Co po regeneracji DPF? Na jak długo?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów i KAT

Gdy procedura regeneracji filtra cząstek stałych DPF/FAP zostanie sfinalizowana, wielu kierowców uszczęśliwionych faktem odzyskania sprawności samochodu nie zastanawia się, co po regeneracji DPF. Na jak długo wystarczy nam zregenerowany filtr cząstek stałych? Odpowiedź może zabrzmieć nieco wymijająco, jednakże tak naprawdę bardzo wiele zależy od tego, w jaki sposób dalej będzie użytkowane auto. Zatem ile wytrzymuje filtr DPF, który został profesjonalnie wyczyszczony w serwisie i co zrobić, aby podtrzymać jego pełną funkcjonalność i żywotność przez kolejne setki tysięcy kilometrów? Jeśli te aspekty użytkowania samochodu z filtrem cząstek stałych DPF/FAP są dla Ciebie interesujące, serdecznie zapraszamy do lektury.

Co po regeneracji DPF? Na jak długo?

1. Hydrodynamiczne czyszczenie DPF – czy warto skorzystać z tej opcji?

Wielu kierowców na pytanie o to, co ile km wypala się DPF, odpowiada, że stanowczo za często. W takich sytuacjach po pewnym czasie wypalanie DPF staje się mocno uciążliwe, kierowca zatem zaczyna poszukiwania informacji w zakresie tego, jak usunąć popiół z DPF. Przyjęty trop jest jak najbardziej słuszny, ponieważ występujące z dużą częstotliwością wypalanie DPF, objawy świadczące o realizacji tej procedury w pojeździe potrafią stanowić prawdziwą zmorę użytkowników Diesli. Gdy kierowca już zainteresuje się tematem, znajdzie w dostępnych źródłach informacji na temat tego, jak można wykonać czyszczenie DPF. YouTube będzie często spotykanym wynikiem wyszukiwania, powtarzamy jednak po raz kolejny, że platforma, na którą nagranie może wrzucić każdy, nie może być traktowana w każdej sytuacji jako rzetelne i sprawdzone źródło wiedzy. Uzyskane informacje dotyczące mycia filtrów cząstek stałych należy wnikliwie odfiltrować, aby nie powtarzać błędów poprzedników, czyli na przykład wystrzegać się niebezpiecznej dla filtra cząstek stałych metody, jaką jest czyszczenie DPF sodą kaustyczną. Polecaną nie tylko przez użytkowników Diesli, ale także przez ekspertów w zakresie mechaniki samochodowej metodą na to, by skutecznie i w pełni oczyścić filtr cząstek stałych, jest wodne czyszczenie DPF. Opcja ta obejmuje znacznie szerszy zakres niż serwisowe wypalanie DPF, cena jest zatem nieco wyższa, lecz nadal przyjemnie niska w porównaniu z kosztami ponoszonymi przez osoby, które muszą zdecydować się na zakup nowego filtra cząstek stałych. Czyszczenie DPF/FAP lub katalizatora samochodowego metodą termodynamiczną to szereg działań, które są sfinalizowane odzyskaniem pełnej przepustowości filtra cząstek stałych. Etapy, na które składa się regeneracja DPF, obejmują zarówno wnikliwą diagnostykę stanu filtra, jak i montaż filtra DPF/FAP w myjce, a także czyszczenie go z zastosowaniem podgrzanej wody z detergentem dostarczanej do wnętrza filtra pod odpowiednim ciśnieniem. Przepływy filtra cząstek stałych DPF/FAP są poddawane pomiarom przed czyszczeniem, w trakcie mycia oraz po zakończeniu procedury, czego dowodem są przekazywane Klientowi wydruki monitorowanych parametrów. Oczywiście oprócz parametrów każdy nasz Klient otrzymuje gwarancję na piśmie na 2 lata bez limitu przejechanych kilometrów. Wymienione korzyści, z którymi wiąże się skorzystanie z usług ASO Bosch Service Pawlik w zakresie diagnostyki i czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF/FAP sprawia, że realizowana u nas regeneracja DPF Warszawa, regeneracja DPF Bielsko-Biała bądź regeneracja DPF Kraków cieszą się bardzo dużym powodzeniem, gdyż oznaczają pełen profesjonalizm w zakresie przywracania sprawności filtrów cząstek stałych.

Hydrodynamiczne czyszczenie DPF - czy warto skorzystać z tej opcji?

Dobre praktyki w użytkowaniu auta ze zregenerowanym DPF/FAP

W chwili, gdy nasza usługa stała się odpowiedzią, na dręczące pytanie o to, jak wyczyścić DPF Zafira B lub filtr cząstek stałych z innego modelu samochodu, który jest w Twoim posiadaniu; w momencie, gdy usługa zostanie przekazana do realizacji i sfinalizowana, gdy filtr cząstek stałych zostanie ponownie zamontowany w pojeździe… Wtedy zazwyczaj kierowcy na powrót o nim zapominają. Jest to poważny błąd, ponieważ w przypadku filtrów DPF wyczyszczenie ich nie zawsze oznacza usunięcie przyczyny awarii. Mając na uwadze, że przeprowadzana na filtrach DPF regeneracja i cena szybko umykają z pamięci z uwagi na niski koszt i krótki czas realizacji usługi, uwrażliwiamy na to, by kierowcy nie powtarzali wcześniejszych błędów, które zaprowadziły ich właśnie do pracowni regeneracji DPF/FAP. Szczególnie istotne po przeprowadzeniu regeneracji filtra cząstek stałych jest pilnowanie regularności wymian oleju silnikowego oraz filtrów. Podkreślamy, że olej uzupełniany w jednostce napędowej powinien charakteryzować się właściwościami niskopopiołowymi, natomiast olej napędowy należy tankować jedynie na sprawdzonych stacjach paliw, aby jego właściwości były jak najlepiej zachowane.

Dobre praktyki w użytkowaniu auta ze zregenerowanym DPF/FAP

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Konrad
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po regeneracji filtra DPF filtr powinien pracować zgodnie z jego pierwotnymi parametrami, czyli skutecznie usuwać cząstki stałe. Jest to ważne, aby zachować prawidłową pracę silnika oraz spełniać normy emisji spalin. Jednak po regeneracji filtra DPF, filtr znowu zaczyna się zanieczyszczać, więc ważne jest, aby zachować odpowiednie warunki eksploatacji pojazdu, takie jak regularne przeprowadzanie przeglądów i serwisów oraz dbanie o odpowiednią jakość paliwa i oleju. Częstotliwość regeneracji DPF zależy od warunków eksploatacji pojazdu, takich jak rodzaj jazdy (miejskiej czy trasowej), jakość paliwa, styl jazdy i tak dalej. Warto pamiętać, że jeśli regeneracja filtra DPF jest konieczna częściej niż zwykle, oznacza to, że filtr jest zanieczyszczony przedwcześnie, co może być spowodowane np. nieprawidłowymi warunkami eksploatacji pojazdu. W takim przypadku powinno się przyjrzeć się przyczynie problemów i ją usunąć.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się odpowiednio użytkuje diesla, to filtr po regeneracji powinien wytrzymać jeszcze jakieś 150 tys.km., ale to zależy od wielu rzeczy.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Według mnie to jak długo pojeździmy na takim zregenerowanym filtrze dpf zależy od tego jak naprawdę będziemy eksploatować i dbać o nasz samochód. Super artykuł!
Dipi
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim przypadku regeneracja mojego DPFa starczyła mi na baaaardzo długi czas. Sam byłem w szoku, że aż tyle udało mi się przejechać bez żadnej ingerencji w DPF.
Jacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sama regeneracja nie wystarczy... Trzeba później jeszcze robić wszystko, aby te efekty utrzymać :)
Dejv
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To ile trwa czyszczenie filtra DPF w serwisie jest najmniej istotne, biorac pod uwage skutecznosc regeneracji i komfort jazdy. Polecam przeczytac artykuł i skorzystac z oferty regeneracji wodnej filtra!
Jerzy
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To ile wytrzymuje filtr dpf przed jak i po czyszczeniu to wszystko zależy od tego jak dbamy o auto, bo nawet jeśli firma wyczyści to książkowo, a ktoś dbać nie będzie to nie ma mocnych i koniec końców może dojść do uszkodzenia albo ponownego zatkania, a zwłaszcza jak się nie usunie usterki, która doprowadziła do zatkania filtra.

Popularne wpisy

24 listopada 2021

Czy katalizator ma wpływ na moc silnika?

Czy katalizator ma wpływ na moc silnika? Pojazdy są teraz bardziej przystosowane do katalizatorów, które maja znajdować się w układzie wydechowym, więc w przypadku jego usunięcia może to znacząco wpłynąć na moc silnika i to negatywnie ...