Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Migająca kontrolka filtra cząstek stałych oznacza, że DPF jest po prostu zapchany i należy go niezwłocznie wyczyścić, chociażby poprzez wypalanie. Wystarczy, że w trakcie jazdy podniesiesz prędkość i obroty (do nawet 3500 tysięcy na minutę) i będziesz w taki sposób jechać przez kilkanaście minut, dopóki sadza w całości nie wydostanie się z układu wydechowego. Aby doszło do skutecznej samoregeneracji filtra DPF, nie wolno gasić silnika, ponieważ może to zaszkodzić i DPF-owi, i jednostce napędowej. Warto wspomnieć, że nie wszystkie samochody mają wbudowaną taką kontrolkę, więc jeśli ten problem dotyczy także Ciebie, to opłaca się ją samodzielnie zamontować. Zdecydowanie ułatwia ona rozpoznanie, kiedy Twój DPF traci na wydajności oraz w jakim momencie domaga się oczyszczania.
Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - Migająca kontrolka DPF
Gdy w Twoim pojeździe zapali się kontrolka filtra cząstek stałych, to kontynuuj jazdę, aby dopalić zalegające osady wewnątrz tego elementu układu wydechowego. Taka kontrolka sprawia, że użytkownik swojego diesla wie, w jakim momencie zainicjować procedurę samoregeneracji DPF. Jest to tylko na plus, ponieważ ten podzespół szybciej jest udrażniany i przestaje negatywnie wpływać na pracę innych elementów.
Kontrolka DPF — co to jest i co oznacza, gdy się zapali? - Sygnalizacja wypalania DPF VW
Jeżeli na desce rozdzielczej auta zauważysz kontrolkę DPF, to podejmij się regeneracji, aby odblokować zatkane kanaliki filtrujące. Jeśli będziesz zwlekać za długo, to w końcu ten podzespół utraci swoje właściwości, a nawet zostanie uszkodzony w tak dużym stopniu, że konieczna będzie jego wymiana. Istnieje też duże ryzyko, że jeszcze pociągnie za sobą inne elementy. Dla przypomnienia – koszt wymiany filtra DPF jest bardzo duży, dlatego o wiele lepszym rozwiązaniem jest jego wypalenie oraz od czasu do czasu przeprowadzenie fachowej regeneracji w ASO.
Migająca kontrolka filtra cząstek stałych DPF
Jeśli kontrolka filtra cząstek stałych nie zniknie z deski rozdzielczej pojazdu, mimo że już doprowadziłeś do samoregeneracji, to należy jak najszybciej udać się na wizytę do serwisu, bo być może problem leży zupełnie gdzie indziej, ale trzeba to zweryfikować. Pamiętaj też, że jeżeli nie masz warunków do wypalania filtra DPF podczas jazdy, to wykonaj je na postoju. Zasada jest taka sama, kierowca ma obowiązek podnieść obroty i czekać, aż nowa dawka paliwa rozpali spaliny do takiej temperatury, że sadza bez problemu zacznie się wydalać z rury wydechowej.
Komentarze