Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Głównymi powodami niszczenia filtra cząstek stałych są wszelkiego rodzaju awarie silnika, wtryskiwaczy, turbosprężarki, zużycie podzespołu oraz kłopoty z układem recyrkulacji spalin, czyli EGR. Tak więc, jeśli nie zadbasz o swój pojazd wewnątrz, nie powinieneś być zdziwiony w razie wystąpienia jakiejś usterki. Zatem już po pierwszych niepokojących sygnałach, które wysyła Ci pojazd, powinieneś jak najszybciej zareagować i sprawdzić stan poszczególnych elementów w serwisie. Jeżeli wyposażenie auta będzie bezawaryjne, to praca filtra cząstek stałych nie będzie dla Ciebie uciążliwa i nie będzie konieczna jego wymiana. Jego rolą jest oczyszczanie spalin z cząstek PM, dlatego po pewnym czasie poziom zapchania może być naprawdę wysoki i trzeba go bardzo szybko udrożnić, aby nie utracił swoich parametrów, inaczej będzie on doprowadzać do zanieczyszczania środowiska, a uszkodzona jednostka napędowa będzie produkować więcej spalin, więc i sadzy będzie więcej.
Co psuje Filtry DPF i czy można je naprawić? - Kontrolka DPF - czy można jeździć?
Przed chwilą wypisaliśmy powody, które są przyczyną uszkodzenia filtra cząstek stałych, więc odsyłamy do pierwszego akapitu. Jeżeli masz zapchany DPF, to prawdopodobnie wyświetli się na komputerze pokładowym kontrolka DPF, po której powinieneś rozpocząć procedurę oczyszczania filtra DPF. Z zapchanym filtrem cząstek stałych nie powinno się jeździć, ale jeśli jesteś w trakcie procesu wypalania, musisz tę jazdę kontynuować. Wszelkie usterki innych podzespołów powinny być w pierwszej kolejności naprawiane w ASO, aby móc cieszyć się jak najdłużej sprawnością DPF i oczywiście należy jego samego porządnie czyścić.
1. Co skraca żywotność filtra cząstek stałych? - Zapchany DPF a spalanie
Zdecydowanie za skrócenie żywotności filtra cząstek stałych odpowiada niewłaściwa eksploatacja pojazdu, niewypalanie sadzy, nieczyszczenie DPF, tankowanie złej jakości paliwa oraz masę innych powodów, o których pisaliśmy wielokrotnie w innych artykułach. Podobnie, jeśli chodzi o kwestię zatkanego DPF a spalania ON, to w przypadku, gdy masz mocno zanieczyszczony podzespół, to nie powinno Cię dziwić, że i spalanie jest większe. Jeżeli wyczyścisz zaklejone kanaliki filtrujący z sadzy i popiołu, spalanie paliwa zostanie unormowane.
2. Filtr cząstek stałych - wycinać czy nie? - Jak usunąć DPF?
Usuwanie DPF nie jest skomplikowanym procesem zwłaszcza dla specjalistów, którzy od lat się tym zajmują. Można się go pozbyć poprzez wyłączenie go ze sterownika silnika lub przez jego wycięcie, a także po ukończonej czynności trzeba pamiętać o wprowadzeniu aktualności w sterowniku jednostki napędowej, by uniknąć inicjacji procesów samooczyszczających DPF.
3. Co niszczy filtr DPF w dieslach? - Czy EGR ma wpływ na DPF?
Niesprawny EGR wpływa na pracę filtra cząstek stałych i może spowodować jego zapchanie. Ponadto wszystkie inne awarie, które przedstawiliśmy we wcześniejszych akapitach. Pamiętaj w razie pojawienia się jakichś niepokojących objawów, udaj się na konsultację i zdiagnozowanie stanu elementów, a na podstawie uzyskanych informacji od specjalisty, podejmiesz właściwe działania. W celu przywrócenia utraconych właściwości DPF należy przeprowadzić regenerację filtra cząstek stałych a w najgorszym wypadku-wymienić go na nowy.
Komentarze