Ciągniki rolnicze i traktory Kubota | Regeneracja DPF, SCR i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Japońskie przedsiębiorstwo, którego założycielem jest Gonshiro Kubota, w swojej ofercie oprócz maszyn budowlanych posiada również sprzęt rolniczy taki jak: ciągniki rolnicze i traktory Kubota – regeneracja DPF, SCR i katalizatorów w tych maszynach zostanie przedstawiona w poniższej treści.

W języku japońskim „kubota” oznacza umiejętnie pielęgnowane i plantowane pole ryżowe, a jak wiadomo, bez sprawnego sprzętu rolniczego jest to niemożliwe, dlatego bardzo ważne jest dbanie zarówno o stan maszyn uprawowych, traktora jak i jego elementów, w których skład wchodzą filtr cząstek stałych, SCR jak i katalizator.

 

Regeneracja DPF w ciągniku rolniczym

Regeneracja filtra DPF, SCR i katalizatora | Kubota

Prawidłowo przeprowadzona regeneracja filtra cząstek stałych, a także układu SCR, w skład którego wchodzi katalizator, pozwala na przywrócenie ich niemalże do stanu fabrycznego. Jest to metoda zarówno skuteczna, jak i tania w porównaniu z zakupem nowych elementów. Wspomniane części mogą zostać poddane regeneracji, pod warunkiem, że ich uszkodzenia nie są na tyle poważne, że zdążyły już uszkodzić filtr DPF i regeneracja nie pomoże.

Co wpływa na zapychanie się filtra DPF oraz skraca jego żywotność? Częste zapychanie filtra DPF najczęściej spowodowane jest nieprawidłową eksploatacją zarówno traktora, jak i ciągnika, dodatkowo wpływ na filtr i pozostałe elementy układu wydechowego mają również warunki, w jakich pracuje maszyna oraz to, jakim paliwem i olejem jest zalewana. Również niesprawny silnik przyczyni się do częstego zapychania się filtra cząstek stałych.

Czyszczenie zapchanego filtra DPF można przeprowadzić na kilka sposobów.

1. Komputerowe wypalanie DPF
Ta metoda nie należy do drogich, od około 100 złotych do około 300 złotych w zależności od miejsca przeprowadzania zabiegu. Niestety nie jest to efektywna metoda, w dodatku możemy w ten sposób doprowadzić do uszkodzenia silnika, ponieważ ten sposób wypalania filtra cząstek stałych znacznie go obciąża. Sposób ten można stosować awaryjnie, a nie rutynowo.

2. Chemiczne czyszczenie DPF
Polega na oczyszczeniu filtra cząstek stałych przy użyciu specjalnej chemii, która ma za zadanie oczyścić filtr DPF z zalegających zanieczyszczeń (sadza, popiół). Stosowanie specyfików typu: Kret, czy też środek do czyszczenia kominków mogą spowodować trwałe i nieodwracalne uszkodzenia filtra DPF.

3. Wypalanie filtra DPF Kubota na postoju
Wypalanie filtra DPF operator ciągnika czy też traktora może przeprowadzić sam. Jak wypalić DPF na postoju? Wszystko, co operator maszyny musi zrobić, to osiągnąć obroty rzędu 2500 obr./min - 3500 obr./min, a następnie utrzymać ja przez 30 min – 40 min. Nie należy przeprowadzać wspomnianej procedury w pomieszczeniu zamkniętym oraz w miejscu, gdzie znajdują się przedmioty łatwopalne.

Wymienione metody czyszczenia DPF, oczywiście są skuteczne, ale tylko na krótki czas. Jeśli maszyna nie będzie użytkowana prawidłowo, przed rozpoczęciem pracy jak i po jej zakończeniu nie będą przeprowadzane oględziny stanu ciągnika, a co najgorsze właściciel będzie ignorował migające kontrolki w Kubota, które informują o wypalaniu filtra cząstek stałych, będzie musiał przygotować się na zakup nowego filtra cząstek stałych. Dla traktora Kubota M7060 cena za nowy filtr DPF wynosi od około tysiąca nawet do kilkunasty tysięcy. Natomiast regeneracja filtra DPF DAF, New Holland, Kubota czy też Volvo jest o wiele tańsza.

Filtr DPF do regeneracji

Modyfikacje maszyn rolniczych | Kubota

Modyfikacja zwana również chip tuningiem polega na zmianach w oryginalnym oprogramowaniu sterownika silnika. Zwiększenie mocy ciągników rolniczych pozwala na poprawę ogólnej pracy maszyn, zmniejszenie zużycia paliwa oraz przyrostu mocy – dodatkowe konie mechaniczne, których jak wiadomo, nigdy za mało. Zastanawiacie się pewnie, ile kosztuje zwiększenie mocy w ciągniku? W zależności od wybranego wykonawcy za taką usługę zapłacimy od około 2 500 złotych do 3 000 złotych netto.

Tuning jest zabiegiem odwracalnym, pod warunkiem, że zachowamy i odpowiednio zabezpieczymy oryginalne oprogramowanie.

Demontaż filtra DPF i katalizatora w maszynach rolniczych

Ze względu na problemy związane z zapychającym się filtrem cząsteczek czy też katalizatorem rolnicy decydują na na ich demontaż. Zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami Kodeksu Drogowego usuwanie elementów układu wydechowego jest zabronione i podlega karze. Mało kto również wie, że usuwanie DPF w ciągniku jak i katalizatora może spowodować utratę dotacji z UE. Zamiast decydować się na tak drastyczny krok jak usuwanie DPF Kubota, czy też w innych markach ciągników i ponosić za to konsekwencje w postaci utraty dofinansowania unijnego, najlepiej udać się raz na jakiś czas do serwisu specjalizującego się w regeneracji i naprawach filtrów DPF, SCR i katalizatorów – nasz serwis prowadzi takie czynności. Regularnie przeprowadzana diagnostyka zarówno maszyny, jak i jej podzespołów pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych dodatkowych kosztów.

Warto również znać znaczenie poszczególnych kontrolek na desce rozdzielczej maszyny. Zazwyczaj opis kontrolek Kubota, ich znaczenie, a także postępowanie w danej sytuacji znajduje się w instrukcji obsługi ciągników i traktorów marki Kubota.

Zdemontowany katalizator

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Daniel
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby zachować jak najdłuższą skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów SCR w ciągnikach rolniczych i traktorach Kubota, należy regularnie usuwać zanieczyszczenia takie jak sadza, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas pracy. Regeneracja ta może być przeprowadzona poprzez różne metody, takie jak: termiczną, chemiczną lub mechaniczną. Dzięki temu urządzenie pozostanie skuteczne, i uniknie się jego zatkania.
Gucio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super, że udało mi się natrafić na tak fajny artykuł o regeneracji dpf-a w traktorze Kubot. Taki ciągnik posiadam i chętnie dowiem się co i jak można wyczyścić.
Maniek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Podejrzewam, że mój traktor Kubota będzie potrzebował przeczyszczenia filtra DPF. Taka cena od 100 do 300 nie jest jeszcze tragiczna jak za taką regenerację, więc chyba się zdecyduję. W sumie to i tak wyjścia nie ma...
Felek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przez przypadek trafiłem na tak ciekawy artykuł o ciągnikach rolniczych marki KUBOTA. Nie szukałem info o DPF, ale wciągnął mnie ten artykuł, bo sam posiadam ten ciągnik. Pozdrawiam!
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalałem kiedyś DPF w traktorze i trwało to tak długo, że miałem już to przerwać... Oczywiście tego nie zrobiłem, ale chyba wolę oddać go od czasu do czasu do serwisu na czyszczenie niż samemu się z nim użerać XD

Popularne wpisy

27 sierpnia 2018

Co to jest czyszczenie katalizatora?

Co to jest czyszczenie katalizatora samochodowego? Jest to przywracanie sprawności katalizatorowi samochodowemu. Katalizator zbudowany jest w taki sposób, że gromadzące się na powierzchni katalitycznej części zanieczyszczenia prowadzą do utraty jego ...