Subpage photo

Co ile trzeba wymieniać DPF? Nie przegap tego krytycznego terminu!

Oceń: / Aktualna ocena: 4.83


Producenci samochodów zalecają wymianę DPF co 200 000 - 250 000 km. przebiegu
. Jednak w praktyce, DPF może wymagać wymiany już po 100 000 - 150 000 km. Wymiana filtra cząstek stałych jest zależna od wielu czynników, takich jak rodzaj użytkowania pojazdu, rodzaj trasy, jakość paliwa, a także specyfikacje i zalecenia producenta danego pojazdu. Rozwijając temat: różne marki i modele pojazdów mogą mieć odmienne zalecenia dotyczące wymiany DPF. Producent samochodu podaje często określoną ilość przejechanych kilometrów lub okres czasu, po którym zaleca się wymianę filtra. Kolejnym czynnikiem jest rodzaj trasy i styl jazdy. Pojazdy używane głównie do krótkich tras miejskich, gdzie regeneracja DPF może być nieskuteczna, mogą wymagać częstszej wymiany filtra. Z kolei pojazdy używane głównie do długich tras autostradowych posiadają filtry, które były dotychczas skuteczniej regenerowane.
Jeśli zauważysz, że Twój DPF jest zapchany, należy jak najszybciej udać się do mechanika, aby przeprowadzić regenerację lub wymianę tego elementu.

Filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
kamerka diagnostyczna filtra cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Wiele pojazdów wyposażonych w DPF ma system monitorowania, który informuje kierowcę o problemach z filtrem. Gdy filtr jest zapchany, może zaświecić się lampa kontrolna DPF na desce rozdzielczej. Zapchany DPF może również ograniczać przepływ spalin, co z kolei prowadzi do spadku mocy silnika. Odczuwalne mogą być utrata dynamiki i słabsze przyspieszanie.
Ograniczony przepływ spalin może też wpływać na efektywność silnika, co może skutkować zwiększonym zużyciem paliwa. Wzrost kosztów paliwa może być sygnałem problemów z DPF.
W niektórych przypadkach nasilony zapach spalin w kabinie pojazdu również może wskazywać na problemy z filtrem cząstek stałych.

Jak dbać o DPF w dieslu?

Dbanie o filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie z silnikiem diesla jest kluczowe dla utrzymania jego skuteczności i przedłużenia żywotności. Oto kilka zaleceń dotyczących DPF:

1. DPF regeneruje się poprzez spalanie zgromadzonych cząstek stałych podczas jazdy. Dlatego ważne jest regularne wykonywanie dłuższych tras poza obszarami miejskimi, gdzie samochód może osiągnąć odpowiednią temperaturę do efektywnej regeneracji.
2. Krótkie trasy miejskie, zwłaszcza te, gdzie samochód nie osiąga optymalnej temperatury pracy, mogą sprzyjać gromadzeniu się cząstek stałych w DPF. Staraj się unikać częstego korzystania z pojazdu do krótkich, miejskich tras.
3. Jazda na otwartej przestrzeni, zwłaszcza przy stałych prędkościach, wspomaga regenerację DPF. Unikaj nagłych przyspieszeń i hamowań.
4. Unikaj agresywnego stylu jazdy, który może zwiększać emisję cząstek stałych i obciążać filtr. Płynna i spokojna jazda jest korzystna dla DPF.

Filtr cząstek stałych

Czy DPF sam się wypala?

Tak, filtr cząstek stałych (DPF) w wielu współczesnych pojazdach z Dieslem, wyposażonych jest w system automatycznej regeneracji, który umożliwia samoczynne wypalanie zgromadzonych cząstek stałych. Proces regeneracji ma na celu oczyszczenie filtra, usuwając nagromadzoną sadzę i cząstki stałe, które gromadzą się w trakcie normalnej eksploatacji silnika.
Regeneracja DPF opiera się zazwyczaj na zwiększeniu temperatury wewnątrz filtra (ok. 600 stopni Celsjusza), co umożliwia spalenie zgromadzonych cząstek.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.