Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Gdy masz zapchany filtr cząstek stałych, to odczujesz znaczny spadek mocy silnika, zauważysz, że więcej spala się paliwo, jest duże prawdopodobieństwo zapalenia się kontrolek: DPF i „check engine”, a także pogorszy się praca samej turbosprężarki. Ten element układu wydechowego będzie się zatykał, bo na tym polega jego praca, ale nie powinieneś dopuszczać do sytuacji, w której ten podzespół traci na wydajności i dodatkowo pogarsza działanie pozostałych elementów. Filtr DPF możesz łatwo oczyścić samodzielnie metodą regeneracji aktywnej bądź pasywnej albo użyć specjalnego preparatu. Inną możliwością jest też oddanie podzespołu do ASO, w którym wykona się płukanie filtra cząstek stałych, chyba że będziesz zainteresowany jego inną formą oczyszczania.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Jak samemu wyczyścić DPF?
Najbardziej odczuwalnymi objawami zatkanego filtra cząstek stałych są: spadek osiągów, większe spalanie, zwiększone zadymienie z układu wydechowego, kontrolki i tak dalej. Tak naprawdę takich oznak może być znacznie więcej, jednak wymieniliśmy te najczęściej występujące. Możesz sobie z zapchanym filtrem DPF bardzo prosto poradzić; wypal jego zawartość lub wyczyść go samodzielnie specjalnie dedykowanym do tego preparatem, zapoznając się wcześniej ze wskazówkami, dotyczącymi jego aplikacji.
Jazda na zapchanym DPF - Zapchany DPF a spalanie
Jeżeli zwlekasz z czyszczeniem filtra cząstek stałych, to nie powinno Cię dziwić, że zaobserwowałeś zwiększone spalanie ON i jeszcze inne objawy, które wskazują na nieprawidłową pracę tego podzespołu. Tak samo, jeśli chodzi o jazdę z nie do końca sprawnym filtrem DPF, pamiętaj, że jeśli masz warunki, to powinieneś zainicjować wypalanie DPF, aby skutecznie pozbyć się sadzy z wnętrza DPF. Jeżeli jednak zbagatelizujesz ten problem, to bezcelowa jazda samochodem z zapchanym DPF może się skończyć nieprzyjemnie, gdyż nie wiesz, w jakim momencie pojazd zatrzyma się na drodze.
Zapchany filtr DPF – jak sobie z tym radzić?
Zapchany filtr DPF musi zostać poddany regeneracji, aby pozbyć się z niego nagromadzonych osadów. Tylko w ten sposób przedłużysz żywotność tego podzespołu. Ponadto regeneracja/czyszczenie filtra cząstek stałych jest obowiązkiem każdego użytkownika pojazdów wyposażonych w wysokoprężne jednostki napędowe, więc jeśli nie będziesz się dostosowywać do zaleceń, możesz ponieść konsekwencje prawne. Auto, które nie spełnia warunków homologacji (bo np. usunąłeś DPF lub poruszasz się samochodem, w którym znajduje się uszkodzony filtr DPF), nie powinno być dopuszczone do ruchu, dlatego warto mieć tę informację na uwadze.
Komentarze