Ciągniki rolnicze i traktory Zetor | Regeneracja DPF, SCR i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Prawidłowe działanie maszyn takich jak: ciągniki rolnicze i traktory Zetor, jak i regeneracja DPF, SCR i katalizatorów przed okresem zbiorów plonów jest niezmiernie ważne dla rolnika. Żniwa są zwieńczeniem ciężkiej pracy zarówno maszyn, jak i człowieka, dlatego też w celu usprawnienia tej pracy nasz serwis oferuje wspomnianą regenerację zarówno filtrów DPF, katalizatorów, jak i układu SCR.
Zetor jest czeskim producentem ciągników rolniczych, to właśnie dzięki temu przedsiębiorstwu dzisiejsze ciągniki posiadają system hydrauliczny oraz w pełni zintegrowaną kabinę bezpieczną zawieszoną na tulejach metalowo-gumowych. Producent charakterystycznego czerwonego traktora w swojej ofercie posiada również silniki, które spełniają obowiązujące normy spalin.

Filtr DPF do ciągników rolniczych i traktorów

1. Filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych | Zetor

Zadaniem filtra DPF, jak wiadomo, jest ograniczenie emisji cząstek stałych (sadzy) znajdujących się w układzie wydechowym, które również przedostają się do atmosfery oraz do naszego organizmu. Ogólnie rzecz biorąc, zapchany filtr cząstek stałych powinien się oczyścić samoczynnie podczas jazdy czy też pracy ciągnika. Dochodzi również do takich sytuacji, kiedy procedura wypalania DPF musi zostać wymuszona przez operatora traktora. Wymuszone wypalanie DPF w New Holland, jak i maszynach rolniczych Zetor na postoju jest jak najbardziej bezpieczne, pod warunkiem, że zostanie przeprowadzone prawidłowo. Ile trwa wypalanie DPF na postoju? Trwa ono najczęściej od 30 minut do 40 minut. Filtr DPF w Zetorze można również wypalić w serwisie przy użyciu komputera diagnostycznego – jednakże jest to dość ryzykowne posunięcie, ponieważ w ten sposób obciążony zastaje silnik ciągnika.

Wpływ na stan i żywotność filtra DPF ma kilka czynników:
- ilość sadzy przedostającej się z układu wydechowego,
- stan silnika,
- styl jazdy,
- tryb pracy ciągnika,
- jakość paliwa i oleju.

Właściciele maszyn rolniczych narzekają na często pojawiające się problemy związane z filtrem cząstek stałych - częste zapychanie, migające kontrolki, praca ciągnika w trybie awaryjnym, większe zużycie paliwa. Z tego też powodu decydują się na usunięcie DPF w Zetorze. Jest to zabieg nielegalny. Dodatkowo usunięcie filtra cząstek stałych spowodować poważne kłopoty prawne, ale również może spowodować utratę dotacji.

Jeśli zaobserwujesz częste występowanie procesu, jakim jest wypalanie DPF Zetor, zalecamy kontakt z naszym serwisem, być może wymagane jest przeprowadzanie regeneracji filtra cząstek stałych. Przed poddaniem filtra DPF regeneracji, następuje jego przegląd, bowiem może się okazać, że DPF jest na tyle uszkodzony iż regeneracja niestety nie pomoże, a jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego filtra cząstek stałych. Nowy wkład serwisowy DPF Zetor to koszt od koło tysiąca do kilku tysięcy złotych, są również dostępne rozwiązania takie, jak zamiennik filtra DPF Zetor.

Filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych | Zetor

Płyn AdBlue | Zetor

AdBlue jest preparatem wspomagającym oczyszczanie spalin w silniku Diesla wyposażonego w układ SCR. Jego zadaniem jest rozkład przez silnik związków takich jak tlenki azotu i parę wodną. Jest on nieszkodliwy i łatwy w użyciu, często mylnie określany jest jako dodatek do paliwa.

AdBlue w porównaniu z płynem katalitycznym nie jest niebezpieczny, tak więc można uzupełnić go samodzielnie:
1. Ustawiamy traktor na równym podłożu, wyłączamy silnik.
2. Lokalizujemy korek wlewu płynu AdBlue i odkręcamy go (zwykle ma on kolor niebieski).
3. Uzupełniamy zbiornik roztworem.
4. Zakręcamy korek zbiornika.

Uzupełnianie płynu można również zlecić Autoryzowanej Stacji Obsługi. Jeśli chodzi o przechowywanie AdBlue, należy się stosować do wytycznych takich jak: niepozostawianie preparatu w traktorze, a także przechowywanie go w szczelnie zamkniętym plastikowym pojemniku. Płyn ten jest również wrażliwy zarówno na niskie, jak i wysokie temperatury, jeśli temperatura spada poniżej – 11 stopni Celsjusza, płyn ulega krystalizacji, z kolei powyżej temperatury +25 stopni Celsjusza następuje wytrącanie się związków chemicznych mocznika.

W skład systemu AdBlue wchodzi pompa (moduł AdBlue), która wraz ze swoją elektroniką również może ulec awarii, spowodować ją mogą:
- stosowanie płynie nieznanego pochodzenia oraz gorszej jakości;
- uszkodzone grzałki;

Prawidłowo pracujący moduł AdBlue powinien odpompować znajdujący się w pompie płyn AdBlue po wyłączeniu zapłonu z powrotem do zbiornika. Niestety nie zawsze istnieje możliwość wypompowania roztworu szczególnie w przypadku kiedy on zamarzł, wtedy wymagana jest regeneracja pompy AdBlue. Cena takiej czynności jest znacznie niższa w porównaniu z nowym produktem. Ze względu na problemy związane z układem, właściciele traktorów i ciągników decydują się na programowe wyłączanie AdBlue, które polega na wgraniu odpowiedniego programu do sterownika silnika, można po jakimś czasie przywrócić pierwotne ustawienia – należy tylko pamiętać o wykonaniu kopii zapasowej oryginalnego oprogramowania przed wgraniem kolejnego. Wyłączony AdBlue nie będzie wymuszał na operatorze uzupełniania płynu.

Filtr DPF do ciągników rolniczych i traktorów

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Rysiek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby zachować jak najdłuższą skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów SCR w ciągnikach rolniczych i traktorach Zetor, należy regularnie usuwać zanieczyszczenia takie jak sadza, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas pracy. Regeneracja ta może być przeprowadzona poprzez różne metody, takie jak: termiczną, chemiczną lub mechaniczną. Dzięki temu urządzenie pozostanie skuteczne, i uniknie się jego zatkania.
Kazimierz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proste, żeby traktor prawidłowo działał, należy dbać o niego i jego podzespoły jak najlepiej się tylko da. Ja regenerację dpf-a już miałem przeprowadzoną i bardzo sobie ją chwalę.
rolnik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój ciągnik Zetor w takim razie ma problem z DPF, po przeczytaniu tekstu jestem już tego pewien.. jeszcze te migające kontrolki. Że też ja wcześniej o tym nie pomyślałem. Teraz mnie oświeciło.
Krystian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam Zetora! i już myślałem, że nigdzie nie znajdę informacji o czyszczeniu filtrów DPF w ciągnikach, a tu proszę!
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli powinienem zdiagnozować DPF-a w serwisie, bo chyba ma on jakiś problem i nie mogę w pełni rozwinąć mocy w swoim traktorze... Cenne informacje, więc polecam przeczytać

Popularne wpisy

24 lutego 2022

Ile wytrzymuje nowy DPF?

Żywotność filtra cząstek stałych DPF może wynieść (przy odpowiednim użytkowaniu auta) około 250 tysięcy kilometrów, ale nie oznacza to, że wcześniej nie pojawią się pierwsze symptomy niezbyt poprawnej pracy podzespołu ...