje naprawdę fajne efekty. Opłaca się zainwestować w profesjonalną regenerację.
Jaanek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajne informacje o regeneracji DPF i katalizatorów SCR w ciągnikach rolniczych! Na pewno wiele osób na tym skorzysta :)

Popularne wpisy

14 października 2020

Przyczyny zatkania DPF

Użytkownicy Diesli z zamontowanym filtrem cząstek stałych często nie zdają sobie sprawy z tego, jak różnorodne mogą być przyczyny zatkania DPF. Częste zapychanie DPF/FAP może wynikać z niewłaściwego stylu użytkowania samochodu, zaniedbań eksploatacyjnych oraz z przyczyn, które po części są niezależne od k ...