Co ile kilometrów wypala się DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP

To, że filtr DPF się wypala, jest jak najbardziej normalne, natomiast w sytuacji, w której dochodzi do zbyt częstego wypalania podzespołu, należałoby się już zmartwić, ponieważ filtr cząstek stałych powinien oczyszczać się średnio co 400-800 kilometrów. Bądź więc świadom, że jeśli ten element układu wydechowego będzie domagać się wypalania na przykład co 100, 200 km, to jak najszybciej zgłoś się na diagnostykę do serwisu. Może się okazać, że zostaniesz zmuszony do jego wymiany, bo utracił swoje parametry, które przecież są niezbędne do jego prawidłowej pracy albo po prostu będzie potrzebna dokładniejsza regeneracja tego podzespołu. To, czego na pewno nie powinieneś zrobić, to zlekceważyć niepokojących objawów, wysyłanych przez Twój pojazd, ponieważ może nie wszyscy zdają sobie sprawę, że jazda z uszkodzonym DPF, w konsekwencji doprowadzi do pogorszenia pracy także innych elementów. Ponadto pamiętaj, że jeśli auto od samego początku istnienia ma wbudowany filtr cząstek stałych, to nie masz prawa się go pozbywać.

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy

Wypalanie DPF podczas jazdy jest najbardziej popularną, ale także najbezpieczniejszą metodą samodzielnego oczyszczania podzespołu. Trzeba jednak spełnić kilka podstawowych kroków, które ułatwią Ci dopalenie sadzy; tak więc, gdy wyjedziesz na trasę szybkiego ruchu, to od razu zwiększ prędkość jazdy oraz podnieś obroty. Dzięki temu spaliny na tyle dobrze się rozgrzeją, że wydalenie sadzy z układu wydechowego będzie bezproblemowe.

Serwisowe wypalanie DPF

Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF co 100 km

Na początku artykułu napisaliśmy już o tym, że zbyt częste wypalanie DPF (np. co 100, 200, 300 kilometrów) nie jest zdrowym objawem i trzeba to jak najszybciej zweryfikować w ASO. Taki stan rzeczy może mieć związek z uszkodzeniem samego podzespołu bądź z innymi nieprawidłowościami pracy innych elementów. Ponadto wpływ też na to ma doszczętna utrata parametrów z właściwościami filtra cząstek stałych i brak możliwości przywrócenia ich metodą regeneracji.

Wypalanie filtra DPF

Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Wypalanie DPF - objawy

Przede wszystkim zadbaj o jakość dostarczanego do baku oleju napędowego, stosuj dodatki do paliwa z dobrym składem, wypalaj DPF, czyść go raz na jakiś czas w serwisie, a jeśli jesteś właścicielem auta z FAP, to nie zapominaj o uzupełnianiu płynu katalitycznego. Nie wyłączaj silnika zaraz po zaparkowaniu samochodu, wymieniaj również filtr oleju, powietrza, jak również olej silnikowy. Jeśli chodzi o wypalanie filtra cząstek stałych i objawy tego zjawiska, to najczęściej możesz się spotkać z podwyższonym spalaniem, wzmożonym kopceniem z rury układu wydechowego, zapaloną kontrolką DPF. Nie lekceważ żadnych niepokojących symptomów, które mogłyby świadczyć o awarii zarówno samego filtra DPF, jak i innych podzespołów, ponieważ wygenerujesz sobie dodatkowe koszty napraw.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest urządzeniem montowanym w samochodach z silnikami diesla, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin z niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska cząstek stałych. DPF działa poprzez wypalanie tych cząstek, co ma miejsce podczas specjalnych procesów, zwanych regeneracją. Ilość kilometrów, co do których DPF wymaga regeneracji, zależy od kilku czynników, takich jak rodzaj silnika, styl jazdy kierowcy, warunki drogowe i atmosferyczne oraz jakość paliwa. Zazwyczaj producenci samochodów podają w instrukcji obsługi samochodu, co ile kilometrów należy przeprowadzić proces regeneracji DPF. W niektórych samochodach może to być co kilkaset kilometrów, w innych co kilka tysięcy kilometrów. Jeśli DPF nie jest odpowiednio regenerowany, może ulec zatkaniu i uniemożliwić prawidłowe działanie silnika. Dlatego ważne jest, aby przeprowadzać proces regeneracji DPF zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i regularnie kontrolować stan tego urządzenia.

Popularne wpisy

16 Grudzień 2020

Wycięcie DPF i konsekwencje w 2019

Wycięcie DPF i konsekwencje w 2019 roku nie różniły się od tych w obecnym 2020 roku, lecz z roku na rok możemy obserwować coraz to bardziej rygorystyczne plany zwalczania tego niedozwolonego procederu. ...