Co daje strumienica zamiast katalizatora?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Jeśli strumienica jest właściwie zamontowana, zwiększa ona moc silnika i moment obrotowy, natomiast nie oczyszcza spalin, więc zamontowanie jej na miejsce katalizatora pod względem prawa jest nielegalne z racji świadomego zanieczyszczania środowiska. Są dwa rodzaje strumienic do samochodów osobowych i jedna z nich, która ma imitować obecność katalizatora, jest to strumienica zamknięta właśnie w jego obudowie. Jeżeli zostanie zdiagnozowane oszustwo, będziesz miał poważny problem, dopóki nie wymontujesz strumienicy i nie zamontujesz katalizatora, dzięki któremu ponownie będziesz mógł swobodnie poruszać się autem. Strumienica nie wycisza pracy układu wydechowego, wręcz można śmiało powiedzieć, że jest ona bardzo głośna.

Strumienica zamiast katalizatora

Czy strumienica wyciszy wydech ? - Strumienica jako alternatywa dla katalizatora – wyjaśniamy, czy ona jest tak naprawdę legalna?

Już wiesz, że strumienica jest głośniejsza w swoim działaniu niż katalizator, a dodatkowo jej montaż jest niezgodny z prawem, ponieważ pozwala ona na szybki przepływ spalin bez filtracji ich. To powoduje, że wszelkie szkodliwe związki chemiczne dostają się na zewnątrz do atmosfery.
Podsumowując: nie zalecamy umieszczać w układzie wydechowych pojazdów różnorakich atrap mających przypominać albo katalizator, albo filtr cząstek stałych.

Strumienica sportowa - potencjalne korzyści z montażu strumienicy – dlaczego tak chętnie pozbywa się katalizatorów?

Jeśli nie chcesz mieć katalizatora i chcesz umieścić w jego miejsce strumienicę sportową - śmiało, natomiast nie damy Ci gwarancji, że nie będziesz mieć później kłopotów przez oszustwo. Zwykła kontrola Policji, badanie techniczne może być wystarczające, aby upewnić się, jak wygląda sytuacja z ilością i jakością spalin, produkowanych przez silnik i wydostających się do środowiska. Domyślamy się, że kierowcy tak chętnie pozbywają się katalizatorów, bo nie chcą wydawać pieniędzy na naprawy awarii, które mogą powstawać przez uszkodzony katalizator. Pamiętaj jednak, że to od Ciebie zależy, jak często będą pojawiać się usterki, ponieważ dbając o odpowiednie użytkowanie auta i czyszczenie podzespołu, kiedy tego wymaga, z pewnością będą one rzadkością.

Katalizatory i strumienice - fakty i mity na ich temat

Katalizatory z wkładem ceramicznym mają o wiele przyjemniejszy dźwięk niż metalowe, natomiast pod względem wytrzymałości poleca się monolity metalowe. Niestety, ale pod wpływem gwałtownego uderzenia katalizator ceramiczny może pęknąć, a także nie sprzyja im gwałtowna zmiana temperatur. Dlatego, jeśli masz pojazd „ na gaz”, lepiej byłoby umieścić katalizator z wkładem metalowym. Fakt, że katalizator ma za zadanie oczyścić spaliny z trujących związków dla naszego zdrowia i dla atmosfery, więc w przypadku jego braku nie będzie to możliwe. Zaletą strumienic jest podniesienie mocy silnika, doprowadzają one do szybkiego wylotu spalin, natomiast ich praca jest bardzo głośna i nieprzyjemna. Dodatkowo nie wolno zapomnieć, że jej zamontowanie jest całkowicie zabronione.

Katalizator

Wyjaśniamy, jak działa strumienica i co ona daje w układzie wydechowym - Strumienica zamiast katalizatora - przegląd techniczny auta

Pojazd posiadający strumienicę zamiast katalizatora nie przejdzie przeglądu technicznego z racji aktualnie obowiązującego polskiego prawa, a także niedostosowania się do norm emisji spalin. Grozi Ci także zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, więc tym samym tracisz możliwość dalszego poruszania się pojazdem. Strumienica polepszy moc Twojego silnika, ale spowoduje więcej szkód niż pożytku, dlatego odradzamy jej umieszczenia.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adrian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Strumienica jest elementem układu wydechowego, który jest montowany zamiast katalizatora. Jego zadaniem jest zwiększenie przepływu spalin, co może prowadzić do zwiększenia mocy silnika oraz redukcji zużycia paliwa. Jednak podobnie jak w przypadku usunięcia katalizatora, takie rozwiązanie jest nielegalne i grozi różnego rodzaju konsekwencjami. Strumienica nie spełnia norm emisji spalin i nie jest dopuszczona do użytku w samochodach. Dodatkowo pojazd z zamontowaną strumienicą będzie emitował zwiększone ilości szkodliwych substancji do atmosfery. Strumienica nie posiada takiej samej funkcji jak katalizator, jaką jest redukcja emisji szkodliwych związków z wydalanych spalin. Tak samo, jak w przypadku katalizatora, usunięcie go i zamontowanie strumienicy jest nielegalne, grozi mandatami, utratą gwarancji na pojazd lub odmową przeprowadzenia przeglądu technicznego. W związku z powyższym zaleca się przestrzeganie przepisów prawnych dotyczących emisji spalin i unikanie usuwania katalizatora z pojazdu oraz zamontowania jego zamienników, takich jak strumienica.
typtyk276
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Strumienica w miejscu katalizatora jest rozwiązaniem bezsensownym. Nie wiem kto to w ogóle wymyślił...
Czarek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Strumienica i katalizator są to dwa różne podzespoły, dobrze że ktoś je tutaj zaprezentował.
Kleks
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No to wychodzi na to, że strumienica ma inne zadanie niż katalizator, ciężko więc stwierdzić, że jest ona montowana zamiast katalizatora.
djluka_89
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Montowanie strumienicy w miejsce katalizatora jest absurdalne xD

Popularne wpisy

5 listopada 2021

Katalizator i jego trwałość

Pomimo pracy katalizatorów w naprawdę ciężkich warunkach, ich żywotność waha się od 150 do 200 tysięcy kilometrów, tak więc po tym przebiegu mogą rozpocząć się problemy z podzespołem. To właśnie wkład katalizatora jest najbardziej obarczony uszkodzeniami, zwłaszcza mechanicznymi. ...

7 kwietnia 2021

Filtr DPF 73059

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...