Co ile dolewać płyn do FAP?

Co ile dolewać płyn do FAP?
Standardowo zbiornik z płynem Eolys wystarcza na przejechanie 100 tysięcy kilometrów, jednak wszystko zależy od Twojego stylu eksploatacji pojazdu oraz sprawności wszystkich systemów. Jeżeli będzie go ubywać, to wyświetli się kontrolka, która powinna nakłonić Cię do jego uzupełnienia. Płyn katalityczny możesz uzupełnić samodzielnie, natomiast później i tak będziesz musiał udać się do serwisu w celu wykasowania błędów i zaktualizowaniu w komputerze informacji o wprowadzeniu go do zbiornika. Filtr cząstek stałych FAP pracuje z płynem Eolys i to dzięki niemu proces samooczyszczania FAP jest nieco bardziej ułatwiony niż w przypadku DPF. Ma to związek z tym, że Eolys odpowiada za obniżenie temperatury samozapłonu sadzy. Jeśli chodzi o zasady użytkowania auta z mokrym filtrem, to niczym nie odbiegają od eksploatacji pojazdów wyposażonych w filtr DPF.
Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie - Uzupełnienie płynu FAP
Jak najbardziej możesz własnoręcznie uzupełnić płyn katalityczny, jednak należy pamiętać, że jest to substancja żrąca, dlatego trzeba się z nią obchodzić z dużą ostrożnością. Zakup jeszcze specjalny zestaw, który ułatwi Ci dolewanie Eolys do zbiorniczka. Mimo że sam zaaplikujesz płyn, to i tak zajdzie konieczność umówienia się do serwisu. Mechanik ma obowiązek wprowadzić aktualizację do komputera o wlanym płynie i wykasować błędy. Tak czy inaczej, zaoszczędzisz trochę pieniędzy.
1. Jak dolać płyn do FAP Peugeot 3008, 308 i Peugeot Partner? - Płyn Eolys
Uzupełnianie płynu Eolys nie jest czynnością szczególnie skomplikowaną, natomiast z racji tego, że jest to substancja żrąca, to warto zaopatrzyć się w rękawiczki, zwłaszcza gdy chcesz samodzielnie dolać go do zbiornika. Najpierw kup odpowiedni zestaw, a następnie wymontuj zbiornik (dostaniesz się do niego przez nadkole) i ponownie zamontuj. Na tym jednak się to nie skończy, gdyż należy jeszcze wprowadzić do komputera pojazdu aktualizację o uzupełnionym Eolys.

2. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Brak płynu FAP - objawy
Filtr cząstek stałych FAP działa w taki sam sposób jak DPF, czy jego zadaniem jest oczyszczać toksyczne dla środowiska cząstki PM. Niestety on też ma sporą tendencję do zapychania, więc trzeba pamiętać o jego regeneracji. Pracuje on dzięki Eolys, który obniża temperaturę samozapłonu sadzy, dlatego też procedura wypalania FAP powinna trwać znacznie krócej. Uzupełnianie Eolys jest obowiązkowe, bo w przeciwnym razie silnik przestanie pracować. Brak płynu w zbiorniku objawia się aktywacją na kokpicie kontrolki oraz przejściem samochodu w tryb awaryjny. Jeśli chodzi o samodzielną dolewkę płynu, to jest to jak najbardziej możliwe. Nie należy tego podzespołu usuwać, ponieważ poruszanie się autem z brakującym DPF tudzież FAP, jest nielegalne. Jeśli doszłoby do uszkodzenia wkładu filtra FAP, to musiałbyś wymienić podzespół na nowy.
Dodaj komentarz

Komentarze
Płyn do FAP (filtra cząstek stałych) jest specjalnym płynem, który jest stosowany w samochodach z silnikami Diesla w celu utrzymania prawidłowego działania układu redukcji emisji zanieczyszczeń.
To, jak często należy dolewać płyn do FAP, zależy od modelu samochodu i jego eksploatacji. Zazwyczaj producent samochodu określa, ile płynu do FAP należy dolewać, a informacje te znajdują się w instrukcji obsługi samochodu lub w karcie gwarancyjnej. Zalecana częstotliwość dolewania płynu do FAP może różnić się w zależności od modelu samochodu i warunków jego eksploatacji, np. długości tras, sposobu jazdy czy warunków atmosferycznych.