Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Za wypalanie DPF odpowiada zbyt duża różnica ciśnień czujników, które znajdują się przed i za filtrem cząstek stałych, a jest to spowodowane dużym nagromadzeniem się osadów, dlatego w takiej sytuacji wyświetli Ci się kontrolka filtra DPF na desce rozdzielczej. Sygnał od diody wypalania DPF ma nakłonić do przeprowadzenia przez Ciebie samoregeneracji podzespołu, aby pozbyć się z jego wnętrza zanieczyszczeń. Regeneracja filtra cząstek stałych jest konieczna, ponieważ dzięki niej podzespół będzie sprawny i będzie mógł spełniać aktualnie obowiązującą normę emisji spalin. Pamiętaj, że jeśli za często wyświetla się taka kontrolka wypalania DPF, to też nie jest to zbyt dobry przejaw. Może to wynikać z całkowicie zużytego filtra lub być może kanaliki filtrujące są zapchane popiołem i wymagane jest, aby dokładniej oczyścić element w serwisie. Popiół usuniesz wyłącznie za pomocą wody pod ciśnieniem. Jeżeli chodzi o wypalanie sadzy z filtra DPF, to możesz je przeprowadzić podczas jazdy (regeneracja pasywna), na postoju (regeneracja aktywna) oraz w trybie serwisowym, czyli tak zwane wypalanie DPF komputerem.
1. Jak wypalić DPF podczas jazdy – odpowiadamy
Taki rodzaj wypalania jest efektywny i bezpieczny dla silnika, ponieważ nie jest obciążany, a poza tym sadza wypali się naturalnie. Wyrusz na drogę szybkiego ruchu, podwyższ obroty i utrzymaj taki styl jazdy przez dobre kilkanaście minut. Taka jazda pozwoli rozgrzać spaliny w układzie wydechowym do takiej temperatury, dzięki której sadza wypali się bez problemu. Natomiast jest jeden warunek, aby wszystko udało się pomyślnie – nie możesz przerwać procesu wypalania, dopóki zanieczyszczenia całkowicie nie zostaną wydalone z rury układu wydechowego.
2. Wypalanie DPF – podpowiadamy, jakie obroty będą najlepsze
Zazwyczaj wystarczy podnieść obroty do wartości 3,5 tysięcy obr./min., jednak aby być w 100% pewnym, to warto jest przeczytać dołączone do Twojego pojazdu zalecenia od producenta.
Wypalanie DPF, jak rozpoznać w samochodzie?
Podczas podróży, jeśli zauważysz nagły wzrost zużycia oleju napędowego, pojawi się kontrolka DPF, a także możesz też odczuć szarpnięcia przy dodawaniu gazu oraz z układu wydechowego mogą wydostawać się gęste kłęby dymu.
Komentarze