Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizator może być zbudowany z monolitu ceramicznego oraz metalowego, a na ściankach jego wkładu są metale szlachetne, których zadaniem jest wejście w reakcje chemiczne ze szkodliwymi dla środowiska tlenkami azotu, węgla oraz węglowodorami, aby powstały z nich para wodna i CO2; jego wnętrze wypełnione jest mnóstwem kanalików, przez które mają przepływać spaliny. Tak oto metale szlachetne tworzą powłokę katalityczną reaktora katalitycznego i dzięki nim usuwane są duże ilości emitowanych przez spaliny trujące związki chemiczne. Poza tym te metale szlachetne są odpowiedzialne za ceny katalizatorów, bo im wyższa cena platyny, rodu czy palladu, tym cena za dany katalizator wzrasta.
Co jest w katalizatorze, jak na nim zarobić - budowa katalizatora
Metale szlachetne, jakie znajdują się w środku katalizatora, to wymienione już wyżej rod, pallad i platyna, które po pierwsze: są cenne, po drugie: nie wolno się ich pozbyć (a jest to możliwe, gdy zastosujesz nieodpowiednią metodę oczyszczania), a po trzecie: zanim zutylizujesz katalizator, możesz się postarać o wydobycie pozostałości tych metali, aby pokryć przynajmniej część kosztów nowego katalizatora. Z racji użytych pierwiastków, jakie zostały użyte do ich skonstruowania, są one narażone na kradzieże. To, co jest też charakterystycznego w budowie katalizatorów, to ilość kanalików, w których właśnie dochodzi do wspomnianych wcześniej reakcji chemicznych.
Odzysk metali szlachetnych z katalizatorów - jakie metale szlachetne są w katalizatorze?
Odzyskiwanie metali szlachetnych, które są wewnątrz katalizatorów, jest bardzo opłacalne, ponieważ posiadacz swojego auta może jeszcze na tym sporo zarobić. Platyna może zostać odzyskana dzięki pompie magneto-hydrodynamicznej, natomiast rod i pallad za pomocą procesów elektrolitycznych. Oprócz tego masz dużą szansę, że z odzysku otrzymasz tyle pieniędzy, że pozwoli Ci to w jakimś stopniu pokryć koszty nowego podzespołu, który musisz zakupić i zamontować.
Ile platyny jest w katalizatorze - dlaczego katalizatory są takie cenne?
Odpowiedź na to pytanie powinna być już dobrze wszystkim znana: najcenniejszy w katalizatorze jest wkład, w którym są: platyna, pallad i rod, tak więc właśnie za sprawą tych metali katalizatory są tak drogie i pozbycie się ich (co jest w gruncie rzeczy zabronione) nie ma sensu, a tym bardziej usunięcie katalizatora i niestaranie się o odzysk metali, zwłaszcza. W katalizatorze standardowych rozmiarów platyny jest około 5 g.
Po co jest katalizator w pojazdach?
Katalizator służy do zredukowania szkodliwych gazów spalinowych znajdujących się w spalinach. Podzespół ten jest traktowany, jako jeden z najważniejszych elementów, którego nie wolno się pozbywać, gdyż pojazd bez niego nie powinien jeździć po ulicach i zanieczyszczać powietrza. Należy na niego uważać i wybierać odpowiednio skuteczne i bezpieczne metody regeneracji, aby niczego w nim nie uszkodzić.
Komentarze