Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pogląd mówiący, że obecność filtra cząstek stałych w samochodzie to utrapienie, niestety utrzymał się zarówno wśród kierowców Diesli, jak i samochodów benzynowych, dlatego też ich rozterki na temat tego, co się bardziej opłaca – czyszczenie DPF czy usunięcie DPF, zazwyczaj w pierwszej chwili kończy wybranie tej drugiej opcji. Jako autoryzowany serwis zajmujący się regeneracją podzespołów samochodowych, w tym filtrów cząstek stałych DPF/FAP i katalizatorów, chcemy nieco pomóc Wam w wyborze najlepszego rozwiązania dylematu zaprezentowanego w tytule niniejszego artykułu. Zaczniemy oczywiście od tego, czy można usunąć filtr DPF, ponieważ zapewne niejednemu naszemu Czytelnikowi świta w głowie, że może to być nielegalne. Następnie przejdziemy do w pełni legalnej, niedrogiej i szybkiej w realizacji opcji, jaką jest czyszczenie DPF – czy warto regenerować zapchany filtr cząstek stałych z pojazdu? Odpowiedzi dotyczące tych istotnych aspektów użytkowania pojazdów z silnikami Diesla i filtrami DPF/FAP sformułowaliśmy w kolejnych akapitach tego opracowania.
DPF – usuwanie problemu
Zastanawiasz się, czy usunięcie DPF zwiększa moc, a do tego sprawia, że wydatki na samochód obiecująco maleją? Niestety, nie możemy do końca zgodzić się z tymi stwierdzeniami, podkreślając, że scenariusz usuwania filtra cząstek stałych DPF/FAP wcale nie jest tak obiecujący i barwny, jak mogłoby się wydawać. O odzyskaniu wyższej mocy pojazdu można mówić zazwyczaj jedynie wówczas, gdy zdemontowany z pojazdu filtr był zapchany. W takiej sytuacji rzeczywiście można zaobserwować lepsze osiągi samochodu, ale inne skutki mogą okazać się opłakane, ponieważ usunięcie DPF jest zabronione prawnie w Polsce. Kalkulacja, ile mocy zabiera DPF i ile możemy jej odzyskać dzięki wycięciu lub zastąpieniu filtra, znacznie blednie w odniesieniu do konsekwencji, jakie kierowca może ponieść podczas badania diagnostycznego lub kontroli drogowej. Relacja taka jak usunięcie DPF a przegląd 2019 utrzymała się do bieżącego roku, tak więc gdy diagnosta wykryje brak filtra cząstek stałych, nie może wydać pozytywnego wyniku badania technicznego. Policjant zatrzymujący nas do kontroli drogowej zazwyczaj nie dysponuje narzędziami, dzięki którym zidentyfikuje fizyczną obecność filtra cząstek stałych w pojeździe, jednakże badania przejrzystości i składu emitowanych spalin zazwyczaj ów brak wykazują, co stanowi podstawę do nałożenia mandatu karnego, zatrzymania dokumentów samochodu, a nawet do odholowania auta na policyjny parking. Zatem, jeśli chodzi o wycięcie DPF, konsekwencje 2020 są naprawdę poważne, a normy czystości spalin już niebawem mogą zostać jeszcze bardziej zaostrzone, co zaowocuje większą liczbą ścisłych kontroli. Nie warto zastanawiać się nad pozytywnymi efektami w korelacji usunięcie DPF a spalanie, ponieważ przez wycięty DPF dymienie przysporzy nam licznych kłopotów i będzie bardzo szkodliwie wpływać na stan środowiska naturalnego, natomiast usługa, jaką jest wycięcie DPF i koszt za ten nielegalny zabieg to zaledwie początek finansów, które będziemy zmuszeni zainwestować po realizacji owego procederu. W opcji najbardziej kosztownej czeka nas ponowny montaż DPF w pojeździe, co może opiewać na koszty liczone w czterocyfrowych kwotach. Czy istnieje zatem legalny i skuteczny sposób na pozbycie się problemów z filtrem cząstek stałych DPF/FAP?
A może czyszczenie DPF? Opinie
Gdy mowa o realizowanej w ASO usłudze, jaką jest czyszczenie DPF, cena nie zwala z nóg, przyjmując całkiem przystępną wysokość. Nie mamy tu na myśli działań, podczas których użytkownik pojazdu dolewa do baku substancję określaną jako środek do czyszczenia DPF, ponieważ nie jest to tak skuteczne, jak mycie filtra cząstek stałych w serwisie i to właśnie takiego zabiegu dotyczy niniejszy fragment artykułu. Ile zatem kosztuje, gdy mamy zwykły, zdemontowany z osobówki filtr DPF, czyszczenie? Cena zazwyczaj obejmuje kilkaset złotych i została ona ujęta w naszym cenniku, Klient jest też przez nas na bieżąco informowany o kondycji filtra DPF/FAP, a także o kosztach dotyczących jego regeneracji. Nie zalecamy praktyk takich jak amatorskie mycie filtra nieprzeznaczonymi do tego środkami, nie rekomendujemy także usuwania go lub podejmowania działań takich jak programowe wyłączenie DPF. Cena często zostanie zapłacona podwójnie, gdyż konsekwencje wynikające z braku filtra cząstek stałych w wyposażeniu samochodu najczęściej sprowadzają się do konieczności wypełnienia tej luki w układzie wydechowym nowym filtrem. Również czyszczenie DPF sodą kaustyczną może przynieść rezultaty odwrotne do zamierzonych, a o możliwości stopienia wkładu filtra cząstek stałych przez zastosowanie tej substancji pisaliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów. Opinie o realizacji usługi, jaką jest czyszczenie DPF/FAP metodą wodną, są bardzo obiecujące, znajdują także potwierdzenie w parametrach, które weryfikujemy przed regeneracją, w trakcie jej trwania oraz po wyczyszczeniu filtra. Regeneracja DPF/FAP zajmuje specjalistom w naszej pracowni zaledwie 1 dzień, a jej rezultatem jest przywrócenie około 99% przepustowości filtra. W praktyce dla użytkowników Diesli oznacza to, że zregenerowany filtr cząstek stałych DPF/FAP działa jak nowy, co wpływa także na odzyskanie satysfakcjonujących osiągów oraz mniejszego spalania w pojeździe, którego funkcjonowania nie obciąża żaden niesprawny podzespół.
Komentarze