Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
To, że filtr DPF się wypala, jest jak najbardziej normalne, natomiast w sytuacji, w której dochodzi do zbyt częstego wypalania podzespołu, należałoby się już zmartwić, ponieważ filtr cząstek stałych powinien oczyszczać się średnio co 400-800 kilometrów. Bądź więc świadom, że jeśli ten element układu wydechowego będzie domagać się wypalania na przykład co 100, 200 km, to jak najszybciej zgłoś się na diagnostykę do serwisu. Może się okazać, że zostaniesz zmuszony do jego wymiany, bo utracił swoje parametry, które przecież są niezbędne do jego prawidłowej pracy albo po prostu będzie potrzebna dokładniejsza regeneracja tego podzespołu. To, czego na pewno nie powinieneś zrobić, to zlekceważyć niepokojących objawów, wysyłanych przez Twój pojazd, ponieważ może nie wszyscy zdają sobie sprawę, że jazda z uszkodzonym DPF, w konsekwencji doprowadzi do pogorszenia pracy także innych elementów. Ponadto pamiętaj, że jeśli auto od samego początku istnienia ma wbudowany filtr cząstek stałych, to nie masz prawa się go pozbywać.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy
Wypalanie DPF podczas jazdy jest najbardziej popularną, ale także najbezpieczniejszą metodą samodzielnego oczyszczania podzespołu. Trzeba jednak spełnić kilka podstawowych kroków, które ułatwią Ci dopalenie sadzy; tak więc, gdy wyjedziesz na trasę szybkiego ruchu, to od razu zwiększ prędkość jazdy oraz podnieś obroty. Dzięki temu spaliny na tyle dobrze się rozgrzeją, że wydalenie sadzy z układu wydechowego będzie bezproblemowe.
Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF co 100 km
Na początku artykułu napisaliśmy już o tym, że zbyt częste wypalanie DPF (np. co 100, 200, 300 kilometrów) nie jest zdrowym objawem i trzeba to jak najszybciej zweryfikować w ASO. Taki stan rzeczy może mieć związek z uszkodzeniem samego podzespołu bądź z innymi nieprawidłowościami pracy innych elementów. Ponadto wpływ też na to ma doszczętna utrata parametrów z właściwościami filtra cząstek stałych i brak możliwości przywrócenia ich metodą regeneracji.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Wypalanie DPF - objawy
Przede wszystkim zadbaj o jakość dostarczanego do baku oleju napędowego, stosuj dodatki do paliwa z dobrym składem, wypalaj DPF, czyść go raz na jakiś czas w serwisie, a jeśli jesteś właścicielem auta z FAP, to nie zapominaj o uzupełnianiu płynu katalitycznego. Nie wyłączaj silnika zaraz po zaparkowaniu samochodu, wymieniaj również filtr oleju, powietrza, jak również olej silnikowy. Jeśli chodzi o wypalanie filtra cząstek stałych i objawy tego zjawiska, to najczęściej możesz się spotkać z podwyższonym spalaniem, wzmożonym kopceniem z rury układu wydechowego, zapaloną kontrolką DPF. Nie lekceważ żadnych niepokojących symptomów, które mogłyby świadczyć o awarii zarówno samego filtra DPF, jak i innych podzespołów, ponieważ wygenerujesz sobie dodatkowe koszty napraw.
Komentarze