Co redukuje katalizator w samochodzie?- warto wiedzieć!
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
- autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
- najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
- wydruk protokołu z parametrami przepustowości.
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
- szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
- przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
- podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.
Katalizator w samochodzie ogranicza emisję szkodliwych substancji zawartych w spalinach wydobywających się do środowiska naturalnego. Pełni on funkcję filtra, który oczyszcza spaliny, a umiejscowiony jest na początku układu wydechowego w samochodzie. Ze względu na pełnioną funkcje, jest bardzo istotnym elementem pojazdu, jednak tak jak inne części w autach ulega uszkodzeniom, bądź zużyciu. Bez katalizatora auto przestaje spełniać obowiązujące normy emisji gazów spalinowych, więcej toksycznych spalin dociera też do filtra cząsteczek stałych. Dodatkowo nie przejdzie ono badań technicznych, czyli nie zostanie dopuszczone do jazdy w ruchu drogowym.
Od czego psuje się katalizator?

Jednym z typowych uszkodzeń katalizatora jest pokruszenie się ceramiki lub blaszanej osłony poprzez spowodowany nagłymi zmianami temperatur szok termiczny. Kolejnym problemem jest jazda z nierozgrzanym silnikiem, przez co niedopalone paliwo dostaje się do układu wydechowego, jak i katalizatora. Pracujący w odpowiednich dla niego warunkach katalizator jest w stanie posłużyć nam nawet kilkanaście lat. Cena nowego katalizatora uzależniona jest od kilku czynników i może wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych, dlatego po zaobserwowaniu czegoś niepokojącego, warto niezwłocznie udać się do sprawdzonego serwisu samochodowego w celu skontrolowania stanu technicznego naszego katalizatora.
Od czego zapycha się katalizator?
Katalizator najczęściej zapycha się zanieczyszczeniami takimi jak popiół, a znacząco na jego działanie wpływa brak przepalania. Często wpływ ma również nieprawidłowo wyregulowana instalacja LPG. Gdy już dojdzie do zapchania katalizatora, jest ono dosyć łatwo rozpoznawalne. Silnik pracuje nierówno, odczuwana jest utrata mocy pojazdu, często też wyraźnie wzrasta zużycie paliwa, natomiast zupełnie zapchany może spowodować całkowity brak możliwości odpalenia samochodu. Zapchania katalizatora nie należy ignorować, ponieważ może to prowadzić do powstawania kolejnych usterek.
Czym odetkać katalizator?
Aby skutecznie udrożnić katalizator, należy użyć profesjonalnego środka takiego jak Liqui Moly Catalic System Cleaner 8931, następnie dolać do zbiornika z paliwem specjalny dodatek Liqui Moly Catalic System Clean nr 7110 dla podtrzymania efektu. Podczas aplikacji substancji oczyszczany jest układ dolotowy, komora spalania, denko tłoka i katalizator. Zapchany katalizator ma wpływ na nierówną pracę silnika, spadek mocy, jak i drgania występujące na jałowym biegu.
Nie zaleca się jednak odtykania konwertera katalitycznego domowymi sposobami, ponieważ może doprowadzić to do jego uszkodzenia. W tym celu należy zgłosić się do profesjonalnego serwisu samochodowego.
Komentarze