Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dobrze działający filtr cząstek stałych powinien włączać się do regeneracji co 400-700 kilometrów. Niestety często jest tak, że DPF domaga się coraz to częstszego wypalania, co nie jest dobre. W takich sytuacjach należy zgłosić się do serwisu, aby zdiagnozować jego stan. Filtr DPF może być wypalany na trzy sposoby: na postoju, w trakcie jazdy oraz komputerowo w serwisie. Zaletą dopalania tego podzespołu w trasie jest udrożnienie zatkanych kanalików z sadzy, dzięki czemu odzyska swoje parametry. Samo przeprowadzenie regeneracji aktywnej oraz pasywnej nie przyniesie na długo efektów, ponieważ należy pamiętać jeszcze o zalegającym wewnątrz monolitu popiele. Popiół usuwa się znacznie trudniej z DPF niż sadza. Z pomocą więc przychodzi czyszczenie hydrodynamiczne filtra cząstek stałych w ASO.
Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Jak wymusić wypalanie DPF?
Jeżeli DPF jest sprawny, to nie będzie chciał się wypalać wcześniej niż co 400 kilometrów. Gdy jesteś w trasie, to w każdej chwili możesz dostać informację o konieczności wyczyszczenia filtra cząstek stałych. Bez wahania powinieneś kontynuować jazdę, zwiększyć jej prędkość oraz podnieść obroty do 3,5 tys. i czekać, dopóki sadza w całości nie wydostanie się z układu wydechowego.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy?
Aby wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych, koniecznie trzeba pamiętać o prawidłowej eksploatacji pojazdu. W takim razie nie zapominaj o wypalaniu filtra DPF ani o czyszczeniu w serwisie, tankuj dobrej jakości paliwo, nie lekceważ objawów, które mogą skutkować awarią jakiegoś podzespołu. Ponadto równie ważna jest kondycja zarówno jednostki napędowej, jak i wtryskiwaczy. Jeśli Twoje auto ma wmontowany filtr FAP, to uzupełniał płyn katalityczny Eolys. Jak już wspomnieliśmy, DPF będzie się domagać samooczyszczania, więc w każdej chwili możesz zauważyć na desce rozdzielczej kontrolkę wypalania, która powinna Cię skłonić do przeprowadzenia tego procesu. Pamiętaj jednak, że będzie to trwało dłuższą chwilę.
Częste wypalanie DPF – przyczyny - Wypalanie DPF co 100 km
Prawdopodobnie za częste wypalanie DPF odpowiada niesprawność podzespołu, nieukończone procesy samoregeneracji filtra DPF, usterki innych podzespołów, jak i uszkodzenie mechaniczne wkładu filtra cząstek stałych. Jeśli więc podzespół nadal po wypalaniu wykazuje niepokojące oznaki, to należy zwrócić się o pomoc do zaufanego serwisu samochodowego. Jego diagnostyka jest kluczowa, bo zauważalne ślady mechanicznych uszkodzeń uniemożliwią przeprowadzenie regeneracji.
Komentarze