Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pojazdy takie jak: maszyny rolnicze czy też budowlane poruszające się po drogach publicznych muszą spełniać obowiązujące normy emisji spalin, również ciągniki rolnicze i traktory New Holland – regeneracja DPF, SCR i katalizatorów jest ich nieodzownym elementem.
Podzespoły układu wydechowego, jakimi są: SCR, katalizator i filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych, ma takie samo działanie jak ten montowany w samochodach osobowych, ciężarowych czy też w koparkach, ważna jest zatem diagnostyka i regeneracja wspomnianych podzespołów.
1. Filtr DPF | New Holland
Diesel Particulate Filter – zadaniem filtra DPF jest redukowanie emisji spalin wydostających się w układu wydechowego do atmosfery. Spaliny te trafiają również do naszych dróg oddechowych, powodując poważne choroby nowotworowe.
Jeśli chodzi o czyszczenie czy też wypalanie DPF w New Holland, najlepszy rezultat otrzymać można w specjalistycznej maszynie, która oprócz swojej skuteczności jest również w zupełności bezpieczna dla filtra cząstek stałych. Nie wypalamy filtra DPF w piecach indukcyjnych, ponieważ powoduje to jego uszkodzenia.
Procedurę oczyszczania filtra cząstek stałych można przeprowadzić też na postoju. W dwóch krokach opiszemy, jak wymusić wypalanie DPF.
1. Nie gaś silnika.
2. Postaraj się utrzymać obroty silnika w przedziale 2 500 obr./min - 3 500 obr./min
Wymuszanie wypalania filtra cząstek stałych najlepiej przeprowadzić tylko na otwartej przestrzeni, ponieważ wydostające się niebezpieczne związki z rury wydechowej maszyny rolniczej mogą spowodować niepożądane skutki dla naszego organizmu.
Ze względu na problemy związane z częstym wypalaniem filtra DPF, właściciele maszyn rolniczych decydują się na usuwanie DPF w ciągniku, czy też kombajnie. Przypominamy, że demontaż jakiegokolwiek elementu wchodzącego z skład układu wydechowego (również filtra DPF) jest zabronione i podlega karze pieniężnej.
2. Ile kosztuje zwiększenie mocy w ciągniku? | New Holland
Podniesienie mocy w ciągniku rolniczym to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Tuning nie tylko można przeprowadzać w samochodach, ale również i w ciągnikach i traktorach, a świadczą o tym liczne firmy, które oferują takie zabiegi. Jedną z popularniejszych firm oferujących zwiększenie mocy w maszynach rolniczych jest AgroEcoPower, która oferuje modyfikację w oprogramowaniu tzw. Chip Tuning dla New Holland, John Deere i innych popularnych markach. Chip tuning ciągników – opinie na temat modyfikacji są jak najbardziej pozytywne między innym ze względu na obniżenie spalania ciągnika.
Jak modyfikacja wpływa na pracę silnika?
1. Poprzez optymalizację parametrów zmniejszone zostaje zbytnie obciążenie maszyny.
2. Modyfikacja powoduje wzrost mocy nawet o 30%, a z kolei moment obrotowy wzrasta do 25%.
3. Lepsza praca silnika.
4. Następuje redukcja zużycia paliwa.
Modyfikacje powinny być przeprowadzane na sprawnej maszynie. Przed przystąpieniem do tuningu traktora New Holland, ważna jest jego uprzednia diagnostyka, która pozwoli na zdiagnozowanie ewentualnych awarii, oraz ich eliminację. Hamownia ciągników rolniczych nie różni się niemalże niczym od tej samochodowej.
Na przestrzeni lat przemysł rolniczy znacznie ewoluował, doskonałym tego przykładem jest producent maszyn rolniczych New Holland, który należy do grona światowych liderów w produkcji i sprzedaży ciągników, kombajnów oraz maszyn budowlanych. Wraz z rozwojem maszyn, ewolucje przeszedł również sposób zarządzania gospodarstwem, który został udoskonalony o specjalistyczne oprogramowanie firmy Agro Power, jakim jest AgroAsystent: liczne raporty, zestawienia magazynowe, czy nawet kontrolowanie kosztów – to znacznie ułatwia pracę na gospodarstwie.
Tak więc, jeśli zauważyłeś zbyt częste zapychanie filtra cząstek stałych, katalizatora czy też nieprawidłowości w działaniu układu SCR zachęcamy do kontaktu z naszym serwisem, gdzie przeprowadzona regeneracja znacznie poprawi funkcjonowanie maszyn rolniczych.
AdBlue w ciągnikach rolniczych marki New Holland
Płyn AdBlue, jest to roztwór mocznika o specjalnym stężeniu, jest on wtryskiwany za pomocą specjalnej dyszy do układu SCR i współuczestniczy w procesie redukcji spalin przedostających się do atmosfery.
Poniżej znajduje się kilka ważnych informacji dotyczących eksploatacja maszyny rolniczej wyposażonej w zbiornik AdBlue;
- Tankowanie
Wlew mocznika zazwyczaj znajduje się obok wlewu paliwowego, dlatego też wielu użytkowników traktorów nieświadomie wlewa AdBlure do paliwa i odwrotnie – paliwo do AdBlue.
- Uzupełnianie AdBlue
O konieczności uzupełnienia zbiornika AdBlue poinformuje kontrolka, czy też stosowna informacja na desce rozdzielczej.
- Wady
Oprócz zalety, jaką jest wpływ na ograniczenie emisji spalin, płyn AdBlue posiada również wady, którymi są: brak odporności na różnicę temperatur, krystalizacja poniżej temperatury – 11,5° C oraz w przypadku temperatury powyżej +25°C następuje jego rozkład, przez co traci swoje wartości. Kolejną wadą jest to, że może doprowadzić do korozji elementów metalowych, z tego też względu przechowywany jest w zbiornikach z tworzywa sztucznego.
Awarie związane z AdBlue wymuszają na rolnikach ingerencję w sterowniku ECU - programowe wyłączanie AdBlue, innym sposobem jest usuwanie AdBlue, cena zależy od danego wykonawcy tego zabiegu. Mało kto jednak wie, że zarówno programowe wyłączanie, jak i fizyczne usuwanie AdBlue jest niewskazane.
Komentarze