Jeśli zabraknie AdBlue, możesz napotkać kilka problemów, szczególnie jeśli masz samochód z silnikiem wysokoprężnym, który jest wyposażony w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Poniżej kilka z nich:
• Zmniejszenie mocy silnika - w wielu nowoczesnych samochodach, jeśli poziom AdBlue jest niski, silnik może zacząć działać z obniżoną mocą jako środek zaradczy, aby zminimalizować emisje.
• Zwiększone zużycie paliwa - bez AdBlue system SCR nie może efektywnie oczyszczać spalin, co w konsekwencji zwiększy pobór paliwa.
• Kontrolki ostrzegawcze - w większości pojazdów ostrzegawcze lampki lub komunikaty na desce rozdzielczej informują o niskim poziomie AdBlue. Jeśli poziom spadnie poniżej wymaganego poziomu, samochód może wyłączyć się automatycznie lub wymagać uzupełnienia przed dalszą jazdą.
• Możliwość zatrzymania pojazdu – brak AdBlue - auto nie odpala - w niektórych przypadkach, jeśli AdBlue się skończy, system SCR może zablokować uruchomienie silnika do czasu ponownego uzupełnienia płynu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak daleko można przejechać bez AdBlue?
Na początek warto sobie zadać pytanie, czy można jeździć autem bez Adblue. Niestety, zabrania się poruszania samochodem z brakującym płynem AdBlue. Jeżeli ta informacja zostanie zbagatelizowana, istnieje ryzyko pojawienia się problemów z jednostką napędową. Ile kilometrów można przejechać na rezerwie AdBlue? Użytkownik pojazdu przejedzie jeszcze około 2000 km.
Co zrobić, gdy zapali się kontrolka AdBlue?
Gdy zapali się kontrolka AdBlue w samochodzie, oznacza to, że poziom płynu AdBlue w zbiorniku jest niski lub występuje problem z układem SCR, który wykorzystuje AdBlue do redukcji emisji tlenków azotu w silnikach wysokoprężnych. Oto co powinieneś zrobić w takiej sytuacji:
1. Uzupełnij płyn AdBlue - najczęstszą przyczyną zapalenia się kontrolki jest niski poziom AdBlue. Znajdź zbiornik AdBlue (zwykle znajduje się w bagażniku, przy wlewie paliwa lub pod maską) i uzupełnij płyn. Upewnij się, że używasz płynu spełniającego normy ISO 22241.
2. Sprawdź komunikaty na desce rozdzielczej - nowoczesne samochody często wyświetlają dokładne komunikaty dotyczące problemów z AdBlue. Mogą one informować o konieczności uzupełnienia płynu, sprawdzenia układu lub o potrzebie serwisowania pojazdu.
3. Postępuj zgodnie z instrukcjami - jeśli kontrolka wskazuje na problem z układem SCR, a nie tylko niski poziom AdBlue, konieczna może być wizyta w serwisie. Problem może dotyczyć czujnika, pompy, wtryskiwacza AdBlue lub innych elementów układu.
4. Nie ignoruj kontrolki - jeśli poziom AdBlue spadnie poniżej krytycznego poziomu, system może ograniczyć moc silnika lub uniemożliwić jego ponowne uruchomienie po wyłączeniu, dopóki zbiornik nie zostanie uzupełniony.
5. Skontaktuj się z serwisem - jeżeli po uzupełnieniu AdBlue kontrolka nadal się świeci, może to oznaczać problem z układem SCR lub czujnikami. W takim przypadku najlepiej udać się do autoryzowanego serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki.
Czy trzeba wykonać reset po dodaniu AdBlue?
Po uzupełnieniu płynu AdBlue konieczne jest zresetowanie systemu, aby zapewnić jego prawidłowe działanie i aktualizację poziomu płynów. Pominięcie tego kroku może prowadzić do utrzymywania się lampki ostrzegawczej, co może nie tylko wprowadzać zakłócenia w pracy pojazdu, ale również ograniczać wydajność silnika. Regularne resetowanie systemu po dodaniu AdBlue jest kluczowe dla optymalnego działania układu emisji spalin oraz dla zapewnienia płynności i komfortu jazdy.
Komentarze