Co ile kilometrów trzeba czyścić DPF?
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji/czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Filtr cząstek stałych powinien być czyszczony nie wcześniej niż co 400-700 kilometrów. Jeżeli daje Ci sygnały o potrzebie wypalania szybciej i co gorsza, znacznie częściej, to powinieneś udać się do zaufanego ASO w celu odnalezienia przyczyny tego problemu. Trzeba bardzo szybko reagować, ponieważ takie objawy mogą być spowodowane usterką któregoś z podzespołów i niekoniecznie będą one związane z awarią filtra DPF. Może się okazać, że wewnątrz DPF zalega popiół, a jak wiadomo, jego nie da się usunąć poprzez wypalanie. Popiołu pozbędziesz się metodą wodną pod ciśnieniem. Dzięki temu podzespół odzyska swoje parametry i nie będzie pogarszać pracy silnika i turbosprężarki.
Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Ile wytrzymuje DPF?
Prawidłowa eksploatacja samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych jest bardzo ważna, ponieważ w ten sposób uda Ci się utrzymać go w jak najlepszej kondycji przez długi czas (nawet do 250 tysięcy kilometrów). Warto zauważyć, że nie będzie potrzeby dodatkowego inwestowania w pojazd, gdyż ryzyko pojawienia się jakiejś usterki jest minimalne. Twoim zadaniem jest zwrócić szczególną uwagę na jakość tankowanego oleju napędowego, stosowania dodatków do paliwa z niską zawartością popiołów, dbanie o wtryski, sprawność turbosprężarki, jak i jednostki napędowej, nie przyspieszać jazdy z niskich obrotów, wypalać DPF i czyścić go raz na jakiś czas w serwisie. Nie zapomnij również o częstszej wymianie oleju. W przypadku zauważalnych mechanicznych uszkodzeń we wkładzie podzespołu nie może on zostać zregenerowany. W takiej sytuacji będziesz musiał zakupić nowy element i wmontować go do okładu wydechowego.
1. Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Koszt czyszczenia DPF
Jeśli Twój filtr cząstek stałych jest mocno zanieczyszczony, to powinieneś pomyśleć o jego wyczyszczeniu, aby przywrócić właściwości oraz utracone parametry. Co prawda możesz go wypalić, jednak nie będzie to na tyle skuteczne co regeneracja w serwisie. Zalecamy umówić się na mycie hydrodynamiczne DPF, dzięki któremu pozbędziesz się nagromadzonej sadzy i popiołu. Efekty po dobrze przeprowadzonej regeneracji mogą utrzymywać się naprawdę długo, z tym że masz obowiązek stosować się do odgórnie narzuconych przez producenta Twojej marki pojazdu zasad dotyczących prawidłowej eksploatacji auta.

2. Jak wymusić wypalanie DPF? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Będąc w drodze, może wyświetlić się na desce rozdzielczej kontrolka wypalania DPF, która daje Ci sygnał o przepełnieniu podzespołu. Jeśli już tak się stanie, to powinieneś kontynuować jazdę, zwiększyć prędkość oraz obroty i czekać na całkowite dopalenie sadzy. Proces samooczyszczania filtra cząstek stałych może trwać dłuższą chwilę, jednak absolutnie nie wolno Ci go przerwać. W przeciwnym razie doprowadzisz do powstania awarii zarówno DPF, jak i silnika.
Komentarze
Interwały czyszczenia filtra cząstek stałych (DPF) zależą od kilku czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe i rodzaj paliwa używanego do napędu samochodu. Zaleca się przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących konserwacji filtra, które zwykle znajdują się w książce serwisowej samochodu. W przypadku niektórych samochodów producent może zalecać czyszczenie filtra co kilka tysięcy kilometrów, podczas gdy inne samochody mogą wymagać czyszczenia co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów lub nawet rzadziej. Zaleca się również regularne sprawdzanie stanu filtra i jego ewentualnego czyszczenia, jeśli zauważy się objawy takie jak spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa lub dymienie z rury wydechowej. Warto pamiętać, że nieodpowiednia konserwacja filtra może prowadzić do jego zatkania i konieczności wymiany lub czyszczenia, co będzie kosztować więcej niż regularne dbanie o stan filtra.