Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Prawidłowe działanie maszyn takich jak: ciągniki rolnicze i traktory Zetor, jak i regeneracja DPF, SCR i katalizatorów przed okresem zbiorów plonów jest niezmiernie ważne dla rolnika. Żniwa są zwieńczeniem ciężkiej pracy zarówno maszyn, jak i człowieka, dlatego też w celu usprawnienia tej pracy nasz serwis oferuje wspomnianą regenerację zarówno filtrów DPF, katalizatorów, jak i układu SCR.
Zetor jest czeskim producentem ciągników rolniczych, to właśnie dzięki temu przedsiębiorstwu dzisiejsze ciągniki posiadają system hydrauliczny oraz w pełni zintegrowaną kabinę bezpieczną zawieszoną na tulejach metalowo-gumowych. Producent charakterystycznego czerwonego traktora w swojej ofercie posiada również silniki, które spełniają obowiązujące normy spalin.
1. Filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych | Zetor
Zadaniem filtra DPF, jak wiadomo, jest ograniczenie emisji cząstek stałych (sadzy) znajdujących się w układzie wydechowym, które również przedostają się do atmosfery oraz do naszego organizmu. Ogólnie rzecz biorąc, zapchany filtr cząstek stałych powinien się oczyścić samoczynnie podczas jazdy czy też pracy ciągnika. Dochodzi również do takich sytuacji, kiedy procedura wypalania DPF musi zostać wymuszona przez operatora traktora. Wymuszone wypalanie DPF w New Holland, jak i maszynach rolniczych Zetor na postoju jest jak najbardziej bezpieczne, pod warunkiem, że zostanie przeprowadzone prawidłowo. Ile trwa wypalanie DPF na postoju? Trwa ono najczęściej od 30 minut do 40 minut. Filtr DPF w Zetorze można również wypalić w serwisie przy użyciu komputera diagnostycznego – jednakże jest to dość ryzykowne posunięcie, ponieważ w ten sposób obciążony zastaje silnik ciągnika.
Wpływ na stan i żywotność filtra DPF ma kilka czynników:
- ilość sadzy przedostającej się z układu wydechowego,
- stan silnika,
- styl jazdy,
- tryb pracy ciągnika,
- jakość paliwa i oleju.
Właściciele maszyn rolniczych narzekają na często pojawiające się problemy związane z filtrem cząstek stałych - częste zapychanie, migające kontrolki, praca ciągnika w trybie awaryjnym, większe zużycie paliwa. Z tego też powodu decydują się na usunięcie DPF w Zetorze. Jest to zabieg nielegalny. Dodatkowo usunięcie filtra cząstek stałych spowodować poważne kłopoty prawne, ale również może spowodować utratę dotacji.
Jeśli zaobserwujesz częste występowanie procesu, jakim jest wypalanie DPF Zetor, zalecamy kontakt z naszym serwisem, być może wymagane jest przeprowadzanie regeneracji filtra cząstek stałych. Przed poddaniem filtra DPF regeneracji, następuje jego przegląd, bowiem może się okazać, że DPF jest na tyle uszkodzony iż regeneracja niestety nie pomoże, a jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego filtra cząstek stałych. Nowy wkład serwisowy DPF Zetor to koszt od koło tysiąca do kilku tysięcy złotych, są również dostępne rozwiązania takie, jak zamiennik filtra DPF Zetor.
Płyn AdBlue | Zetor
AdBlue jest preparatem wspomagającym oczyszczanie spalin w silniku Diesla wyposażonego w układ SCR. Jego zadaniem jest rozkład przez silnik związków takich jak tlenki azotu i parę wodną. Jest on nieszkodliwy i łatwy w użyciu, często mylnie określany jest jako dodatek do paliwa.
AdBlue w porównaniu z płynem katalitycznym nie jest niebezpieczny, tak więc można uzupełnić go samodzielnie:
1. Ustawiamy traktor na równym podłożu, wyłączamy silnik.
2. Lokalizujemy korek wlewu płynu AdBlue i odkręcamy go (zwykle ma on kolor niebieski).
3. Uzupełniamy zbiornik roztworem.
4. Zakręcamy korek zbiornika.
Uzupełnianie płynu można również zlecić Autoryzowanej Stacji Obsługi. Jeśli chodzi o przechowywanie AdBlue, należy się stosować do wytycznych takich jak: niepozostawianie preparatu w traktorze, a także przechowywanie go w szczelnie zamkniętym plastikowym pojemniku. Płyn ten jest również wrażliwy zarówno na niskie, jak i wysokie temperatury, jeśli temperatura spada poniżej – 11 stopni Celsjusza, płyn ulega krystalizacji, z kolei powyżej temperatury +25 stopni Celsjusza następuje wytrącanie się związków chemicznych mocznika.
W skład systemu AdBlue wchodzi pompa (moduł AdBlue), która wraz ze swoją elektroniką również może ulec awarii, spowodować ją mogą:
- stosowanie płynie nieznanego pochodzenia oraz gorszej jakości;
- uszkodzone grzałki;
Prawidłowo pracujący moduł AdBlue powinien odpompować znajdujący się w pompie płyn AdBlue po wyłączeniu zapłonu z powrotem do zbiornika. Niestety nie zawsze istnieje możliwość wypompowania roztworu szczególnie w przypadku kiedy on zamarzł, wtedy wymagana jest regeneracja pompy AdBlue. Cena takiej czynności jest znacznie niższa w porównaniu z nowym produktem. Ze względu na problemy związane z układem, właściciele traktorów i ciągników decydują się na programowe wyłączanie AdBlue, które polega na wgraniu odpowiedniego programu do sterownika silnika, można po jakimś czasie przywrócić pierwotne ustawienia – należy tylko pamiętać o wykonaniu kopii zapasowej oryginalnego oprogramowania przed wgraniem kolejnego. Wyłączony AdBlue nie będzie wymuszał na operatorze uzupełniania płynu.
Komentarze