Brak filtra DPF w samochodzie daje Ci wysokie ryzyko poważnych prawnych konsekwencji – usuwanie filtra cząstek stałych jest kategorycznie zabronione i jednoznacznie traktuje się takie zabiegi jak ingerencje w konstrukcję auta. Wówczas Twój samochód nie spełnia określonych w prawie norm i nie jest dopuszczony do ruchu na polskich drogach. Nie warto więc wycinać tego komponentu, ponieważ finalnie może to przynieść niestety więcej szkód niż korzyści. Zadbaj o odpowiednie eksploatowanie tej części, a dzięki temu nie będziesz sprowadzać na siebie żadnych konsekwencji prawnych. Jazda bez DPF grozi mandatem nałożonym przez policję w wysokości nawet 5000,00 złotych.
Czy policja wykryje brak DPF?
Choć wykrycie braku filtra DPF jest jak najbardziej możliwe przez policje, to z reguły policja rzadko to robi. Jednak nie warto ryzykować, gdyż jak wspomnieliśmy wcześniej, może być to bardzo kosztowne posunięcie. Najczęściej brak filtra DPF wykryje najszybciej diagnosta podczas Twojej wizyty na stacji diagnostycznej w celu podbicia przeglądu. Gdy udasz się na podbicie przeglądu, a wyciąłeś swój DPF, to diagnosta nie podbije Ci go, gdyż pojazd nie będzie spełniać odpowiednich norm. Wówczas będziesz musiał zainwestować swoje pieniądze w kupno nowego filtra i usługę założenia go. Nie jest to więc opłacalna droga.
Ile kosztuje nowy DPF?
Nowe filtry DPF w samochodach dieslowskich średnio oscylują w granicach od 4000,00 do 7000,00 złotych. Rekordowe ceny nowych DPF dotyczą filtrów do ciężarówek MAN i kosztują nawet ponad 25000,00 złotych. W przypadku, gdy chcesz uniknąć wysokich kosztów związanych z zakupem nowego filtra cząstek stałych, warto zadbać o ich właściwe eksploatowanie. W przypadku, gdy dojdzie do zapchania się filtra DPF, możesz również rozważnych profesjonalne czyszczenie filtra w dedykowanych warsztatach. Cena takie usługi stanowi ułamek ceny nowego filtra i uważana jest ogólnie za bardziej rozsądne rozwiązanie.
Ile wytrzymuje nowy DPF?
Nowy filtr cząstek stałych (DPF) może wytrzymać nawet do 250000 kilometrów, ale musisz pamiętać, aby go właściwie eksploatować. Do czynników, które wpływają na trwałość DPF, zaliczamy: styl jazdy kierowcy, cykliczne odpowiednie wypalanie DPF, jakość tankowanego paliwa, regularność przeprowadzanych serwisów. W przypadku uszkodzenia DPF lub jeśli filtr staje się zbyt zapchany, koszt jego wymiany może być dość wysoki (jak wspomnieliśmy wcześniej nawet kilka tysięcy złotych). Warto dbać o system regeneracji filtra, aby przedłużyć jego żywotność.
Komentarze