Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych powinien być czyszczony nie wcześniej niż co 400-700 kilometrów. Jeżeli daje Ci sygnały o potrzebie wypalania szybciej i co gorsza, znacznie częściej, to powinieneś udać się do zaufanego ASO w celu odnalezienia przyczyny tego problemu. Trzeba bardzo szybko reagować, ponieważ takie objawy mogą być spowodowane usterką któregoś z podzespołów i niekoniecznie będą one związane z awarią filtra DPF. Może się okazać, że wewnątrz DPF zalega popiół, a jak wiadomo, jego nie da się usunąć poprzez wypalanie. Popiołu pozbędziesz się metodą wodną pod ciśnieniem. Dzięki temu podzespół odzyska swoje parametry i nie będzie pogarszać pracy silnika i turbosprężarki.
Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Ile wytrzymuje DPF?
Prawidłowa eksploatacja samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych jest bardzo ważna, ponieważ w ten sposób uda Ci się utrzymać go w jak najlepszej kondycji przez długi czas (nawet do 250 tysięcy kilometrów). Warto zauważyć, że nie będzie potrzeby dodatkowego inwestowania w pojazd, gdyż ryzyko pojawienia się jakiejś usterki jest minimalne. Twoim zadaniem jest zwrócić szczególną uwagę na jakość tankowanego oleju napędowego, stosowania dodatków do paliwa z niską zawartością popiołów, dbanie o wtryski, sprawność turbosprężarki, jak i jednostki napędowej, nie przyspieszać jazdy z niskich obrotów, wypalać DPF i czyścić go raz na jakiś czas w serwisie. Nie zapomnij również o częstszej wymianie oleju. W przypadku zauważalnych mechanicznych uszkodzeń we wkładzie podzespołu nie może on zostać zregenerowany. W takiej sytuacji będziesz musiał zakupić nowy element i wmontować go do okładu wydechowego.
Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Koszt czyszczenia DPF
Jeśli Twój filtr cząstek stałych jest mocno zanieczyszczony, to powinieneś pomyśleć o jego wyczyszczeniu, aby przywrócić właściwości oraz utracone parametry. Co prawda możesz go wypalić, jednak nie będzie to na tyle skuteczne co regeneracja w serwisie. Zalecamy umówić się na mycie hydrodynamiczne DPF, dzięki któremu pozbędziesz się nagromadzonej sadzy i popiołu. Efekty po dobrze przeprowadzonej regeneracji mogą utrzymywać się naprawdę długo, z tym że masz obowiązek stosować się do odgórnie narzuconych przez producenta Twojej marki pojazdu zasad dotyczących prawidłowej eksploatacji auta.
Jak wymusić wypalanie DPF? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Będąc w drodze, może wyświetlić się na desce rozdzielczej kontrolka wypalania DPF, która daje Ci sygnał o przepełnieniu podzespołu. Jak wymusić wypalanie DPF? Jeśli już tak się stanie, to powinieneś kontynuować jazdę, zwiększyć prędkość oraz obroty i czekać na całkowite dopalenie sadzy. Proces samooczyszczania filtra cząstek stałych może trwać dłuższą chwilę, jednak absolutnie nie wolno Ci go przerwać. W przeciwnym razie doprowadzisz do powstania awarii zarówno DPF, jak i silnika.
Komentarze