Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizator na pierwszy rzut oka może przypominać zwykłą metalową puszkę (niektórzy porównują to do tłumika), natomiast to jego wkład jest bardzo cenny, gdyż znajdują się w nim metale szlachetne: platyna, rod oraz pallad. To za ich sprawą usuwane są toksyczne gazy ze spalin. Do każdego samochodu montuje się nieco inny katalizator, tak więc ceną tez mogą się od siebie różnić. Od wielu lat bez katalizatora nie wolno jeździć samochodem, ponieważ auto emitowałoby dużo toksycznych spalin, co jest niezgodne z prawem. Ponadto należy wiedzieć, że reaktor katalityczny jest bardzo mocno narażony na uszkodzenie ze względu na swoje umiejscowienie, dlatego trzeba ostrożnie użytkować auto. Aby wydłużyć jego pracę, dobrze jest od czasu do czasu zregenerować go w serwisie lub zaaplikować specjalny preparat czyszczący, który bez problemu dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Co to jest katalizator i do czego jest potrzebny? - Jakie metale szlachetne są w katalizatorze?
Reaktor katalityczny znajduje się w układzie wydechowym i swoim wyglądem przypomina zwykłą metalową puszkę. Są to oczywiście tylko pozory, ponieważ w jego wnętrzu jest wkład (może być ceramiczny lub metalowy o strukturze plastra miodu), który jest wysadzony metalami szlachetnymi. Dzięki tym cennym pierwiastkom jest możliwa redukcja emisji spalin, produkowanych przez silnik Diesla. Platyna i rok przyczynia się do zmniejszenia emisji tlenków azotu, natomiast platynę i pallad wykorzystuje się do utlenienia lub spalenia tlenku węgla i węglowodorów, przyczyniając się w ten sposób do zmniejszenia smogu, które jest wytwarzane przez niespalone paliwo. W katalizatorze dużą rolę odgrywa również czujnik tlenku węgla, który przekazuje informacje do sterownika silnika o ilości tlenu w gazach spalinowych.
Dlaczego katalizatory są takie cenne? - Ile kosztuje katalizator?
Katalizatory (reaktory katalityczne) są bardzo drogie. Ich ceny zaczynają się od 2 tysięcy złotych (koszt ten jest głównie uwarunkowany od rodzaju pojazdu i katalizatora). Co prawda, można zakupić tańszy zamiennik lub regenerowany podzespół, jednak nie ma się 100% pewności o jego faktycznym stanie technicznym. W konwerterach katalitycznych umieszczono metale szlachetne (platynę, rod i pallad), aby skutecznie eliminowały toksyczne pierwiastki ze spalin. Warto mieć na uwadze, że uszkodzony katalizator również jest bardzo cenny, dlatego należy go sprzedać na skupie. W zamian otrzymasz niemałe pieniądze, a pozostałości metali szlachetnych zostaną ponownie wykorzystane do produkcji nowych elementów.
Jak zarobić na zużytym katalizatorze? - Cena platyny z katalizatora
Jeśli katalizator okaże się uszkodzony, to niestety jest już niezdatny do pracy, natomiast można go bez problemu sprzedać na skupie. Taki reaktor katalityczny zostanie poddany obróbce, dzięki której te metale się nie zmarnują. Zaletą oddania katalizatorów do skupu jest niemały zarobek oraz zadbanie o środowisko. Platyna, która jest częścią wkładu katalizatora, jest jednym z najdroższych pierwiastków (dorównuje mu złoto oraz pallad). Za gram platyny możesz dostać do 140 zł. Warto jednak mieć na uwadze, że cena w dużej mierze zależy od aktualnego kursu.
Komentarze