Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizator samochodowy na pierwszy rzut przypomina zwykłą puszkę, ale dopiero po zajrzeniu w jego wnętrze można zauważyć wkład, który składa się z dużej ilości kanalików (można porównać do plastra miodu), przez które przepływają spaliny, a dodatkowo najcenniejsze we wkładzie tego podzespołu są: platyna, rod oraz pallad, które są odpowiedzialne za wchodzenie w reakcje chemiczne ze szkodliwymi związkami chemicznymi, które znajdują się w spalinach. Przez te właśnie metale szlachetne katalizatory należą do bardzo drogich elementów, ale też pod żadnym pozorem nie wolno się ich pozbywać, ponieważ możesz ponieść tego konsekwencje. Katalizatory były montowane już w latach 90-tych, tuż po wprowadzeniu normy EURO 1 zamontowano pierwszy katalizator i od tego momentu raczej wszystkie pojazdy muszą go posiadać.
Dlaczego katalizatory są takie cenne - co jest drogiego w katalizatorze?
To prawda, że katalizatory, podobnie zresztą jak filtry cząstek stałych są bardzo drogie ze względu na obecność drogocennych pierwiastków, które się w nich znajdują. W katalizatorach najcenniejsza jest platyna, a w DPF złoto i też dzięki tym metalom szlachetnym powłoka katalityczna jest dość wytrzymała, gdyż praca obu podzespołów jest naprawdę trudna i funkcjonują w bardzo ciężkich warunkach.
Odzysk metali szlachetnych z katalizatorów- ile gram palladu w katalizatorze?
Odzyskiwanie metali szlachetnych jest doskonałym pomysłem, ponieważ użytkownik auta, który chce zutylizować stary katalizator, może sporo zarobić na takim odzysku. Pamiętaj jednak, że co innego wyciąć katalizator i oddać go do skupu w celu wzbogacenia się (świadome, nielegalne pozbycie się podzespołu), a co innego mieć możliwość pokrycia, chociażby części kosztów nowego katalizatora poprzez odzyskanie metali szlachetnych. Tak dla ciekawych – w pojazdach małych osobowych znajduje się zaledwie kilka gram palladu, natomiast jeżeli mielibyśmy mówić o tych większych pojazdach, z o wiele większą pojemnością silnika, to do nich, aby stworzyć katalizator, potrzeba byłoby około 30 gramów tego pierwiastka.
Reaktor katalityczny - najdroższe katalizatory
Katalizator / reaktor katalityczny to element, który obowiązkowo musi znajdować się w samochodzie, ponieważ po pierwsze: usunięcie go będzie miało wpływ na pracę silnika, a po drugie: jest to zabronione. Jego praca polega na zredukowaniu szkodliwych gazów znajdujących się w spalinach. Najdroższe katalizatory znajdziesz w markach samochodowych: Fiat, BMW, Mercedes, Honda, Volvo i nawet Mazda.
Jak działa katalizator samochodowy - dlaczego się psuje i ile kosztuje katalizator?
Działanie katalizatora jest oczywiste: zajmuje się on redukcją toksycznych związków chemicznych, aby samochody nie mogły zanieczyszczać spalinami środowiska. Wyróżnia się dwa rodzaje katalizatorów: ceramiczny oraz metalowy, a ich cena waha się od 2 do nawet kilku tysięcy złotych (należy wziąć pod uwagę rodzaj katalizatora, markę pojazdu oraz ilości poszczególnych metali szlachetnych użytych do budowy). Przyczynami powstawania awarii podzespołu mogą być: gwałtowna zmiana temperatur (kontakt gorącego katalizatora z zimnem może spowodować skurczenie i pokruszenie), a także długa jazda na jeszcze niedostatecznie nierozgrzanym silniku na wzbogaconej mieszance paliwowo-powietrznej.
Komentarze