Co, jeśli zabraknie AdBlue?

Jeśli zabraknie AdBlue, możesz napotkać kilka problemów, szczególnie jeśli masz samochód z silnikiem wysokoprężnym, który jest wyposażony w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Poniżej kilka z nich:

• Zmniejszenie mocy silnika - w wielu nowoczesnych samochodach, jeśli poziom AdBlue jest niski, silnik może zacząć działać z obniżoną mocą jako środek zaradczy, aby zminimalizować emisje.
• Zwiększone zużycie paliwa - bez AdBlue system SCR nie może efektywnie oczyszczać spalin, co w konsekwencji zwiększy pobór paliwa.
• Kontrolki ostrzegawcze - w większości pojazdów ostrzegawcze lampki lub komunikaty na desce rozdzielczej informują o niskim poziomie AdBlue. Jeśli poziom spadnie poniżej wymaganego poziomu, samochód może wyłączyć się automatycznie lub wymagać uzupełnienia przed dalszą jazdą.
• Możliwość zatrzymania pojazdu – brak AdBlue - auto nie odpala - w niektórych przypadkach, jeśli AdBlue się skończy, system SCR może zablokować uruchomienie silnika do czasu ponownego uzupełnienia płynu.

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Zbiornik AdBlue
Silnik od samochodu osobowego

Jak daleko można przejechać bez AdBlue?

Na początek warto sobie zadać pytanie, czy można jeździć autem bez Adblue. Niestety, zabrania się poruszania samochodem z brakującym płynem AdBlue. Jeżeli ta informacja zostanie zbagatelizowana, istnieje ryzyko pojawienia się problemów z jednostką napędową. Ile kilometrów można przejechać na rezerwie AdBlue? Użytkownik pojazdu przejedzie jeszcze około 2000 km.

Co zrobić, gdy zapali się kontrolka AdBlue?

Deska rozdzielcza pojazdu

Gdy zapali się kontrolka AdBlue w samochodzie, oznacza to, że poziom płynu AdBlue w zbiorniku jest niski lub występuje problem z układem SCR, który wykorzystuje AdBlue do redukcji emisji tlenków azotu w silnikach wysokoprężnych. Oto co powinieneś zrobić w takiej sytuacji:

1. Uzupełnij płyn AdBlue - najczęstszą przyczyną zapalenia się kontrolki jest niski poziom AdBlue. Znajdź zbiornik AdBlue (zwykle znajduje się w bagażniku, przy wlewie paliwa lub pod maską) i uzupełnij płyn. Upewnij się, że używasz płynu spełniającego normy ISO 22241.
2. Sprawdź komunikaty na desce rozdzielczej - nowoczesne samochody często wyświetlają dokładne komunikaty dotyczące problemów z AdBlue. Mogą one informować o konieczności uzupełnienia płynu, sprawdzenia układu lub o potrzebie serwisowania pojazdu.
3. Postępuj zgodnie z instrukcjami - jeśli kontrolka wskazuje na problem z układem SCR, a nie tylko niski poziom AdBlue, konieczna może być wizyta w serwisie. Problem może dotyczyć czujnika, pompy, wtryskiwacza AdBlue lub innych elementów układu.
4. Nie ignoruj kontrolki - jeśli poziom AdBlue spadnie poniżej krytycznego poziomu, system może ograniczyć moc silnika lub uniemożliwić jego ponowne uruchomienie po wyłączeniu, dopóki zbiornik nie zostanie uzupełniony.
5. Skontaktuj się z serwisem - jeżeli po uzupełnieniu AdBlue kontrolka nadal się świeci, może to oznaczać problem z układem SCR lub czujnikami. W takim przypadku najlepiej udać się do autoryzowanego serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki.

Czy trzeba wykonać reset po dodaniu AdBlue?

Po uzupełnieniu płynu AdBlue konieczne jest zresetowanie systemu, aby zapewnić jego prawidłowe działanie i aktualizację poziomu płynów. Pominięcie tego kroku może prowadzić do utrzymywania się lampki ostrzegawczej, co może nie tylko wprowadzać zakłócenia w pracy pojazdu, ale również ograniczać wydajność silnika. Regularne resetowanie systemu po dodaniu AdBlue jest kluczowe dla optymalnego działania układu emisji spalin oraz dla zapewnienia płynności i komfortu jazdy.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy