Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co to jest AdBlue i z czego się składa?
Niewystarczająco wyjaśnioną kwestia jest wciąż zagadnienie związane z tym, co się stanie, jak zabraknie AdBlue. Na początku czujemy się zobowiązani wyjaśnić, iż płyn AdBlue jest znany także pod nazwą DEF (Diesel Exhaust Fluid) i składa się z 32,5% roztworu mocznika oraz 67,5% wody demineralizowanej, stąd uzupełnianie braku tego płynu wodą zamiast AdBlue jest niebezpieczne dla podzespołów. Przypomnijmy, że woda zamarza w temperaturze 0 stopni Celsjusza, podczas gdy specjalistyczny płyn w -11,5 stopni Celsjusza, a jest to istotna różnica, która wpływa na szybkość ewentualnych zniszczeń elementów w zimie, nawet mimo wyposażenia okolicy zbiornika w grzałkę oraz urządzenie wypompowujące płyn z układu.
AdBlue - do czego służy?
Jest to płyn katalityczny, zlokalizowany w zasobniku w sąsiedztwie zbiornika paliwa, a jego obecność jest konieczna, by zmniejszyć zawartość zanieczyszczeń będących produktem spalania paliwa właśnie. Płyn ten wtryskiwany jest do katalizatora, by pod wpływem wysokiej temperatury zniwelować tlenki azotu i zamienić je w parę wodną i lotny azot. To, ile na rezerwie AdBlue samochód jest w stanie przejechać, pozostaje kwestią indywidualną. Warto jednak wiedzieć, że jazda bez AdBlue nie będzie długa, gdyż samochód przejdzie w tryb awaryjny i może nawet zostać unieruchomiony, więc z tego względu radzimy możliwie jak najszybciej uzupełnić niedobory. W tym kontekście warto wiedzieć ile AdBlue wlać, mówi się, że zużycie takiego płynu mieści się w granicach 3-8% konsumpcji paliwa, a uśredniona wartość to około 1,5 litra na 1000 kilometrów, jednak aby mieć pewność trzeba po prostu obserwować samochód. Decydując się na samodzielne uzupełnienie płynu, warto jeszcze wiedzieć, że jest on silnie korozyjny, a to znaczy, że trzeba zachować szczególną ostrożność, a nawet zabezpieczyć karoserię w okolicy wlewu, by jej nie zachlapać. Odpowiadając na pytanie, co się stanie, gdy zabraknie AdBlue, warto zdawać sobie sprawę, że gdy tylko pojawi się kontrolka na desce rozdzielczej, trzeba natychmiast reagować i nie dopuścić do skrajnej możliwości, jaką jest wyżej wymienione unieruchomienie pojazdu.
Komentarze