Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czarny dym wydobywający się z rury wydechowej w pojazdach z silnikiem wysokoprężnych oznaczać może awarię silnika, turbosprężarki, pompy wysokiego ciśnienia, filtra cząstek stałych, wtrysków, filtra powietrza, a jeśli chodzi o benzynę, to prawdopodobnie będzie to problem z sondą lambda albo zbyt dużej ilości nagaru. Jeśli spotka Cię taka sytuacja, powinieneś jak najszybciej udać się do serwisu w celu skontrolowania i znalezienia przyczyny problemu. Odnosząc się do podzespołu, jakim jest filtr cząstek stałych DPF, może pojawić się kłopot, gdy ulegnie zapchaniu i należy wypalić zawartość znajdującą się wewnątrz DPF.
Czarny dym z rury wydechowej przy dodawaniu gazu – z jakiego powodu?
Jeśli dostrzegasz u siebie, że podczas jazdy unosi się gęsta, czarna smuga dymu, spowodowane jest to zbyt dużą ilością nagromadzonej sadzy. Całkowicie czarny dym unosi się, gdy ilość cząstek sadzy przekroczy poziom 600 mg na nanometr sześcienny. Bez obaw, sadza z filtra DPF jest bardzo łatwa do usunięcia, ponieważ możesz się jej pozbyć poprzez wypalanie albo wraz z popiołem za pomocą mycia hydrodynamicznego podzespołu. Podsumowując: czarny dym w dieslu jest wynikiem zatkanego filtra cząstek stałych, który trzeba wyczyścić.
Biały dym z wydechu w dieslu - dym z rury wydechowej – jakie mogą być przyczyny?
Przyczyna zauważalnego białego dymu z układu wydechowego może świadczyć o wcześniej fazie nagrzewania silnika, co nie jest niczym niebezpiecznym, natomiast, gdy silnik jest już odpowiednio rozgrzany, a widzisz biały dym, to w tej sytuacji powinieneś się zastanowić nad umówieniem się na wizytę do serwisu, ponieważ prawie na pewno została uszkodzona uszczelka pod głowicą, sama głowica albo bok głowicy. To sprawia, że do komory spalania przedostaje się płyn chłodzący.
Dym z rury wydechowej - co oznacza jego kolor - czarny dym z rury wydechowej w 1.9 TDI
Na temat powodów powstania czarnego dymu i wydobywania się go z układu wydechowego można by debatować, bo tak naprawdę może to świadczyć o przeróżnych problemach poszczególnych elementów znajdujących się w Twoim samochodzie. Najprostszym i najsensowniejszym rozwiązaniem jest wizyta w ASO. Trzeba się liczyć też z tym, że koszty napraw będą drogie.
Co oznacza kolor spalin w silniku benzynowym - czarny dym z rury wydechowej w benzynie
Oprócz czarnego dymu możemy zaobserwować także szary, biały oraz niebieski. Jeśli chodzi o wydostawanie się czarnego dymu z wydechu w silniku benzynowym, to winowajcą może być uszkodzona sonda lambda, która powoduje tym samym nieodpowiedni skład mieszanki, a w nowszych autach, wewnątrz gromadzi się nagar, który powstaje przykładowo przez przedostanie się benzyny prosto do komory, omijając zawór. Szary dym też zwiastuje złą mieszankę – dokładniej mówiąc, więcej jest benzyny niż powietrza. Jeśli dymienie zanika po kilku minutach, to nie ma o co się martwić, gdyż silnik się nagrzewał, jednak gdy w dalszym ciągu po upływie kilku minut nie ustąpi, może się okazać, że problemem jest uszkodzony czujnik temperatury jednostki napędowej.
Niebieski dym świadczy o spalaniu oleju silnikowego i przyczyny kopcenia należy szukać w uszczelniaczach zaworów lub w pierścieniach tłokowych; biały dym stanowi problem z uszczelką pod głowicą.
Komentarze